Skocz do zawartości

Badanie techniczne - motorower - ktory DIP ?


kti

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Przeszukalem siec, przepytalem kogo moglem no i juz chyba tylko to forum mi pozostalo ...

 

Skuter sprowadzilem z Niemiec. Chce zrobic badanie techniczne i jest problem.

1. poniewaz skutery nie sa w Niemczech rejestrowane wiec DIP dla pojazdu 1 raz rejestrowanego za granica odpada - WK odrzuca

2. zgodnie z tym co wyczytalem i dowiedzialem sie w WK to powinien byc DIP dla "importowanego w ilosci jednej sztuki..."

 

Sprawa prosta tylko teoretycznie bo OSK upiera sie, ze zmieni mi DIP ale musze im napisac pod odpowiedzialnoscia karna oswiadczenie, ze sprowadzilem w ilosci 1 sztuki skuter nr VIN itd ... bo skad oni maja wiedziec, ze nie sprawdzilem 10 szt.

 

Przekopalem wszystkie przepisy i nigdzie nie znalazlem info aby taki (oswiadczenie) obowiazak na mnie ciazyl. Gdy chce od OSK podstawe prawna na podstawie ktorej mialbym takie oswiadczenie wypisac to powoluja sie na art 66 !?

 

Macie jakis pomysl ? Zmarnowalem juz kilka dni i powiem szczerze, ze dla zasady nie wypisze im tego oswiadczenia - chyba, ze jest jakas podstawa. Wiem, ze takie oswiadczenie sklada sie w WK a nie w OSK.

 

ps. jak wyglada sprawa "reklamacji" w przypadku badania technicznego ? Aktualnie mam DIP, ktory jest zmodyfikowany i nie jest zgodny ze wzorem w rozporzadzeniu - generalnie zaplacilem 116zl i mam papier, ktory do niczego mi sie nie przyda. Jak wyglada kwestia zwrotu kosztow ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega "kti" pisze o DIP-ie dla motoroweru nierejestrowanego za granicą, sprowadzonego do RP. Pytanie: czy jest to pojazd nowy? Bo jeśli jest nowy, to do zarejestrowania wystarczy wyciąg ze świadectwa homologacji wydany w kraju należącym do UE. Jeśli jest to motorower już jakiś czas eksploatowany, to pojawia się problem nie do "przeskoczenia". Zgodnie bowiem z treścią paragrafu 2, ust. 1, pkt 2, ppkt "e" Dz.U.2003-227-2250 (z późn. zmianami), badanie pierwsze wykonuje się i wystawia DIP (m. in.) dla "nowego pojazdu wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie". Wyklucza to możliwość zastosowania tego przepisu do pojazdu używanego za granicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega "kti" pisze o DIP-ie dla motoroweru nierejestrowanego za granicą, sprowadzonego do RP. Pytanie: czy jest to pojazd nowy? Bo jeśli jest nowy, to do zarejestrowania wystarczy wyciąg ze świadectwa homologacji wydany w kraju należącym do UE. Jeśli jest to motorower już jakiś czas eksploatowany, to pojawia się problem nie do "przeskoczenia". Zgodnie bowiem z treścią paragrafu 2, ust. 1, pkt 2, ppkt "e" Dz.U.2003-227-2250 (z późn. zmianami), badanie pierwsze wykonuje się i wystawia DIP (m. in.) dla "nowego pojazdu wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie". Wyklucza to możliwość zastosowania tego przepisu do pojazdu używanego za granicą.

 

No tak ... pominalem najwazniejsze - oczywiscie jest uzywany !

 

Wracajac do kluczowego stwierdzenia ... WK interpretuje to jako opis 2 przypadkow i wg nich importowany niekoniecznie musi byc nowy.

 

Na marginesie ... z Niemiec juz nie mozna nic importowac, mozna mowic o wewnatrzwspolnotowym nabyciu - ale to juz pryszcz.

 

Wracajac do mojego przypadku - co dalej ?

 

Obdzwonilem kilka OSK i wszyscy mowia, ze zrobiliby z tym DIPem "importowanym" i nie chca oswiadczen bo oswiadczenie to ja mam napisac w WK i kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłaszasz do pierwszej rejestracji pojazd, który nigdy nie był jeszcze rejestrowany, a więc rejestracja powinna odbyć się na podstawie dowodu własności i homologacji. Jeśli importowałeś (nabyłeś wewnątrzwspólnotowo) taki motorower jako jedyny egzemplarz danego typu w danym roku, to nie musisz mieć homologacji, ale konieczne jest badanie techniczne. Oświadczenie składasz w WK, nie na stacji.

