Skocz do zawartości

Volkswagen Transporter T4 zwiększenie DMC przyczepy.


TomekTDi

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem ,że bardzo podobny temat już istnieje, jednak proszę Was znawców o wypowiedzi w tym temacie.

Auto to Volkswagen Transporter o DMC zespołu pojazdu z tabliczki znamionowej 4500 KG.

DMC auta z tabliczki i dowodu rejestracyjnego to 2750 KG a DMC ciągnionej przyczepy 1850 KG.

(Czyli już jest coś źle wpisane w DR bo po dodaniu otrzymujemy 4600 KG a nie 4500 KG).

Sprawa jest taka ,że chciałbym ciągnąc tym autem przyczepę o DMC 2000 KG.

Jak łatwo policzyć "brakuje" mi 150 Kg w dowodzie rejestracyjnym. Wiem ,że prawie wszystkie T4 miały według homologacji wpisywane w rubryce O1 dowodu rejestracyjnego 2000KG.

 

Moje pytanie, jakie są szane aby poprawić te dane w dowodzie rejestracyjnym i aby w rubryce O1 pojawił się wpis 2000 KG.

Wyczytałem ,że to auto zaliczane jest do tych 5% w których odejmowanie nie działa.

 

P.S. Co oznacza skrót MMC pojawiający się w tamtym temacie.

 

Tutaj właśnie podobny temat :

 

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=6941

 

 

Pozdrawiam i przepraszam jeżeli zdublowałem temat. Jest to dla mnie niezmiernie ważne.

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 113
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • karolakpiotr

    18

  • Regan55

    17

  • adam1501

    15

  • ketiw38

    12

Co oznacza skrót MMC pojawiający się w tamtym temacie.

Maksymalna masa całkowita.

Moje pytanie, jakie są szane aby poprawić te dane w dowodzie rejestracyjnym i aby w rubryce O1 pojawił się wpis 2000 KG.

Musisz uzyskać wyciąg ze świadectwa homologacji na swój pojazd z tym parametrem i jest to jedyna podstawa do tego aby móc tę wartość podnieść. Ponieważ jest to parametr określany przez konstruktora (maksymalny) i ponad to nikt nie może tego przeprawić a dla bezpieczeństwa dla pojazdów sprowadzanych bądź dla których nie ma dostępu do tego świadectwa określało się to na podstawie katalogów bądź innych danych z uwzględnieniem bezpieczeństwa a one nie zawsze były zgodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz uzyskać wyciąg ze świadectwa homologacji na swój pojazd z tym parametrem

 

Takie coś można uzyskać od przedstawiciela VW w Polsce ? Domyslam się ,że nie jest to takie łatwe.

 

Pożyczam skan od kolegi Jacdiag

 

vwtransporter1.jpg

 

Z niego jasno wynika DMC przyczepy w T4 2000 KG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyslam się ,że nie jest to takie łatwe

Dobrze się domyślasz jednak nie jest to rzecz niemozliwa do załatwienia.

Musisz jednak wziąść pod uwagę to ze nie wszystkie T4 mają jednakową DMC

przyczepy i tu moze być problem...!!! :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze się domyślasz jednak nie jest to rzecz niemozliwa do załatwienia.

 

Według oryginalnej niemieckiej istrukcji wszystkie T4 mogą ciągnąć 2000 KG.

Czyli mam zaniżoną wartość w dokumentach o 150 Kg.

 

Musisz jednak wziąść pod uwagę to ze nie wszystkie T4 mają jednakową DMC

przyczepy

 

Widziałem już takie co miały powpisywane od 1400 do 3000 KG także dość dziwnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według oryginalnej niemieckiej istrukcji wszystkie T4 mogą ciągnąć 2000 KG.

Tomku instrukcja obsługi nie jest dokumentem na podstawie którego można by podnieść mmc dla danego pojazdu. Dokumentem na podstawie którego można dokonać takiej zmiany jest homologacja, ponieważ jest to jedyny dokument, który potwierdza jakie parametry zostały przedstawione przez producenta i uznane przez organ homologacyjny. Reszta katalogów, instrukcji itp jest zbiorem danych, które nie zawsze są zgodne z homologacją konkretnego pojazdu.

