Arizona Napisano 6 Październik 2010 Share Napisano 6 Październik 2010 Witam, miałem ostatnio dwóch klientów więc opisze sytuacje oddzielnie: 1. Chciał badanie, że autobus nadaje się na do komunikacji miejskiej. Mercedes 20 miejsc siedzących. Dwoje drzwi. Przy drzwiach przesuwnych znajduje się SKŁADANY fotel. Gdzie dokładnie jest napisane w przepisach, że nie może być dostęp utrudniony? Chcę mieć jakąś podstawę prawną. 2. Autobus jeżdżący na linii podmiejskiej- z wioski do miasta. W mieście zatrzymuje się na dwóch przystankach. Klient chce aby to był podmiejski tylko. Czy tak się da. Bo moim zdaniem jak chce kwit to tylko na miejsk, ale nie spełnia warunków bo drugie drzwi prawe się nie otwierają i są w za nimi dwa fotele. Dorze kombinuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 6 Październik 2010 Share Napisano 6 Październik 2010 Gdzie dokładnie jest napisane w przepisach, że nie może być dostęp utrudniony? Utrudniony dostęp ale do wyjść awaryjnych to w warunkach §18 ust 1 pkt2 Klient chce aby to był podmiejski tylko. Chyba międzymiastowy, nie istnieje w klasyfikacji autobus podmiejski jest tylko komunikacja miejska-podmiejska, natomiast autobus może być miejski lub międzymiastowy. Jak pojazd nie spełnia warunków dla tych autobusów to nic mu nie pomożesz, chyba że jakaś pomroczność... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 6 Październik 2010 Share Napisano 6 Październik 2010 Chyba międzymiastowy Dokładnie , o to chodzi, że ten może mieć tylko jedne drzwi,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Październik 2010 Share Napisano 6 Październik 2010 Pomocna może być dyrektywa unijna 97/27/WE 2.1.2.1. „Autobus lub autokar” oznacza pojazd kategorii M2 lub M3, który został zaprojektowany i zbudowany do przewozu pasażerów w pozycji siedzącej, lub w pozycji siedzącej i stojącej. 2.1.2.1.1. „Autobus lub autokar przegubowy” oznacza autobus lub autokar, który składa się z dwóch lub więcej sztywnych, połączonych ze sobą przegubowo części, a pomieszczenia dla pasażerów w każdej z części są wzajemnie połączone w taki sposób, że pasażerowie mogą się między nimi swobodnie poruszać; sztywne części są połączone trwale tak, że można je oddzielić jedynie poprzez zabieg wymagający wyposażenia, które zwykle znajduje się jedynie w warsztacie. 2.1.2.1.2. „Autobus lub autokar piętrowy” oznacza autobus lub autokar, gdzie miejsca przeznaczone dla pasażerów są umieszczone, przynajmniej w jednej części, na dwóch nałożonych na siebie poziomach, a na górnym pokładzie nie przewidziano miejsc stojących dla pasażerów. 2.1.2.1.3. „Klasa” autobusu lub autokaru oznacza: 2.1.2.1.3.1. Dla pojazdów o pojemności powyżej 22 pasażerów poza kierowcą: 2.1.2.1.3.1.1. „Klasa I”: pojazdy posiadające miejsca stojące w celu umożliwienia częstej wymiany pasażerów, 2.1.2.1.3.1.2. „Klasa II”: pojazdy przeznaczone głównie do przewozu pasażerów siedzących oraz z miejscami stojącymi w przejściu, oraz ewentualnie w miejscu o powierzchni nie większej niż powierzchnia zajmowana przez dwa podwójne siedzenia, 2.1.2.1.3.1.3. „Klasa III”: pojazdy przeznaczone wyłącznie do przewozu pasażerów siedzących. 2.1.2.1.3.2. Dla pojazdów o pojemności nieprzekraczającej 22 pasażerów poza kierowcą: 2.1.2.1.3.2.1. „Klasa A”: pojazdy przeznaczone do przewozu pasażerów w pozycji stojącej; pojazd tego typu posiada miejsca siedzące i może posiadać miejsca stojące, 2.1.2.1.3.2.2. „Klasa B”: pojazdy nieprzeznaczone do przewozu pasażerów w pozycji stojącej; pojazd tego typu nie posiada miejsc stojących. 2.1.2.1.4. Pojazd można uważać za należący do więcej niż jednej klasy. W takim przypadku musi on spełniać wszystkie odpowiednie wymagania niniejszej dyrektywy. Jeżeli uznamy, że autobus klasy I to autobus miejski, klasy II to podmiejski i klasy III to międzymiastowy to sporo sie w tej sprawie wyjaśni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Październik 2010 Share Napisano 6 Październik 2010 Autobus miejski może mieć fotele składane. Ale musi mieć też miejsca stojące wtedy zdaje się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Październik 2010 Share Napisano 6 Październik 2010 Autobus miejski może mieć fotele składane. Z reguły sa one montowane w miejscu przeznaczonym dla wózka inwalidzkiego. Ale musi mieć też miejsca stojące I do tego przynajmniej 2 drzwi po prawej stronie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arizona Napisano 6 Październik 2010 Autor Share Napisano 