koko Napisano 2 Luty 2009 Share Napisano 2 Luty 2009 Samochód Ford Mondeo zarejestrowany jako ciężarowy został poddany badaniu i stał się samochodem osobowym kombi /nowy dowód rejestracyjny/. Teraz właściciel ponownie chce aby pojazd był samochodem ciężarowym / powody znane tylko jemu/ . Pojazd to typowe Mondeo kombi z 5 miejscami sidzącymi jak podejść do tematu aby ustrzec się błędów. Czy wystarczy taka sama pocedura jak w przypadku zmian w odwrotnej kolejności ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 2 Luty 2009 Share Napisano 2 Luty 2009 Według aktualnie obowiązujących przepisów, samochód ciężarowy po zmianie z osobowego może być tylko o nadwoziu VAN lub wielozadaniowy. Kombi odpada. Jeśli klient będzie się upierał to poproś go o przedstawienie zaświadczenia od producenta że dany samochód ma nadwozie Van lub wielozadaniowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 2 Luty 2009 Share Napisano 2 Luty 2009 bohdang czy nie myślisz czasami o badaniu na VAT? Jeśli założy za siedzeniami ścianę grodziową to może być ciężarowy. Tak myślę. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Luty 2009 Share Napisano 3 Luty 2009 Sprawdź mu tylko wzór, czy przy tym DMC i MW może mieć 5 miejsc. Reszta tak jak waga50 pisze. Bohdang się zapędził i pomylił z VATem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 3 Luty 2009 Share Napisano 3 Luty 2009 Oj, chyba się nie zagalopowałem. Proszę zajrzeć kolejno do: Dz.U.1999-91-1039 - rozporządzenie o homologacji, załącznik nr 2 część C, akapit dotyczący AF. Potem do Dz.U.2005-238-2010, zał. nr 1. Proszę dostrzec jakie tam zaszły zmiany odnośnie możliwości uznawania samochodu osobowego za ciężarowy. Krótko mówiąc, od stycznia 2004r. samochód ciężarowy posiadający kabinę kierowcy i część ładunkową w jednej bryle nie może być: ani sedan, ani coupe, ani kabriolet, ani kombi, ani hatchback. Może być tylko: van albo wielozadaniowy i to na podstawie klasyfikacji producenta, zgodnej oczywiście z uzyskaną homologacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 3 Luty 2009 Share Napisano 3 Luty 2009 Krótko mówiąc, od stycznia 2004r. samochód ciężarowy posiadający kabinę kierowcy i część ładunkową w jednej bryle nie może być: ani sedan, ani coupe, ani kabriolet, ani kombi, ani hatchback. Może być tylko: van albo wielozadaniowy i to na podstawie klasyfikacji producenta, zgodnej oczywiście z uzyskaną homologacją Dobrze rozumujesz,ale tylko jeżeli chodzi o odpis VAT,bo w innych przypadkach samochodem ciężarowym może być np. hatchbek lub kombi. Miałem taki przypadek z Francji,Renaut Megane był małym samochodem ciężarowymi(tak było na tłumaczeniu) po konsultacji z WK musiałem wpisać w DIP że jest to samochód ciężarowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 3 Luty 2009 Share Napisano 3 Luty 2009 W podanych przeze mnie rozporządzeniach nie ma mowy o żadnym VAT. Proszę przeczytać uważnie wymienione załączniki. Jeżeli ma się dokonać zmiana samochodu osobowego na ciężarowy, to musi być on (ten osobowy) zaliczony do podrodzaju: van albo wielozadaniowy. Czyli diagnosta dokonujący badania po zmianach musi przeklasyfikować pojazd do któregoś z wymienionych podrodzajów. Tylko czy ma takie prawo? A przecież chyba nie może pozostawić określenia podrodzaju: kombi czy hatchback? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 3 Luty 2009 Share Napisano 3 Luty 2009 To jak cinqecento jest samochodem ciężarowym to ja jestem Dziatkiem Mrozem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 3 Luty 2009 Share Napisano 3 Luty 2009 A to nie widziałeś napisów na karoseriach: Cinquecento-VAN, Seicento-VAN, Panda-VAN itp.? Zresztą w dokumentacji też jest używane takie nazewnictwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 3 Luty 2009 Share Napisano 3 Luty 2009 to nie widziałeś napisów na karoseriach: Cinquecento-VAN, Seicento-VAN, Panda-VAN itp.? Zresztą w dokumentacji