Dzisiaj w dobie "prawa" są pojazdy, które posiadają homologacje nie pasujące do konstrukcji pojazdu, np. Tico w wersji ciężarowej posiadały homologację na dmc 1100kg a na tabliczce znamionowej widniało 1015kg, pytanie: dlaczego i czemu nikt za to nie beknął, odpowiedź: bo na całe szczęście nie wydarzyła się tragedia. W naszym kraju potrzebna jest tragedia aby choć trochę ludzie odpowiedzialni ruszyli się do roboty i niestety jest niejednokrotnie za późno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posiadały homologację na dmc 1100kg a na tabliczce znamionowej widniało 1015kg, pytanie: dlaczego

 

Bo przy masie 1015 nie pasowały by do wzoru ciężarówki :) W razie czego MI się wykpi i powie, że to wina producenta, że nie zmienił tabliczek, a producent, że MI dobrze wiedziało, że to auta z tą sama masą...

Mówiąc krótko - oj biada temu, kto zawyży koledze Tomkowi te 150 kg w parametrze O1 (który swoją drogą nie mam pojęcia jak na SKP ustalacie, bo metod ku temu nie macie żadnych), bo jak ktoś to wychwyci to koniec świata... Jeśli jednak takie zawyżenie miałoby dotyczyć całej serii aut i było dokonywane na poziomie "ministerialnym" ;) to już nie jest żadna machlojka... Takie kraj... Jak kraść to miliony - to Wam nikt nic nie zrobi, za kradzież papierosów w kiosku pójdziecie siedzieć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem Brief niemiecki od mojego auta i tam w rubryce podobnej do naszej jest w tłumaczeniu : Masa przyczepy z hamulcem 2000 KG bez hamulca 700 KG.

Czy to nie wystarczający dokument do zmian w moim dowodzie rejestracyjnym ?

Czyli jest tak jak myslałem. Diagnosta podczas pierwszej rejestracji odejmował sobie zamiast przepisać dane z Brief'u niemieckiego dlatego brakuje mi tych 150 Kg :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem Brief niemiecki od mojego auta i tam w rubryce podobnej do naszej jest w tłumaczeniu : Masa przyczepy z hamulcem 2000 KG bez hamulca 700 KG.

Tak to rozwiązuje całkowicie Twój problem.... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to rozwiązuje całkowicie Twój problem....

 

Czyli bez problemu na podstawie Brief'u diagnosta powinien mi uznać te zmiany ?

Musze jechać do okręgowej stacji kontroli pojazdów czy do podstawowej wystarczy ?

Kurcze tak to jest jak się człowiek nie zna, gdybym był bardziej w temacie to bym kiedyś sprawdził zgodność danych wypisanych na przeglądzie z tymi z Brief'u.

Czyli jest dośc dziwnie skoro DMC pojazdu mam wg Brief'u 2750 KG masa przyczepy 2000 KG to daje 4750 KG. Na tabliczne znamionowej w T4 napisane jest 4500 KG.

Boje się ,ze to bedzie kolejny problem i diagnosta nie będzie chciał mi uzględnić tej zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze jechać do okręgowej stacji kontroli pojazdów czy do podstawowej wystarczy ?

Gdzie nie pojedziesz to Ci to zrobią...

Czyli jest dośc dziwnie skoro DMC pojazdu mam wg Brief'u 2750 KG masa przyczepy 2000 KG to daje 4750 KG. Na tabliczne znamionowej w T4 napisane jest 4500 KG

Nie zawsze w ten sposób liczenie sprawdza się z zapisami w DR/Briefie/

Mialem nie jeden przypadek gdy od masy zest.-dmc poj.nie zgadzała się dmc

przyczepy.Jednak zawsze podstwą był dla mnie DR-Brief....!!!! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to będę jeździł po tylu stacjach ,aż na ktorejś mi to uwzględnią :lol:

Dziękuje ślicznie za porady i postaram się napisać co udało mi się ustalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli bez problemu na podstawie Brief'u diagnosta powinien mi uznać te zmiany ?

