Norbert Jezierski Napisano 15 Listopad 2009 Share Napisano 15 Listopad 2009 Wszystkim zainteresowanym udostępniam elektroniczną wersję swoich notatek z przebiegu interesującego szkolenia, organizowanego przez firmę PERFEKT z Bydgoszczy - http://www.perfekt-szkolenia.pl/ . Proszę zwrócić uwagę na kilka interesujących zapisów - zwłaszcza związanych z planowanymi aktami prawnymi (m.in. ustawą o dopuszczeniu pojazdów do ruchu). Generalnie - zapraszam do dyskusji na ten temat ... NORCOM [forum] - Zacisze, spotkanie z MI, listopad 2009 r. (notatki własne).pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 15 Listopad 2009 Share Napisano 15 Listopad 2009 konsekwencja ustawy bedzie wydanie 38 rozporzadzen, z których wiekszosc bedziemusiał znac diagnosta (z tego wynika m.in. koniecznosc szkolen); tylko w jakim zakresie dopełniamy do 5 lat, nawet na 14 dni przed upłynieciem tego okresu; przypuszczalnie do czasu pierwszej skargi do SKO / TK [ Dodano: 15-11-2009, 15:54 ] pyt. 15rozbieżnosc parametrów identyfikacyjnych -> wynik N technicznych -> wynik P + rozbieżnosci w Uwagach zaswiadczenia rozbieżnosc w rodzaju pojazdu zawsze N (np. cysterna w dokumentach przerobiona na hakowiec na BTP), WK poprowadzi ten przypadek dalej; nie rozumiem cysterna , "hakowiec" = podrodzaj czyli zakaz zmian przed BT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ARTUR2214 Napisano 15 Listopad 2009 Share Napisano 15 Listopad 2009 nadzór SKP pod Wojewodę? -- czyli powrót do tego co było.... szkolenia diagnostów - powracamy do dobrej praktyki..... ale czy egzamin ??? badania ciagników poza SKP--- ciekawi mnie matodyka.badania????? BT bez czen urzędowych_ich dowolnośc to przerabialiśmy !!! -dopiero byłby MEKSYK protokół TDT i decyzja wyadna przez TDT- nie myslic z homologacja zbiornika????--NIE rozumiem o co chodzi???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 15 Listopad 2009 Share Napisano 15 Listopad 2009 zwłaszcza związanych z planowanymi aktami prawnymi (m.in. ustawą o dopuszczeniu pojazdów do ruchu). Co nie co juz to poczytałem.Ręce opadają same.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ARTUR2214 Napisano 15 Listopad 2009 Share Napisano 15 Listopad 2009 protokół TDT i decyzja wyadna przez TDT- nie myslic z homologacja zbiornika????--NIE rozumiem o co chodzi???? Panie Norbercie- proszę przybliżyć ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Listopad 2009 Share Napisano 15 Listopad 2009 A kto prowadził szkolenie przepraszam? Bo w Poznaniu Pan Król mówił co innego, a panowie z TDT co innego w kwestii tego jak traktować rozbieżności w DR na badaniu. Kogo słuchać? Chyba najlepsze byłoby w tym układzie szkolenie z członkami SKO Ba ani panowie z MI, ITS, TDT żadna wyrocznia dla na s nie będą - SKO w pierwszej instancji i owszem Dopełnianie do 5 lat nawet tydzień przed terminem - no cóż - wynika wprost z przepisów, wszyscy w MI to potwierdzają, po raz kolejny jest to wałkowane na szkoleniach, konferencjach, ale diagności i tak będą robić swoje, co w odpowiednim temacie można przeczytać (czyli w czwartym roku i tak badanie na rok - prawda?) To po co szkolenia? [ Dodano: 15-11-2009, 19:25 ] Załącznik w formie DIP tylko i wyłącznie do badania okresowego przed pierwsza rejestracją. Już poruszałem ten temat. Szkoda, że program stacja2000 pozwala władować go póki co wszędzie - przynajmniej takie badania non stop widzę (a więc samo dodatkowe, a jednak z DIPem). Zgłaszałem do twórcy programu, ale cóż... echo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 15 Listopad 2009 Share Napisano 15 Listopad 2009 To po co szkolenia? Zeby nam z mózgu robić wodę....!!!! Zeby panowie szkolący mogli skasować $$$$$$$ za to niby szkolenie.... Bo w Poznaniu Pan Król mówił co innego, a panowie z TDT w kwestii tego jak traktować rozbieżności w DR na badaniu Jezeli p.Król lub jemu podobni raz powiedzą coś konkretnie i na temat to co będą robić jutro i za co będą kasować...