też jest używane takie nazewnictwo. Właśnie o to chodzi że widziałem, ale na chłopski rozum to jakie to są samochody ciężarowe? Przecież to jest kwestia interpretacji. Jak ja będę chciał być Dziatkiem Mrozem to nim będę i nikt mi tego nie zabroni,tak samo jak producent chce zrobić ciężarowy to co za problem robi i już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 3 Luty 2009 Share Napisano 3 Luty 2009 O to właśnie chodzi, że producent robi co chce. Jemu nikt "nie podskoczy". Miałem ostatnio zaświadczenie wydane przez przedstawiciela Renault, że dany samochód jest podrodzaju VAN - chodziło o VAT 1. Tymczasem z tym zaświadczeniem przyjechała chłodnia. Ja to wszystko przerabiam na codzień i znam te "myki" na wylot. Chodzi tylko o to abym ja nie zmoczył, bo jestem (podobnie jak każdy z nas) łatwą ofiarą w przeciwieństwie do takiego producenta. Czyli - mam "papiery", to mogę podpisać się pod tym, czy innym badaniem. Nie mam papierów - nie będę niczego brał na swoją indywidualną odpowiedzialność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 3 Luty 2009 Share Napisano 3 Luty 2009 bohdang jeżeli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 3 Luty 2009 Share Napisano 3 Luty 2009 Nie tylko o pieniądze. Niektórzy twierdzą, że chodzi o to aby nie było niczego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 3 Luty 2009 Share Napisano 3 Luty 2009 A wracając do tematu to myślę że blakop dobrze to uzupełnił i że tak powinno być. Chiałbym jeszcz zwrócić waszą uwagę na Rozporządzenie MI z 31.12.2002. Dz. U. z 26.02.2003 gdzie pisze w dziale 3, rozdział 1, por.9a że w sam. ciężarowym kategorii N1 o nadwoziu AB,AC,AF lub BB itd. Czyli można wnioskować że AB i AC mogą być sam. ciężarowymi. Jak wspomniałem wyżej tak myśle. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 3 Luty 2009 Share Napisano 3 Luty 2009 Sprecyzuj proszę o jakim Dz.U. piszesz, tzn. podaj jego numer i pozycję. Pamiętaj też o zmianach zachodzących w przepisach. Nie można opierać się na aktach prawnych, w których dokonano zmian. Należy stosować się do "najświeższych", bo każda wprowadzana zmiana powoduje nieważność starszych uregulowań (czasami oczywiście po okresie przejściowym). [ Dodano: 03-02-2009, 19:37 ] Przepraszam, już wiem o jaki zapis chodziło koledze "waga50". Tak, zgadza się. Tylko, że ten zapis dotyczy zmiany ilości miejsc w pojazdach zarejestrowanych według starych przepisów. Do 15 stycznia 2004r. za pojazdy ciężarowe mogły być uznawane pojazdy "utworzone" w nadwoziach, m.in.: kombi, hatchback (AC,AB). W nich właśnie, a także w AF i BB można dokonywać zmian ilości miejsc zgodnie z zasadami podanymi w paragrafie 9a. Proszę zwrócić uwagę na fakt przekwalifikowania przez producentów podrodzaju wspomnianych już samochodów: Cinquecento, Seicento, Panda, Fabia, itd. na VAN-y. Kiedyś były to po prostu hatchbacki. Teraz muszą być vanami, żeby mogły być ciężarowe i to nie tylko ze względu na VAT 1. Badania dodatkowe na VAT robimy od sierpnia 2005r., a takie np. Cinquecento-Van, czy Seicento-Van istniały już od roku 2004. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 4 Luty 2009 Share Napisano 4 Luty 2009 UF- chylę czoła przed wiedzą kolegi. Czyli pojazdy rejestrowane przed. 15.01.2004 o nadwoziu AC,AB mogą być ciężarówkami a po tej dacie już tylko AF i BB. A przy okazji chciałbym zapytać o wzór o którym pisze "blakop"?. Dlaczego pytam- otóż spotkałem się z pojazdami osobowymi zarejestrowanymi jako ciężarowe na 5 lub na 4 osoby, gdzie ten wzór się nie sprawdzał. Czy były jakieś zmiany? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 4 Luty 2009 Share Napisano 4 Luty 2009 W tym względzie zmian nie było. Bodajże od października 1999r., czyli od wejścia w życie rozporządzenia o homologacji (Dz.U. z 1999r-nr91-poz.1039) ten wzór obowiązuje do chwili obecnej. A to, że jeżdżą samochody nie spełniające warunku, to właśnie przykład na olewanie przez producentów obowiązujących przepisów. Znam kilka przypadków homologowanych tzw. "ciężarówek z kratką", w których producent żadnych zmian nigdy nie dokonywał. Taki jest nasz kraj. Szmal rules!. