Skocz do zawartości

THALIA 1.4 8V


sa111

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zamontowałem do Thalii hak holowniczy o maksymalnym uciągu przyczepy 1300kg ,

podjechałem na stacje diagnostyczną w Bydgoszczy na przegląd , diagnosta odczytał z tabliczki :

1460kg

2250kg

1-0850kg

2-0805kg

 

ustalił dla mojego samochodu :

 

O1 790kg

O2 450kg

 

Podjechałem do wydziału komunikacji i takie wartości mi wpisano w dowód rejestracyjny , na moje uwagii że mam w dowodzie wpisane przed założeniem haka pozycje O1 1150 kg nie chcieli nic zmienić , oni nie są od tego żeby tabliczki czytać przy samochodach a diagnosta upiera się i nie chce zmienić obliczonych swoich wartości .

Z tego co pamiętam maluchem można było ciągnąć przyczepe o wadze 400kg bez hamulca ..... i tak zacząłem szukać odpowiedzi i porady na mój temat i tak trafiłem na to FORUM , czy może ktoś doradzić mi jakie powinny być dla tego samochodu wartości ciągnionej przyczepy z hamulcem i bez i jak dokonać zmiany w DR (nowy przegląd?)

Z góry dziękuje za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjechałem do wydziału komunikacji i takie wartości mi wpisano w dowód rejestracyjny , na moje uwagii że mam w dowodzie wpisane przed założeniem haka pozycje O1 1150 kg nie chcieli nic zmienić , oni nie są od tego żeby tabliczki czytać przy samochodach a diagnosta upiera się i nie chce zmienić obliczonych swoich wartości

Niestety w przypadku sam.francuskich występuje istotna róznica pomiędzy sw.

homologacjii a tab.znamionową.Nie wiem czy posiadasz św.homologacji na ten

sam. a jezeli nie to serwis i niech zmienią Ci tabliczkę znamionową i wydadzą

św.homo.z wartosciami jakie masz w DR. :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za szybką odpowiedz

 

świadectwo homologacji posiadam

i pisze :

 

-przyczepa z hamulcem 1150 kg

-przyczepa bez hamulca 505kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak pokazałem świadectwo i karte pojazdu z wpisem 1150kg

 

na stacj byłem w środe , w wydziale komunikacji wczoraj na koniec podjechałem jeszcze do stacji i rozmawiałem z diagnostą pokazałem wszystkie dokumenty i nic , nie zmienia zdania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozmawiałem z diagnostą pokazałem wszystkie dokumenty

Słuzbista,nic na to nie poradzisz/robi zgodnie z przepisami/Pozostaje Ci tylko

serwis i podejrzewam dość dluga i uciązliwa droga.Niestety z zabojadami tak

jest,jak pisałem Ci wyzej.!!!!

Pozdrówka i powodzenia ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka długa droga? Jest homologacja na ten konkretnie samochód to w czym problem? Dobrze wiadomo, że masa przyczepy obliczona z tabliczki nie będzie się pokrywać z danymi z homo. Zawsze wyjdzie mniej. Dowód na to jest przedstawiony w tym temacie. Diagnosta zrobił duży błąd. Mając w ręku homologację nie powinien robić żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w wydziale komunikacji też nie chcieli brać wartości 1150kg z homologacji

a miła pani w okienku wspomniała że jak założe mocniejszy hak to może wtedy diagnosta wpisze mi 1150 kg w wyniku badania :shock:

- jak przekonać diagnoste do zmiany swojej decyzji ?

- a może ktoś zna stacje w Bydgoszczy gdzie dokonam drugi raz badania haku za 35zł z poprawnym wynikiem ?

