TomekTDi Napisano 30 Grudzień 2009 Share Napisano 30 Grudzień 2009 Wiem ,że bardzo podobny temat już istnieje, jednak proszę Was znawców o wypowiedzi w tym temacie. Auto to Volkswagen Transporter o DMC zespołu pojazdu z tabliczki znamionowej 4500 KG. DMC auta z tabliczki i dowodu rejestracyjnego to 2750 KG a DMC ciągnionej przyczepy 1850 KG. (Czyli już jest coś źle wpisane w DR bo po dodaniu otrzymujemy 4600 KG a nie 4500 KG). Sprawa jest taka ,że chciałbym ciągnąc tym autem przyczepę o DMC 2000 KG. Jak łatwo policzyć "brakuje" mi 150 Kg w dowodzie rejestracyjnym. Wiem ,że prawie wszystkie T4 miały według homologacji wpisywane w rubryce O1 dowodu rejestracyjnego 2000KG. Moje pytanie, jakie są szane aby poprawić te dane w dowodzie rejestracyjnym i aby w rubryce O1 pojawił się wpis 2000 KG. Wyczytałem ,że to auto zaliczane jest do tych 5% w których odejmowanie nie działa. P.S. Co oznacza skrót MMC pojawiający się w tamtym temacie. Tutaj właśnie podobny temat : http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=6941 Pozdrawiam i przepraszam jeżeli zdublowałem temat. Jest to dla mnie niezmiernie ważne. Pozdrawiam Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 30 Grudzień 2009 Share Napisano 30 Grudzień 2009 Co oznacza skrót MMC pojawiający się w tamtym temacie. Maksymalna masa całkowita. Moje pytanie, jakie są szane aby poprawić te dane w dowodzie rejestracyjnym i aby w rubryce O1 pojawił się wpis 2000 KG. Musisz uzyskać wyciąg ze świadectwa homologacji na swój pojazd z tym parametrem i jest to jedyna podstawa do tego aby móc tę wartość podnieść. Ponieważ jest to parametr określany przez konstruktora (maksymalny) i ponad to nikt nie może tego przeprawić a dla bezpieczeństwa dla pojazdów sprowadzanych bądź dla których nie ma dostępu do tego świadectwa określało się to na podstawie katalogów bądź innych danych z uwzględnieniem bezpieczeństwa a one nie zawsze były zgodne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekTDi Napisano 30 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 30 Grudzień 2009 Musisz uzyskać wyciąg ze świadectwa homologacji na swój pojazd z tym parametrem Takie coś można uzyskać od przedstawiciela VW w Polsce ? Domyslam się ,że nie jest to takie łatwe. Pożyczam skan od kolegi Jacdiag Z niego jasno wynika DMC przyczepy w T4 2000 KG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 30 Grudzień 2009 Share Napisano 30 Grudzień 2009 Domyslam się ,że nie jest to takie łatwe Dobrze się domyślasz jednak nie jest to rzecz niemozliwa do załatwienia. Musisz jednak wziąść pod uwagę to ze nie wszystkie T4 mają jednakową DMC przyczepy i tu moze być problem...!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekTDi Napisano 30 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 30 Grudzień 2009 Dobrze się domyślasz jednak nie jest to rzecz niemozliwa do załatwienia. Według oryginalnej niemieckiej istrukcji wszystkie T4 mogą ciągnąć 2000 KG. Czyli mam zaniżoną wartość w dokumentach o 150 Kg. Musisz jednak wziąść pod uwagę to ze nie wszystkie T4 mają jednakową DMC przyczepy Widziałem już takie co miały powpisywane od 1400 do 3000 KG także dość dziwnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 30 Grudzień 2009 Share Napisano 30 Grudzień 2009 Widziałem już takie co miały powpisywane od 1400 do 3000 KG także dość dziwnie. A więc do dzieła i powodzenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 30 Grudzień 2009 Share Napisano 30 Grudzień 2009 Według oryginalnej niemieckiej istrukcji wszystkie T4 mogą ciągnąć 2000 KG. Tomku instrukcja obsługi nie jest dokumentem na podstawie którego można by podnieść mmc dla danego pojazdu. Dokumentem na podstawie którego można dokonać takiej zmiany jest homologacja, ponieważ jest to jedyny dokument, który potwierdza jakie parametry zostały przedstawione przez producenta i uznane przez organ homologacyjny. Reszta katalogów, instrukcji itp jest zbiorem danych, które nie zawsze są zgodne z homologacją konkretnego pojazdu. Dzisiaj w dobie "prawa" są pojazdy, które posiadają homologacje nie pasujące do konstrukcji pojazdu, np. Tico w wersji ciężarowej posiadały homologację na dmc 1100kg a na tabliczce znamionowej widniało 1015kg, pytanie: dlaczego i czemu nikt za to nie beknął, odpowiedź: bo na całe szczęście nie wydarzyła się tragedia. W naszym kraju potrzebna jest tragedia aby choć trochę ludzie odpowiedzialni ruszyli się do roboty i niestety jest niejednokrotnie za późno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Grudzień 2009 Share Napisano 30 Grudzień 2009 posiadały homologację na dmc 1100kg a na tabliczce znamionowej widniało 1015kg, pytanie: dlaczego Bo przy masie 1015 nie pasowały by do wzoru ciężarówki W razie czego MI się wykpi i powie, że to wina producenta, że nie zmienił tabliczek, a producent, że MI dobrze wiedziało, że to auta z tą sama masą... Mówiąc krótko - oj biada temu, kto zawyży koledze Tomkowi te 150 kg w parametrze O1 (który swoją drogą nie mam pojęcia jak na SKP ustalacie, bo metod ku temu nie macie żadnych), bo jak ktoś to wychwyci to koniec świata... Jeśli jednak takie zawyżenie miałoby dotyczyć całej serii aut i było dokonywane na poziomie "ministerialnym" to już nie jest żadna machlojka... Takie kraj... Jak kraść to miliony - to Wam nikt nic nie zrobi, za kradzież papierosów w kiosku pójdziecie siedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekTDi Napisano 30 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 30 Grudzień 2009 Znalazłem Brief niemiecki od mojego auta i tam w rubryce podobnej do naszej jest w tłumaczeniu : Masa przyczepy z hamulcem 2000 KG bez hamulca 700 KG. Czy to nie wystarczający dokument do zmian w moim dowodzie rejestracyjnym ? Czyli jest tak jak myslałem. Diagnosta podczas pierwszej rejestracji odejmował sobie zamiast przepisać dane z Brief'u niemieckiego dlatego brakuje mi tych 150 Kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 30 Grudzień 2009 Share Napisano 30 Grudzień 2009 Znalazłem Brief niemiecki od mojego auta i tam w rubryce podobnej do naszej jest w tłumaczeniu : Masa przyczepy z hamulcem 2000 KG bez hamulca 700 KG. Tak to rozwiązuje całkowicie Twój problem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekTDi Napisano 30 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 30 Grudzień 2009 Tak to rozwiązuje całkowicie Twój problem.... Czyli bez problemu na podstawie Brief'u diagnosta powinien mi uznać te zmiany ? Musze jechać do okręgowej stacji kontroli pojazdów czy do podstawowej wystarczy ? Kurcze tak to jest jak się człowiek nie zna, gdybym był bardziej w temacie to bym kiedyś sprawdził zgodność danych wypisanych na przeglądzie z tymi z Brief'u. Czyli jest dośc dziwnie skoro DMC pojazdu mam wg Brief'u 2750 KG masa przyczepy 2000 KG to daje 4750 KG. Na tabliczne znamionowej w T4 napisane jest 4500 KG. Boje się ,ze to bedzie kolejny problem i diagnosta nie będzie chciał mi uzględnić tej zmiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 30 Grudzień 2009 Share Napisano 30 Grudzień 2009 Musze jechać do okręgowej stacji kontroli pojazdów czy do podstawowej wystarczy ? Gdzie nie pojedziesz to Ci to zrobią... Czyli jest dośc dziwnie skoro DMC pojazdu mam wg Brief'u 2750 KG masa przyczepy 2000 KG to daje 4750 KG. Na tabliczne znamionowej w T4 napisane jest 4500 KG Nie zawsze w ten sposób liczenie sprawdza się z zapisami w DR/Briefie/ Mialem nie jeden przypadek gdy od masy zest.-dmc poj.nie zgadzała się dmc przyczepy.Jednak zawsze podstwą był dla mnie DR-Brief....!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekTDi Napisano 30 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 30 Grudzień 2009 No to będę jeździł po tylu stacjach ,aż na ktorejś mi to uwzględnią Dziękuje ślicznie za porady i postaram się napisać co udało mi się ustalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 30 Grudzień 2009 Share Napisano 30 Grudzień 2009 Czyli bez problemu na podstawie Brief'u diagnosta powinien mi uznać te zmiany ? Proponuję udać się do diagnosty, który wykonywał "pierwsze" badanie techniczne aby skorygował swój błąd. Karta pojazdu niemiecka jest wystawiana na podstawie homologacji pojazdu więc nie powinieneś mieć problemów poza kosztami wymiany DR chyba, że obciążysz diagnostę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 30 Grudzień 2009 Share Napisano 30 Grudzień 2009 nie powinieneś mieć problemów poza kosztami wymiany DR chyba, że obciążysz diagnostę To zalezy od WK.U nas takie sprawy WK odnotowuje w uwagach w DR bez konieczności jego wymiany...!