$$$$$.Przeciez nikt nie zabija kury która znosi zlote jaja.... Kogo słuchać? ?????????????????????????????????????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadeusz p. Napisano 15 Listopad 2009 Share Napisano 15 Listopad 2009 Panowie -zdrowy rozsądek,zdrowy rozsądek a będzie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ARTUR2214 Napisano 15 Listopad 2009 Share Napisano 15 Listopad 2009 ja robie juz od dluzszego czasu tak ,jakie sa ustaleni z WK. przeceiz to oni potem kontroluja!!![/b[scroll][/scroll] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 Siemka protokół TDT i decyzja wyadna przez TDT- nie myslic z homologacja zbiornika????--NIE rozumiem o co chodzi???? Czego nie wiesz??? Decyzja TDT to wynik badania technicznego odbiorczego wykonana na homologowanym wg normy n.p. E20 konkretnym zbiorniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldorff Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 Szkoda,że nie zadano pytanka w sprawie pobierania opłat przy bad. okresowym od L.taxi..itd. dla mnie jest jasne,ze jak w cenniku nie ma 4(czwóreczki)przy danej poz. to jej nie pobieramy ale w praktyce więkoszość stacji przynajmniej w moim regionie postepuje tak jak przed zmianą przepisów kierująć się zasadą,że za darmo nie ma nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 Szkoda,że nie zadano pytanka w sprawie pobierania opłat przy bad. okresowym od L.taxi..itd. Pytania takie i nie tylko podejrzewam, że zostały zadane tylko odpowiedzi brak, bo sami nie wiedzą jakie dać. Dla przykładu herezja za badanie przyczepy lekkiej "... jak za badanie okresowe...", któremu to badaniu taki pojazd nie podlega. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hiubowawa Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 rozbie wynik N technicznych -> wynik P + rozbie o co kaman?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbych1916 Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 rozbie wynik Ntechnicznych -> wynik P + rozbie o co kaman?? Pewnie o to że numer vin na nadwoziu/ramie i tabliczce musi się zgadzać z dowodem lub innym dokumentem, jak nie to N. A jak nie zgadzają się albo stan faktyczny jest inny masy,naciski,moc to wtedy P na zaswiadczeniu i prawidłowe dane w uwagach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 Czesc rozbie wynik Ntechnicznych -> wynik P + rozbie o co kaman?? Inny VIN na aucie - niz w papierach = N hak w aucie - brak w DR = P ze stosowna adnotacja w zaswiadczeniu. Ale nie stukamy w DR tylko wystawiamy zaswiadczenie???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llary Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 rozbie wynik Ntechnicznych -> wynik P + rozbie o co kaman?? to akurat jest dobre rozwiazanie bo usankcjonuje powszechna praktyke (sam tak robie) bo akurat dawanie Nki za niezgodna mase uwazam za "nadgorliwosc" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hiubowawa Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 no dobra ale warunki techniczne to nie tylko hak czy masy za brak podświetlenia tablicy rej. tez dajemy P i zaświadczenie?? chyba ze to jest tak ze jezeli pojazd nie spełnia warunków technicznych ale nie zagraza bezpieczenstwu ruchu drogowego to dajemy P ale bez wpisu w DR tylko dopiero jak usunie to wpis w dowód. tyle ze cwaniaków nie brakuje i jak ktos niema juz miejsca w DR to se beda smigac na zaswiadczeniu.i co im ktos zrobi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 tyle ze cwaniaków nie brakuje i jak ktos niema juz miejsca w DR to se beda smigac na zaswiadczeniu.i co im ktos zrobi. Powinna policja, podczas kontroli drogowej takie kwiatki eliminować poprzez zabranie DR a wówczas taki delikwent będzie zmuszony