mirek.g Napisano 16 Marzec 2009 Share Napisano 16 Marzec 2009 Panowie mama dylemat,DMC pojazdu 1840 kg,zespołu na tabliczce 2800 kg ,dowód rejestracyjny i katalog podają 1300 kg DMC przyczepy z ham,którą wartość wpisać w DIP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 16 Marzec 2009 Share Napisano 16 Marzec 2009 ja jednak sugerował bym sie tabliczką w końcu to dane producenta dla tego pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 16 Marzec 2009 Share Napisano 16 Marzec 2009 Ja robię tak jak pisze Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 16 Marzec 2009 Share Napisano 16 Marzec 2009 tabliczka rzecz święta . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Marzec 2009 Share Napisano 16 Marzec 2009 W dowodzie masz wpisane DMC? A co to za dowód? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 16 Marzec 2009 Share Napisano 16 Marzec 2009 ja jednak sugerował bym sie tabliczką w końcu to dane producenta dla tego pojazdu Tyle tylko że z tabliczki nie wynika DMC przyczepy, trenowaliśmy to już na mym własnym przykładzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 17 Marzec 2009 Autor Share Napisano 17 Marzec 2009 Do blakop,jest to włoski brif [ Dodano: 17-03-2009, 10:11 ] Do adama,możesz rozwinąć temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 17 Marzec 2009 Share Napisano 17 Marzec 2009 Tabliczka rzecz święta ale sa odstępstwa od tego.Jezeli w brifie podają inną DMC przyczepy niz wynika to z tabliczki podaję wartość z brifu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Marzec 2009 Share Napisano 17 Marzec 2009 A możesz podać jakieś bliższe dane tego pojazdu? Tabliczka znamionowa nie podaje informacji na temat mas przyczepy, tak jak nie podaje informacji na temat masy własnej np. To są dane deklarowane przez producenta, a określane w trakcie procesu homologacyjnego dla danego pojazdu. Jeśli są dokumenty wskazujące te wartości to należy się nimi podeprzeć, a nie bawić w wyliczanki. Możesz podać co to za auto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 17 Marzec 2009 Autor Share Napisano 17 Marzec 2009 Renault Megane Scenic 1,9 D 1999 rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Marzec 2009 Share Napisano 17 Marzec 2009 Podaj początek nr nadw (8 znaków). - jest w nim zakodowany wariant i wersja pojazdu. Renault zawsze ma większą O1 i O2 niż wskazywałaby na to różnica mas z tabliczki. Nawet na forum jest na ten temat pismo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 17 Marzec 2009 Autor Share Napisano 17 Marzec 2009 VF1JA0NN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Marzec 2009 Share Napisano 17 Marzec 2009 Generalnie 1300/680 przy F3 2800, ale np wariant pojazdu "JA0505" ma nawet 1350. Jak chcesz, żeby wilk był syty i owca cała to wpisz w adnotacjach : O1 i O2 - 1300/680, a DMC przyczepy jako różnicę z tabliczki Bo "O1" z DR to nie to samo co dmc przyczepy na DIP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 17 Marzec 2009 Autor Share Napisano 17 Marzec 2009 Czyli reasumując,w DIP-pie DMC przyczepy z ham. lepiej wpisać różnicę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 17 Marzec 2009 Share Napisano 17 Marzec 2009 Czyli reasumując,w DIP-pie DMC przyczepy z ham. lepiej wpisać różnicę? ja tak robię i uważam że nie jest to błąd :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Marzec 2009 Share Napisano 17 Marzec 2009 Panowie co sprawdzacie podczas przeglądu , katalog ITS , homologacje czy tabliczkę i numer VIN . Oczywiście tabliczkę i VIN , to na niej znajdują się dane dotyczące tego i tylko tego konkretnego pojazdu . W tej nieszczęsnej sprawie pisałem do Ministra Infrastruktury który odpisał mi . Tabliczka i jeszcze raz tabliczka , jeśli jej nie ma możemy posiłkować się innymi źródłami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 17 Marzec 2009 Share Napisano 