DARIO64 Napisano 7 Wrzesień 2010 Share Napisano 7 Wrzesień 2010 http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2010:173:0074:0096:PL:PDF http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2010:173:0047:0072:PL:PDF Czyżby pierwszy krok na drodze do ujednolicenia sposobu przeprowadzania badań technicznych i oceny usterek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Wrzesień 2010 Share Napisano 8 Wrzesień 2010 To całkiem ciekawe propozycje zmian. Bardzo dobrym pomysłem jest wprowadzenie grupy drobnych usterek, wykrycie których nie będzie skutkowało wydaniem negatywnego wyniku badania a zobowiąże klienta do ich niezwłocznego usunięcia. Dobrym pomysłem jest również: 3. CERTYFIKAT STWIERDZAJĄCY ZDATNOŚĆ DO RUCHU DROGOWEGO Przewoźnik odpowiedzialny za pojazd lub kierowca otrzymują pisemne zawiadomienie o wykrytych usterkach, wyniku badania i jego skutkach prawnych. Certyfikat stwierdzający zdatność do ruchu drogowego wydane w przypadku obowiązkowych badań okresowych pojazdu powinien zawierać co najmniej następujące dane: 1. numer identyfikacyjny pojazdu VIN 2. numer rejestracyjny i oznaczenie kraju rejestracji pojazdu 3. miejsce i datę badania 4. odczyt licznika przebiegu w momencie badania, jeżeli dane są dostępne 5. kategorię pojazdu, jeżeli dane są dostępne 6. wykryte usterki (zalecana kolejność zgodnie z pkt 5 niniejszego załącznika) i ich kategorię 7. ogólną ocenę pojazdu 8. datę następnego okresowego badania technicznego (jeżeli nie określono w inny sposób) 9. nazwę organu kontrolnego i podpis lub symbol identyfikacyjny inspektora, który przeprowadził badanie W końcu skończyło by sie stęplowanie DR i ich częsta wymiana spowodowana brakiem miejsca na wpisanie terminu następnego BT. Należy też zwrócić uwagę na p4 tego certyfikatu, gdzie bedzie wpisany przebieg pojazdu podczas OBT (pisaliśmy o tym już trochę na forum) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 8 Wrzesień 2010 Share Napisano 8 Wrzesień 2010 wykrycie których nie będzie skutkowało wydaniem negatywnego wyniku badania a zobowiąże klienta do ich niezwłocznego usunięcia. Ma to sens tylko w połączeniu ze sprawnie działającym dwukierunkowym cepikiem, gdzie klient w jednym roku jest na stacji A i ma drobne usterki a w drugim roku jest na stacji B i diagnosta widzi w programie jakie były usterki w zeszłym roku i może sprawdzić rzetelność kierowcy/właściciela. Bo w innym przypadku narodzi to patologię - "udało się w tym roku to i w przyszłym się uda..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 8 Wrzesień 2010 Share Napisano 8 Wrzesień 2010 Przede wszystkim również odpowiedzialność kierowcy-właściciela (tylko i wyłącznie) za ewentualne tragedie związane z usterkami wymienionymi w trakcie BT. Wówczas zmusi to do szybkiego ich usunięcia poprzez brak ubezpieczenia z tym związanego a działający cepik jeżeli potwierdzi nie usunięcie usterek w następnym BT auto ma zostać wycofane z urzędu z eksploatacji. Ale by się wtedy działo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.