-dzwoniłem do serwisu Renault w Bydgoszczy na ul:Modrzewiowej , wytłumaczyłem problem , powiedzieli że jeszcze nie mieli takiego przypadku i mam do nich podjechać po południu w piątek lub w poniedziałek zobaczą tabliczkę i się wypowiedzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jako klient stacji technicznej nie znam wszystkich przepisów , aktów prawnych itp

na co się powołać aby przekonać pana diagnoste

stacja to

BOTOJAN

ul:O.M.Kolbego 20

85-433 Bydgoszcz

tel.052 348-07-25

 

-pracuje tam dwóch diagnostów , z jednym idzie porozmawiać ale mi robił przegląd starszy do którego nie docierają dane z homologacji a tylko z tabliczki

teraz mam nietypową prożbe może nawet coś więcej , poprosiłby o wykonanie o tej stacji telefonu przez jakiegoś Fachowca z forum

nie ma to jak rozmowa diagnosty z diagnostą , ja jestem za mały

Może to coś zmieni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta popełnił błąd gdyż na tabliczce znamionowej pojazdu znajduje się maksymalna masa całkowita zestawu pojazdów a nie ma tam masy przyczepy. Powinien pozostawić dane z homologacji.. Dokładnie twój problem opisuje to pismo z Ministerstwa i ITS.

pismo_its_2004-0100.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że diagnosta się zakręcił to mogę przetrawić ale, że WK nie zna przepisów?

w wydziale komunikacji też nie chcieli brać wartości 1150kg z homologacji

To przepraszam co się zmieniło w pojeździe, że uległa zmianie masa przyczepy? Czy WK poprosił o badanie ze zmianami konstrukcyjnymi aby zmienić zapisy w DR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale, że WK nie zna przepisów?

 

To się zdecydujcie... najpierw psioczycie, że w WK podważają ustalenia diagnosty, a jak już WK stoi murem za diagnostą to... też psioczycie...

 

Ech...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że w WK podważają ustalenia diagnosty,

Jakie podważanie? Tu nie ma podważenia żadnych ustaleń tylko brak wiedzy i kompetencji obu stron. Na jakiej podstawie teraz zmienią zapisy w DR, na podstawie badania dodatkowego na hak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma podważenia żadnych ustaleń

 

Nie mówię o tym przypadku. Twierdzę, że jak chcecie poprawić jakiś parametr w DR i WK nie chce to psioczycie, że podważa zdanie diagnosty, a teraz jak stoi murem za diagnostą to też psioczycie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak robi się zgodnie z regułami czyli ewidentny błąd, który wynika z porównania zapisów to WK staje "okoniem" bo niby skąd takie parametry i nie ma zamiaru poprawiać a jak diagnosta walnął babola to WK zamiast zadzwonić do niego i go naprostować, że tkwi w niewiedzy to staje po jego stronie. Nie chodzi o regułę i psioczenie tylko zdroworozsądkowe podejście do tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

w piątek po pracy podjechałem jeszcze raz na stacje diagnostyczną z wydrukowanym pismem

pismo_its_2004-0100.pdf podanym przez markes30 i spokojnie przekonałem diagnoste

do tego aby brał pod uwage dane z homologacji a nie sztywno z tabliczki znamionowej , podałem również adres forum aby sobie poczytał ....

dzisiaj to jest w poniedziałek do mnie z rana zadzwonił że ma nowe zaświadczenie wystawione z danymi z homologacji , podjechałem do stacji póżniej do urzędu komunikacji , pani w dowodzie przekreśliła błędne wpisy i wpisała poprawnie....

dzięki wszystkim za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

 

witam

w piątek po pracy podjechałem jeszcze raz na stacje diagnostyczną z wydrukowanym pismem

....

 

Szkoda ze to klient musi doszkalac diagnoste dowozac mu stosowne przepisy...ale tak bywa jak:

"to jest biznes, pan ma zarabiac pieniadze .... a nie czytac w pracy - poczyta sobie pan w wolnym czasie"

(wirtualne piwo dla tego kto zgadnie czyje to slowa :) )

 

Gratulki za wytrwalosc i zalatwienie tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.