do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hiubowawa Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 no niby masz racje ale z autopsji wiem ze tak nie jest. policja zatrzymuje i jak widzi ze było zrobione to jest oki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbych1916 Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 no dobra ale warunki techniczne to nie tylko hak czy masy za brak podświetlenia tablicy rej. tez dajemy P i zaświadczenie?? chyba ze to jest tak ze jezeli pojazd nie spełnia warunków technicznych ale nie zagraza bezpieczenstwu ruchu drogowego to dajemy P ale bez wpisu w DR tylko dopiero jak usunie to wpis w dowód. tyle ze cwaniaków nie brakuje i jak ktos niema juz miejsca w DR to se beda smigac na zaswiadczeniu.i co im ktos zrobi. Wydaje mi się że w tym przypadku chodzi tylko i wyłącznie o parametry techniczne nie warunki bo cały dz.u. na podstawie którego pracujemy nie miał by sensu 2. W przypadku gdy wynik badania technicznego jest negatywny, uprawniony diagnosta wystawia zaÊwiadczenie o negatywnym wyniku badania technicznego i je˝eli: 1) stwierdzone usterki nie stwarzajà bezpoÊredniego zagro˝enia bezpieczeƒstwa ruchu drogowego lub Êrodowiska, zamieszcza je w zaÊwiadczeniu z badania technicznego i informuje wΠaÊciciela pojazdu o koniecznoÊci wykonania badania technicznego pojazdu po usuni´ciu usterek; 2) stwierdzone usterki stwarzajà bezpoÊrednie zagro ˝enie bezpieczeƒstwa ruchu drogowego lub Êrodowiska lub gdy cechy identyfikacyjne pojazdu sà niezgodne z danymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadajàcym mu dokumencie, zatrzymuje dowód rejestracyjny i w zaÊwiadczeniu z badania technicznego dokonuje wpisu „zatrzymano dowód rejestracyjny nr ...”, z zastrze˝eniem ust. 3. Przepis § 5 ust. 7 stosuje si´ odpowiednio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 Panowie ,w notatkach Pana Norberta jest zapis >>lusterka – własciciel MOŻE przedstawic zaswiadczenie, diagnosta nie ma jednak prawa żądać tego od niego, może i powinien natomiast korzystać ze specjalnych [i]szablonów czy katomierza[/i] ??? Możecie podpowiedzieć z kąd to brać, lub inaczej >> gdzie załatwić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbych1916 Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 Panowie ,w notatkach Pana Norberta jest zapis >>lusterka – własciciel MOŻE przedstawic zaswiadczenie, diagnosta nie ma jednakprawa żądać tego od niego, może i powinien natomiast korzystać ze specjalnych [i]szablonów czy katomierza[/i] ??? Możecie podpowiedzieć z kąd to brać, lub inaczej >> gdzie załatwić. może to Ci pomoże http://www.volvo.com/NR/rdonlyres/C6749588-48DB-4168-BFA8-025BDC246A52/0/ulotka_lustra.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 No ,fajne to to. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 Czescrozbie wynik Ntechnicznych -> wynik P + rozbie o co kaman?? Inny VIN na aucie - niz w papierach = N hak w aucie - brak w DR = P ze stosowna adnotacja w zaswiadczeniu. Ale nie stukamy w DR tylko wystawiamy zaswiadczenie???? Tylko i wyłacznie tak.Klientowi wskazujemy azymut do WK po wpis i dopiero pózniej po powrocie z WK wpis do DR [ Dodano: 16-11-2009, 21:27 ] za brak podświetlenia tablicy rej. tez dajemy P i zaświadczenie?? Faktycznie tak robisz...???? chyba ze to jest tak ze jezeli pojazd nie spełnia warunków technicznych ale nie zagraza bezpieczenstwu ruchu drogowego to dajemy P ale bez wpisu w DR tylko dopiero jak usunie to wpis w dowód. No,no masz ciekawą teorię.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 Niedługo - jak już będzie można korzystać z CEPIK-u to klient zadzwoni do nas poinformuje nas kto On i w sprawie jakiego auta dzwoni - a my wydrukujemy zaświadzenie z "P" i zawieziemy do klienta do domu. Klient jak będzie miał chwilę czasu to może przyjedzie po pieczątkę do dowodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.