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 30 Grudzień 2009 Share Napisano 30 Grudzień 2009 To zalezy od WK.U nas takie sprawy WK odnotowuje w uwagach w DR bezkonieczności jego wymiany...!!! U nas niestety tylko w przypadku błędu urzędnika tak zrobią w pozostałych przypadkach DR do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekTDi Napisano 30 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 30 Grudzień 2009 Najgorsze jest to ,że pierwsze badanie tego auta w PL było wykonywane 11 lat temu. Nie mam pojęcia kto mógł je robić, w żadnych dokumentach nie ma takiej adnotacji. Dowodu rejestracyjnego z tamtych czasów nie posiadam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 31 Grudzień 2009 Share Napisano 31 Grudzień 2009 Najgorsze jest to ,że pierwsze badanie tego auta w PL było wykonywane 11 lat temu Tomek-nie "pękaj".Po tylu latach napewno ciezko bedzie Ci cokolwiek znalezc więc mysle ze będziesz musiał zastosowac pierszą wersje tzn jechac na SKP i zrobić dod.przegląd.Duzy plus to ze masz wlasnie Brief.Jezeli nie na jednej to na następ. SKP znajdzie się myslący diagnosta i to Ci poprawi/chyba ze faktycznie trafisz na "beton" i będziesz musiał postarać się o homo/ ale to juz najbardziej pesymistyczna wersja.Powodzenia..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 2 Styczeń 2010 Share Napisano 2 Styczeń 2010 A ja jestem pesymistą jeżeli chodzi tylko o brief. Do mnie gdybyś przyjechał ratowała by tylko homologacja na konkretny pojazd A pomyłki zdarzają sie każdemy i to że wpisał 1850 mogło być tego przyczyną. Nie uważał na lekcjach matematyki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 2 Styczeń 2010 Share Napisano 2 Styczeń 2010 Do mnie gdybyś przyjechał ratowała by tylko homologacja na konkretny pojazd W zasadzie to tak.Ale breif wypelniony był na podstawie homo.Znając helmutów raczej głupot nie piszą....!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 2 Styczeń 2010 Share Napisano 2 Styczeń 2010 Ale breif wypelniony był na podstawie homo.Znając helmutów raczej głupot nie piszą.. chyba że auto jest do wywozu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 3 Styczeń 2010 Share Napisano 3 Styczeń 2010 chyba że auto jest do wywozu. Tego nie mozna wykluczyć.Znam przypadki ze T4 było eksploatowane u helmutów cały czas jako osobowe a przy sprzedazy momentalnie zostawało przerobione na cięzarówkę.Po co to chyba nie muszę pisać...!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 11 Styczeń 2010 Share Napisano 11 Styczeń 2010 Ale breif wypelniony był na podstawie homo.Znając helmutów raczej głupot nie piszą.. chyba że auto jest do wywozu. Piszą piszą i to jakie Zwłaszcza w T4 jeżeli chodzi o przyczepę i tabliczkę znamionową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolanko Napisano 12 Styczeń 2010 Share Napisano 12 Styczeń 2010 W ostatnich czasach nagminne,nawet nie dużo kosztuje ale ponoć urzędy celne mają to na celowniku-tak więc koledzy uwaga przy okresówkach z zagranicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolakpiotr Napisano 19 Kwiecień 2010 Share Napisano 19 Kwiecień 2010 Witam, Jako że jest to mój pierwszy post na forum chciałem się przywitać. Sporo czytałem na forum na temat DMC przyczepy i nadal nie mam odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, tak więc zwracam się z gorącą prośbą o pomoc. Jestem posiadaczem VWT4 97r, założyłem dzisiaj hak i chciałbym go wklepać w dowód. Skąd można wziąć wyciąg ze świadectwa homologacji, albo w jaki sposób rzeczywiście dowiedzieć się jaką przyczepę zgodnie z przepisami może ciagnąć auto? Byłem na SKP i powiedziano mi, że masę przyczepy, którą się wpisuje w dowód można obliczyć tylko na podstawie tabliczki znamionowej, ale z tego co wyczytałem jest to bzdura w przypadku t4. Szkoda mi trochę wpisywać różnicy z tabliczki (1620kg), jeżeli rzeczywiście zgodnie z prawem powinno być 2000 kg. Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu tej kwestii, a może któryś z Forumowiczów zna gdzieś w Piaseczno albo okolicach jakąś SKP, gdzie mają jakąś bazę danych, albo są w stanie z w inny sposób dociec prawdy. Z góry dziękuję za pomoc, >> chodzi oczywiście o P-no pod Warszawą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.