Proponuję udać się do diagnosty, który wykonywał "pierwsze" badanie techniczne aby skorygował swój błąd. Karta pojazdu niemiecka jest wystawiana na podstawie homologacji pojazdu więc nie powinieneś mieć problemów poza kosztami wymiany DR chyba, że obciążysz diagnostę :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie powinieneś mieć problemów poza kosztami wymiany DR chyba, że obciążysz diagnostę

To zalezy od WK.U nas takie sprawy WK odnotowuje w uwagach w DR bez

konieczności jego wymiany...!!! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zalezy od WK.U nas takie sprawy WK odnotowuje w uwagach w DR bez

konieczności jego wymiany...!!! :D

U nas niestety tylko w przypadku błędu urzędnika tak zrobią w pozostałych przypadkach DR do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze jest to ,że pierwsze badanie tego auta w PL było wykonywane 11 lat temu.

Nie mam pojęcia kto mógł je robić, w żadnych dokumentach nie ma takiej adnotacji.

Dowodu rejestracyjnego z tamtych czasów nie posiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze jest to ,że pierwsze badanie tego auta w PL było wykonywane 11 lat temu

Tomek-nie "pękaj".Po tylu latach napewno ciezko bedzie Ci cokolwiek znalezc więc

mysle ze będziesz musiał zastosowac pierszą wersje tzn jechac na SKP i zrobić

dod.przegląd.Duzy plus to ze masz wlasnie Brief.Jezeli nie na jednej to na następ.

SKP znajdzie się myslący diagnosta i to Ci poprawi/chyba ze faktycznie trafisz na

"beton" i będziesz musiał postarać się o homo/ ale to juz najbardziej pesymistyczna

wersja.Powodzenia..... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jestem pesymistą jeżeli chodzi tylko o brief. Do mnie gdybyś przyjechał ratowała by tylko homologacja na konkretny pojazd :ok

A pomyłki zdarzają sie każdemy i to że wpisał 1850 mogło być tego przyczyną. Nie uważał na lekcjach matematyki :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mnie gdybyś przyjechał ratowała by tylko homologacja na konkretny pojazd

W zasadzie to tak.Ale breif wypelniony był na podstawie homo.Znając helmutów

raczej głupot nie piszą....!!! :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba że auto jest do wywozu.

Tego nie mozna wykluczyć.Znam przypadki ze T4 było eksploatowane u helmutów

cały czas jako osobowe a przy sprzedazy momentalnie zostawało przerobione na

cięzarówkę.Po co to chyba nie muszę pisać...!!! :razz::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Ale breif wypelniony był na podstawie homo.Znając helmutów

raczej głupot nie piszą..

chyba że auto jest do wywozu.

Piszą piszą i to jakie :x

Zwłaszcza w T4 jeżeli chodzi o przyczepę i tabliczkę znamionową :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnich czasach nagminne,nawet nie dużo kosztuje ale ponoć urzędy celne mają to na celowniku-tak więc koledzy uwaga przy okresówkach z zagranicy :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Witam,

Jako że jest to mój pierwszy post na forum chciałem się przywitać.

 

Sporo czytałem na forum na temat DMC przyczepy i nadal nie mam odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, tak więc zwracam się z gorącą prośbą o pomoc.

Jestem posiadaczem VWT4 97r, założyłem dzisiaj hak i chciałbym go wklepać w dowód.

Skąd można wziąć wyciąg ze świadectwa homologacji, albo w jaki sposób rzeczywiście dowiedzieć się jaką przyczepę zgodnie z przepisami może ciagnąć auto?

Byłem na SKP i powiedziano mi, że masę przyczepy, którą się wpisuje w dowód można obliczyć tylko na podstawie tabliczki znamionowej, ale z tego co wyczytałem jest to bzdura w przypadku t4.

Szkoda mi trochę wpisywać różnicy z tabliczki (1620kg), jeżeli rzeczywiście zgodnie z prawem powinno być 2000 kg.

Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu tej kwestii, a może któryś z Forumowiczów zna gdzieś w Piaseczno albo okolicach jakąś SKP, gdzie mają jakąś bazę danych, albo są w stanie z w inny sposób dociec prawdy.

Z góry dziękuję za pomoc,

>> chodzi oczywiście o P-no pod Warszawą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.