IT.NORCOM [FORUM] Strona Główna IT.NORCOM [FORUM]
Wszystko o ... Badaniach Technicznych i Rejestracji Pojazdów

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nieczytelne numery nadwozia i nabicie nowych
Autor Wiadomość
cubitus 



Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 228
Skąd: zachodniopomorskie
  Wysłany: 24-05-2010, 23:18   Nieczytelne numery nadwozia i nabicie nowych

Witam. Mam auto sprowadzone z Danii - SCANIA R 134 pojazd specjalny do oczyszczania kanalizacji (asenizacyjny). Auto ogólnie oki oprócz jednej rzeczy... Ma silnie skorodowany numer VIN. Obejrzał go rzeczoznawca i urząd komunikacji wydał decyzje o nabiciu nowych. Pierwszy raz to robię więc mam pytanie... Jak najlepiej i w jakim miejscu to zrobić (numer vin, tabliczka zastępcza i numer stacji) ??. Jaką treść zaświadczenia najlepiej napisać ?? Auto również wymaga pierwszego przeglądu więc czy od razu mogę to zrobić i umieścić to na tym samym zaświadczeniu (naturalnie po nabiciu numerów) ??. Pozdrawiam i pomóżcie..... :(
_________________
cubitus skoda fun ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Regan55


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 3590
Piwa: 16/2
Skąd: szczecin
Wysłany: 24-05-2010, 23:54   

cubitus napisał/a:
Obejrzał go rzeczoznawca i urząd komunikacji wydał decyzje o nabiciu nowych

Rozumiem ze rzeczoznawca wydał Ci opinię ze numer vin.jest nieczytelny/skorodowany/ i w zwiazku z tym WK wydał skierowanie na nabicie nowego
nr.vin....???
cubitus napisał/a:
Auto również wymaga pierwszego przeglądu więc czy od razu mogę to zrobić i umieścić to na tym samym zaświadczeniu (naturalnie po nabiciu numerów) ??

Jezeli masz faktycznie to skierowanie to jedziesz na OSKP gdzie dokonaja Ci nabicia
nowego nr.vin.i zrobią od razu OBT przed I rej.w kraju..
_________________
Teraz,gdy juz nauczylismy się latac w powietrzu jak ptaki,pływać pod woda jak ryby,brakuje nam tylko jednego:nauczyć sie zyć na ziemi jak ludzie
G.B.Show
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
rurek777 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 2132
Piwa: 9/7
Skąd: Polska
Wysłany: 25-05-2010, 08:25   

najpierw na badaniu powinien być wynik N , póżniej dopiero rzeczoznawca . nadanie nowych numerów i ponowny przegląd. :)
_________________
uu888
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Jacdiag 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 4791
Piwa: 116/62
Skąd: EP
Wysłany: 25-05-2010, 08:32   

cubitus napisał/a:
czy od razu mogę to zrobić i umieścić to na tym samym zaświadczeniu

NIE
pierwsze robisz nabicie nru i tabliczki zakończone wystawieniem zaświadczenia (oddzielna pozycja w rejestrze ),
a następnie okresowe

Regan55 napisał/a:
jedziesz na OSKP
cubitus, ma nabić ten nr :D

Regan55 napisał/a:
dokonaja Ci nabicia nowego nr.vin.i

nie nr VIN tylko nr ramy
17 znakowy VIN nadaje i umieszcza producent :!:
SKP nabija nr 12 znakowy nadany przez WK
_________________
Wszystkie drogi prowadzą do . . .
... trumny
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Regan55


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 3590
Piwa: 16/2
Skąd: szczecin
Wysłany: 25-05-2010, 08:41   

Jacdiag napisał/a:
cubitus, ma nabić ten nr

Jak potrafi i ma czym to czego nie.... :D
Jacdiag napisał/a:
pierwsze robisz nabicie nru i tabliczki zakończone wystawieniem zaświadczenia