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Luty 2009 Share Napisano 4 Luty 2009 A co stoi na przeszkodzie, aby samochód o nadwoziu kombi nie określić jako AF? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 5 Luty 2009 Share Napisano 5 Luty 2009 Na przeszkodzie stoi drobna formalność: czy diagnosta ma prawo dokonać takiego przeklasyfikowania w zakresie podrodzaju? Czy ma prawo zdefiniować rodzaj nadwozia pojazdu, który przecież już raz był zdefiniowany przez producenta? Mam wątpliwości, bo takie organy rządowe jak NIK czy MF to prawo kwestionowały. Ja wiem, że diagnosta ma prawo wykonać badanie pojazdu po przebudowie i podczas takiego badania określić m.in. rodzaj, podrodzaj itp. Ale czy ma prawo zdefiniować nowy podrodzaj (czyli nadwozie) w przypadku kiedy praktycznie te nadwozie się nie zmieni? Zmieni się przecież tylko jego wnętrze. Takie są, znane mi interpretacje wspomnianych wcześniej organów. Ja wolałbym z nimi nie zadzierać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Luty 2009 Share Napisano 5 Luty 2009 A skąd wiesz, że zmieniasz? A może było tak określone pierwotnie? Do każdego auta wymagasz wglądu w homologację? A jak to starszy pojazd to co robisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 6 Luty 2009 Share Napisano 6 Luty 2009 Od 15 stycznia 2004r. żądam aby klient przedstawił zaświadczenie od producenta, stwierdzające że dany pojazd, zgodnie z obowiązującymi w tym względzie przepisami jest klasyfikowany jako van lub wielozadaniowy. Jeszcze raz powtórzę: sam nie dokonuję takiej klasyfikacji. Może jestem asekurantem, ale wolę nim być niż włóczyć się po sądach za to tylko, że istnieją w przepisach "furtki" dla cwaniaków różnej maści. Przykład: wczoraj przyjechał do mnie na okresowe badanie Mercedes typowo osobowy, kombi, zarejestrowany w kwietniu 2004r. jako ciężarowy. Oczywiście z fabryczną homologacją na ciężarowy, żadne tam przebudowy, zmiany, czy temu podobne. Co ciekawe, nigdy nie miał on żadnej kratki, ani nic nie jest w nim zmienione w porównaniu do standardowej osobówki. Po prostu - na życzenia pana "biznesmena" sprzedano mu "ciężarówkę", która nigdy nawet koło ciężarówki nie stała. Po to aby mógł sobie odpisać pełen VAT, a wkrótce może nawet będzie mógł odpisywać VAT od paliwa. Ja mu wcale nie zazdroszczę, tylko nie będę w tym "maczał palców" bo w razie czego skarbówka będzie mnie prześladowała, a nie jego czy producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 6 Luty 2009 Share Napisano 6 Luty 2009 wczoraj miałem fokusa kombi jako cieżarowy na 4/5 osób pier. rej. 29 12 1999 facet kupując samochód odliczył vat i do tej pory odlicza paliwo mimo że ten pojazd pod vat sie nie nadaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 6 Luty 2009 Share Napisano 6 Luty 2009 wczoraj miałem fokusa kombi jako cieżarowy na 4/5 osób pier. rej. 29 12 1999 facet kupując samochód odliczył vat i do tej pory odlicza paliwo mimo że ten pojazd pod vat sie nie nadaje. Z godnie z wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego US może mu skoczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 6 Luty 2009 Share Napisano 6 Luty 2009 Właśnie dlatego musimy być ostrożni i dobrze przeanalizować to, pod czym się podpisujemy. Urzędy Skarbowe będą na siłę szukały winnych stratom Skarbu Państwa z powodu obniżenia wpływów podatkowych. I wierzcie mi, jesteśmy dla nich potencjalnymi winowajcami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 6 Luty 2009 Share Napisano 6 Luty 2009 na stronach PISKP.jest pisemko jak podejść do takiego pojazdu jeśli właścicie nie posiada wyciągu ze świadectwa homologacji jako van . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.