6 Październik 2010 chyba że jakaś pomroczność... Pomroczność odpada no właśnie nie mogę znaleść definicji autobusu miejskiego-podmiejskiego. Warunki są znane jeśli chodzi o miejski. A to jest ważna sprawa, ponieważ ponoć na podstawie badania z SKP dostają decyzję na 5 lat, że mogą korzystać z przystanków czy coś takiego... Zastanawia mnie czy mogę wystawić dodatkowe badanie że spełnia warunki autobusu podmiejskiego. Czyli zwykłego autobusu międzymiastowego. No ale może ktoś już miał z tym doczynienia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 6 Październik 2010 Share Napisano 6 Październik 2010 Zastanawia mnie czy mogę wystawić dodatkowe badanie że spełnia warunki autobusu podmiejskiego. Nie możesz bo taki pojazd nie istnieje! Używaj nazewnictwa obowiązującego w klasyfikacji a nie będziesz miał problemu ze znalezieniem warunków technicznych. Jak sam wskazujesz jest to autobus międzymiastowy a warunki dla takowego masz określone w rozdziale 5 warunków technicznych. Niech nikt nie próbuje wmanewrować Cię w odpowiedzialność za uzyskanie jakich pozwoleń, zezwoleń itp. ponieważ ponoć na podstawie badania z SKP dostają decyzję na 5 lat, że mogą korzystać z przystanków czy coś takiego... Na podstawie jakiego BT, okresowego czy dodatkowego? Rozwiązaniem może być badanie dodatkowe z cennika 6.9 i uzupełnieni w WK rubryki "Przeznaczenie" w DR. Tylko czy moje rozumowanie jest słuszne to może Blakop potwierdzi czy w przypadku autobusu w tej rubryce może znaleźć się podrodzaj pojazdu, ponieważ jak wydasz samo zaświadczenie to nie wiem czy będzie miało ono jakąkolwiek moc sprawczą i w jaki sposób ma być wypełnione a co za tym idzie jaką ewentualną odpowiedzialność możesz ponieść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arizona Napisano 7 Październik 2010 Autor Share Napisano 7 Październik 2010 W programie Patronat znalazłem ciekawą klasyfikację autobusów podobną do tej danielg539: Miejski - Autobus klasy I. Autobus o konstrukcji mieszczącej przestrzenie dla pasażerów stojących i umożliwiającej częste przemieszczanie się pasażerów ([19] pkt.1.2.1.1). Autobus przeznaczony do przewozu pasażerów w obrębie miast i w ruchu podmiejskim. Konstrukcja autobusu umożliwia szybką wymianę pasażerów na przystankach ([23] tab. pkt.1.2.2). Międzymiastowy - Autobus klasy II. Autobus o konstrukcji przeznaczonej głównie do przewozu pasażerów siedzących, umożliwiającej przewóz pasażerów stojących w przejściu i/lub przestrzeni do stania o powierzchni podłogi nie przekraczającej powierzchni przeznaczonej dla dwu podwójnych siedzeń ([19] pkt.1.2.1.2). Autobus, który konstrukcyjnie i wyposażeniowo przeznaczony jest do przewozu pasażerów i ich podręcznego bagażu na długich dystansach, przy czym nie przewiduje się przewożenia pasażerów stojących, z wyjątkiem krótkich odcinków miedzy przystankami. Autobus może być wyposażony w odkładane dodatkowe miejsca siedzące (straponteny) ([23] tab. pkt.1.2.3). Turystyczny - Autobus klasy III. Autobus o konstrukcji przeznaczonej wyłącznie do przewozu pasażerów siedzących ([19] pkt.1.2.1.3). Autobus, który konstrukcyjnie i wyposażeniowo przeznaczony jest do przewozu pasażerów na długich trasach przy zapewnieniu wygodnych warunków jazdy. Autobus umożliwia pasażerom dobra widoczność, ma duże pomieszczenie bagażowe, często klimatyzację, wc, barek, a nawet miejsca do spania ([23] tab. pkt.1.2.5). Szkolny - Autobus przeznaczony do przewozu dzieci do szkoły, barwy pomarańczowej, oznaczony z przodu i z tyłu prostokątnymi tablicami barwy białej, z napisem barwy czarnej "autobus szkolny" ([2] art.2 pkt.41a). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Październik 2010 Share Napisano 7 Październik 2010 W programie Patronat znalazłem ciekawą klasyfikację autobusów Potwierdza to teze jaka postawiłem kilka postów wcześniej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 7 Październik 2010 Share Napisano 7 Październik 2010 w podrodzaju autobusu jest jeszcze INNY to jakie on powinien spełniać warunki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Październik 2010 Share Napisano 7 Październik 2010 w podrodzaju autobusu jest jeszcze INNY to jakie on powinien spełniać warunki ? WE 97/27 2.1.2.2. Pojazdy kategorii M2 lub M3 inne niż autobusy lub autokary uważa się za pojazdy specjalnegoprzeznaczenia (np. samochody sanitarne) Chyba to wyjaśnia jaki autobus możemy zaliczyć do INNYCH. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.