Pamiętaj, że dopóki pojazd nie zostanie po raz pierwszy zarejestrowany (obojętnie w jakim kraju), to w myśl przepisów o rejestracji jest pojazdem nowym. W Polskim prawodawstwie reguluje to ustawa o VAT, która pojazd nowy definiuje jako taki, który ma przebieg <6000 km LUB taki, dla którego od rejestracji upłynęło mniej niż 6miesięcy. Twój w ogóle nie był jeszcze zarejestrowany, więc jest nowy w świetle procedur związanych z rejestracja pojazdów.

Reklamowanie sposobu i zakresu przeprowadzonego badania - hmmm - nie istnieje coś takiego. Możesz jednak złożyć zażalenie u starosty pod którego podlega stacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,że tak zapytam, jak kupiłeś ten motorower to jaki dokument na ten motorower dostałeś . Bo jeśli dobrze zrozumiałem to był używany w Niemczech, jeżeli był to musiał posiadać kartę motorowerową wydaną lub jakikolwiek dokument na poruszanie sie nim, dalej jeżeli miał takowy dokument to ja nie widzę problemu z rejestracją , no i przecież na jakiejś podstawie dokonałeś pierwszego badania technicznego pojazdu sprowadznonego z zagranicy , zgadza się ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiorczo:

 

blakop, mam homologacje (mam fakture Niemca z salonu - generalnie pelna dokumentacja) - tzn to jest chyba wyciag - 1 strona A4 - wystarczy ??

 

Zakladajac, ze ten wyciag nie wystarczy to musze zrobic badanie - no i teraz z jakim DIPem ? WK upiera sie na ten "importowany".

 

Mialem DIP dla zarejestrowanego 1 raz za granica - ZLE, WK odrzucilo.

Mam DIP bez niczego (puste pole) - ZLE, WK odrzucilo.

DIPu dla "importowanego" mi nie wystawia ale o tym pisalem.

 

Jesli chodzi o reklamacje - kolesie smieja sie prosto w oczy i maja mnie w ... . Dziwie im sie w swietle tego, ze mam DIP niezgodny ze wzorem w rozporzadzeniu, ktory wydali - podpis, pieczatka itd.

 

radan, mam takie cos "a la Brief" - jest to jakies dopuszczenie do ruchu. Z tego co wiem to oni otrzymuja to wykupujac ubezpieczenie (blachy dostaja z ubezpieczalni). Nawet przetlumaczylem ten dokument i jak sie okazalo w WK ... niepotrzebnie bo to nie jest Brief i nie potrzeba ... Musze miec tylko umowe, badanie, wniosek i napisac oswiadczenie.

 

Do badania przestawilem ww. dokument i wyciag z homologacji. Poza tym badanie bylo chyba z natury bo skuter byl m.in. mierzony a te dane o ile pamietam sa na wyciagu.

 

Zaraz doczytam ustawe o VAT i moze w WK uderze w te nute. Tylko czy wyciag wystarczy ?

 

Bardzo dziekuje za pomoc !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien, czy masz wyciąg z homo z tego co piszesz. Tak jest to dokument w formacie A4, ale ma co najmniej 2 strony i oprócz pierwszej ma szczegółowy opis techniczny składający się z 50 punktów.

Tak - faktura i homologacja wystarcza w tym układzie do rejestracji. Jedynie mogą Ci dać skierowanie do na stacje na ustalenie roku produkcji, bo w zagranicznych dokumentach zazwyczaj sie go nie określa, a u nas niestety ciągle tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien, czy masz wyciąg z homo z tego co piszesz. Tak jest to dokument w formacie A4, ale ma co najmniej 2 strony i oprócz pierwszej ma szczegółowy opis techniczny składający się z 50 punktów.

Tak - faktura i homologacja wystarcza w tym układzie do rejestracji. Jedynie mogą Ci dać skierowanie do na stacje na ustalenie roku produkcji, bo w zagranicznych dokumentach zazwyczaj sie go nie określa, a u nas niestety ciągle tak...

 

Moja "homologacja" (Certificate of conformity) ma 15 punktow:

model, typ, halas, moc, masa, opony, VIN, pojemnosc, Vmax, liczba miejsc. Wydana jest w Hiszpanii i podpisana. Data - rok zgodny z rokiem produkcji skutera.

 

Wnioskuje, ze ww. dokument nie wystarczy do rejestracji wiec wracamy do Badania Technicznego i koniecznosci dostarczenia diagnosci oswiadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.