To ma jechac DWA razy .....?????? :D
_________________
Teraz,gdy juz nauczylismy się latac w powietrzu jak ptaki,pływać pod woda jak ryby,brakuje nam tylko jednego:nauczyć sie zyć na ziemi jak ludzie
G.B.Show
Ostatnio zmieniony przez Regan55 25-05-2010, 08:42, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
markes30 



Pomógł: 51 razy
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 2450
Piwa: 49/125
Skąd: łódzkie
Wysłany: 25-05-2010, 08:41   

Pamiętaj że w numerze nadanym przez WK jest zawarty kod SKP, która ma ten nr nabić. :cool:
Prawidłowa kolejność:
1. Okresowe BT z wynikiem N
2. Opinia Rzeczoznawcy z listy MI
3. WK decyzja o nabiciu
4. Nabicie i wykonanie tabliczki
5. Ponowne sprawdzenie do badania okresowego z wynikiem P.
_________________
Czerpmy z wielu źródeł mądrości by dążyć do doskonałości.
diagnosta-rzeczoznawca
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
blakop 


Pomógł: 92 razy
Dołączył: 27 Lis 2006
Posty: 9727
Piwa: 155/45
Skąd: Poland

Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 25-05-2010, 08:44   

cubitus napisał/a:
pojazd specjalny do oczyszczania kanalizacji (asenizacyjny)


W tym określenie podałeś dwie klasyfikacje. Jeden samochód to faktycznie specjalny, ale drugi to ciężarówka.

Czy ja wiem, czy to pierwsze badanie negatywne jest konieczne?
_________________
Zrównanie rang na tym forum jest wdrażaniem podstawowych zasad idei komunizmu (równość społeczna), co bardzo mnie cieszy - proletariusze wszystkich for - łączcie się!!! :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
markes30 



Pomógł: 51 razy
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 2450
Piwa: 49/125
Skąd: łódzkie
Wysłany: 25-05-2010, 08:47   

blakop napisał/a:

Czy ja wiem, czy to pierwsze badanie negatywne jest konieczne?

Jak WK wyda decyzję na podstawie samej opinii rzeczoznawcy to faktycznie nie jest konieczne ale to jest idealny sposób na złapanie N w rejestr badań. :D
_________________
Czerpmy z wielu źródeł mądrości by dążyć do doskonałości.
diagnosta-rzeczoznawca
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
danielg539 



Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 4757
Piwa: 66/37
Skąd: lublin
Wysłany: 25-05-2010, 08:48   

blakop napisał/a:
Czy ja wiem, czy to pierwsze badanie negatywne jest konieczne?


Mi też wydaje się zbedne. Wystarczy, że klient pujdzie do WK z opisem wydanym przez rzeczoznawcę i na tej podstawie WK skieruje go na nadanie numeru.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Jacdiag 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 4791
Piwa: 116/62
Skąd: EP
Wysłany: 25-05-2010, 09:26   

Regan55 napisał/a:
Jak potrafi
pewnie potrafi, ale ma pewne wątpliwości ...
Regan55 napisał/a:
ma jechac DWA razy .....?

jeden wjazd na kanał DWA wpisy w rejestrze

1 pozostałe czynności - nabicie nru i TZ, na zaświadczeniu P i N skreślone, w uwagach wpis "nr nabito na podst decyzji WK w ...,data ... nr,

2 OBT zaświadczenie = P
_________________
Wszystkie drogi prowadzą do . . .
... trumny
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
cubitus 



Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 228
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 25-05-2010, 13:53   

panowie nie tędy droga.... Jestem diagnostą jak i wy. Sam muszę nabić te numery więc proszę was o radę co z tym fantem zrobić bo nigdy tego nie robiłem.Po prostu nigdy nie było okazji a nie chcę walnąc gafy za pierwszym razem. Orginalny VIN był umieszczony po prawej stronie na ramie przed przednią osią. Jest skorodowany że widac może 3 - 4 znaki więc klient sam wynajął rzeczoznawcę i dostał zgodę starostwa co do nabicia nowego VIN-u.Teraz ja się zastanawiam gdzie nabić nowy... Czy nad starym ?? Naturalnie plus numer stacji. I czy oczyścić najpierw to miejsce z lakieru do gołej blachy ??? Tabliczkę znamionową zastępczą już wykonałem.Tylko czy przed jej umieszczeniem usunąc starą ???