17 Marzec 2009 Tabliczka jest wyznacznikiem mas pojazdu, przecież producent jakos okreslił takie dane i umiescił je w homologacji pojazdu jak i na tabliczce. I takie paramertry wpisujemy, a jezeli jej sie nie posiada albo nie mamy zawartych nas interesujących parametrów to oczywiście posługujemy sie dostepnymi danymi zawarytmi w katalogach i innych dostepnych nam srodkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 17 Marzec 2009 Share Napisano 17 Marzec 2009 Jeśli nie mamy odpisu homologacji możemy posłużyć się wynikiem różnicy mas z tabliczki. Jeśli jest homo i podaje więcej to ten konkretny parametr uznajemy z homo, ponieważ nie jest bezpośrednio umieszczony na tabliczce. Nie polecam korzystać przy tym parametrze z katalogów bo tam różne rzeczy potrafią być wypisane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Marzec 2009 Share Napisano 17 Marzec 2009 Jednak przy założeniu, że dany typ niezależnie od wariantu i wersji ma taką a nie inną masę spokojnie można oprzeć się na katalogu. W wielu wypadkach znamy dokładne dane dotyczące homologacji, wariantu i wersji - dane te są na wielu DR - dlaczego mam nie korzystać wtedy z katalogu? I wreszcie - jak mam ustalić z tabliczki parametr, którego tam NIE MA?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 17 Marzec 2009 Autor Share Napisano 17 Marzec 2009 Do blakop,czekaj chyba czegoś nie rozumiem wg mnie F3 minus F2 daje DMC przyczepy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 17 Marzec 2009 Share Napisano 17 Marzec 2009 Kolego "mirek-g", masz rację, tylko że do wpisania do DR pojazdu potrzeba O1 i O2. A to są masy maksymalne, nie dopuszczalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 17 Marzec 2009 Autor Share Napisano 17 Marzec 2009 Kolego "mirek-g", masz rację, tylko że do wpisania do DR pojazdu potrzeba O1 i O2. A to są masy maksymalne, nie dopuszczalne. Tak ,tylko mnie interesowal wpis w DIP i tu miałem problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Marzec 2009 Share Napisano 17 Marzec 2009 Kolego "mirek-g", masz rację, tylko że do wpisania do DR pojazdu potrzeba O1 i O2. A to są masy maksymalne, nie dopuszczalne. Przepraszam kolegę bardzo ale którą masę wpisujemy jeżeli dla TEGO konkretnego pojazdu dopuszczalną masę producent ustalił na tym właśnie poziomie , mniejszą czy większą . A tak na marginesie homologacje wystawia się na całą partię pojazdu a nie dla konkretnego pojazdu . Porównajcie sobie tabliczki znamionowe np. GOLF III praktycznie każda jest inna ( DMC , DMC zespołu pojazdów, naciki na poszczegulne osie ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 17 Marzec 2009 Share Napisano 17 Marzec 2009 Szanowni koledzy, w całej tej zabawie z ustalaniem mas przyczep nie zapominajmy, że producent przewidział i pozostawił pewną możliwość konfigurowania zespołu pojazdów w gestii użytkownika. Polega to np. na czymś takim: DMC zespołu (F3) = 2250kg, DMC pojazdu (F2) = 1460kg, MMC p-py z hamulcem(O1) = 1150kg (parametr z homol.) W powyższych danych nie ma żadnej sprzeczności ani błędu. Przy zachowaniu warunków: rzeczywista masa całkowita p-py nie może przekroczyć rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego (art.62, ust. 1 ustawy PORD), oraz: DMC zestawu nie może przekroczyć wartości: 2250kg (z tabliczki), klient może skonfigurować zestaw np. w taki oto sposób: rz.m.c. samochodu = 1125kg + rz.m.c. przyczepy = 1125kg. Całość = 2250kg. Wszelkie warunki i przepisy zostaną zachowane. Oczywiście wszystkie te ustalenia robimy tylko na podstawie wiarygodnych dokumentów. Jeśli takowych nie posiadamy, pozostajemy przy danych z tabliczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 17 Marzec 2009 Autor Share Napisano 17 Marzec 2009 Zawodowstwo,zawodowstwo to wszystko wyjaśnia.Pozdrawiam i stawiam Ci piwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.