Pozdrawiam
_________________
cubitus skoda fun ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
danielg539 



Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 4757
Piwa: 66/37
Skąd: lublin
Wysłany: 25-05-2010, 14:18   

cubitus napisał/a:
Tylko czy przed jej umieszczeniem usunąc starą ???

Stara tabliczka powinna zostać, należy tylko przekreślić istniejący nr VIN przy uzyciu numeratora "I".
cubitus napisał/a:
Teraz ja się zastanawiam gdzie nabić nowy... Czy nad starym

Nowy numer nadwozia powinien być umieszczony w przedniej prawej cwiartce pojazdu
(może być obok starego). Gdy miejsce w którym chcesz nabić nowy numer jest skorodowane lub pokryte gruba warstwa farby to należy je oczyścić do gołej blachy, nabić numer a nastepnie zabezpieczyć przed korozją (oczywiście w taki sposób aby numer nadal był czytelny).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Jacdiag 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 4791
Piwa: 116/62
Skąd: EP
Wysłany: 25-05-2010, 14:39   

Dz.U. 2003 nr 227 poz. 2249
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 r. w sprawie szczegółowego sposobu oraz trybu nadawania i umieszczania w pojazdach cech identyfikacyjnych
http://isap.sejm.gov.pl/D...=WDU20032272249
+ Dz.U. 2005 nr 30 poz. 253
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 9 lutego 2005 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu oraz trybu nadawania i umieszczania w pojazdach cech identyfikacyjnych
http://isap.sejm.gov.pl/D...2403%2405&min=1



cubitus napisał/a:
gdzie nabić nowy... Czy nad starym ??
w okolicy starego, tam gdzie jest wystarczająco miejsca na nowy nr (i żebyś miał możliwość uderzenia młotkiem w numerator :D )
cubitus napisał/a:
Naturalnie plus numer stacji.
w ŻADNYM wypadku :!:
markes30 napisał/a:
Pamiętaj że w numerze nadanym przez WK jest zawarty kod SKP, która ma ten nr nabić.


cubitus napisał/a:
przed jej umieszczeniem usunąc starą ???
NIE - na starej skreślasz tylko nieaktualny VIN i na ramie też


http://www.norcom.com.pl/...p?p=49559#49559
_________________
Wszystkie drogi prowadzą do . . .
... trumny
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Qnick 



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 3566
Piwa: 49/23
Skąd: z piekła rodem
Wysłany: 25-05-2010, 20:05   

Tak trochę obok tematu, ale ciekawostka taka :-D . Auto przed "pierwszą rejestracją w kraju" znaczy z zagranicy. Klient dostaje N ze względu na korozję numeru. Po kilku dniach jest z decyzją na nowy numer i tabliczkę. Decyzję otrzymał bez opinii rzeczoznawcy po prostu pojechał do WK i otrzymał :o I teraz wnioski nasuwają się same że można zarejestrować auto niewiadomego pochodzenia :shock: Pozdrawiam
_________________
Im szybciej wjedziesz w zakręt, tym szybciej z niego wylecisz.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
cubitus 



Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 228
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 25-05-2010, 20:43   

Oki dziękuje bardzo.

Czyli robię to tak :

1. Przyklejam lub montuję w inny sposób nową nabitą tabliczkę zastępczą obok starej,
2. W starej tabliczce wykreślam numer VIN numeratorem "I" robię to również z resztkami starego VIN-u na ramie,
3. Nabijam nowy numer VIN na ramie w okolicy starego (bez oznakowania numerem stacji ten już jest na tabliczce zastępczej) oczyszczając wcześniej blachę aby był jak najbardziej widoczny.

Mam nadzieję chłopaki że na ramie tej Scanii mi się to uda..... :-( . Dostęp do ramy w tym miejscu kiepski ale wpadłem na pomysł że zdemontujemy koło i powinno być dobrze.

Pozdrawiam i czekam na dalsze podpowiedzi ;)
_________________
cubitus skoda fun ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group