mirek.g Napisano 7 Październik 2010 Share Napisano 7 Październik 2010 Witam koledzy ,pilnie potrzebuję info w którym regulaminie jest definicja samochodu osobowego uwzględniając DMC ,kiedy jest osobowym a kiedy ciężarowym.Dotyczy pojazdu wymienionego Hamer DMC 4200 kg z USA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 7 Październik 2010 Share Napisano 7 Październik 2010 osobowy-pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz ich bagażu ([2] art.2 pkt.40). to definicja wedlug ... ale o masach nic a nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 7 Październik 2010 Share Napisano 7 Październik 2010 Dawno temu było to wałkowane,ale nie mogę znaleźć. a wyniku dyskusji nie pamiętam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 7 Październik 2010 Autor Share Napisano 7 Październik 2010 Dawno temu było to wałkowane,ale nie mogę znaleźć Też kojarzę ,że było ,ale gdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 7 Październik 2010 Share Napisano 7 Październik 2010 Masa nie ma nic do rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skowerek Napisano 7 Październik 2010 Share Napisano 7 Październik 2010 Wszysko zleży z której strony spojżeć na sprawę, ponieważ wg PORD atr. 88 2. Prawo jazdy uprawnia do kierowania: 3) kategorii B: a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla, Tak więc należałoby wykonać badanie odnośnie samochodu osobowego, ale klijent chcąc się poruszać będzie musiał posiadać prawko conajmniej kategori C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 7 Październik 2010 Autor Share Napisano 7 Październik 2010 Chyba nie ,ponieważ takie badanie może zrobić chyba tylko okręgowa bo jest pow 3.5 t,pytanie moje czy to jest osobowy?Wg mnie nie,ale potrzebuję regulamin,gdzieś to było,poczekam może ktoś wie.Ta wypowiedż odnosi się do postu odnośnie DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 7 Październik 2010 Share Napisano 7 Październik 2010 ponieważ takie badanie może zrobić chyba tylko okręgowa bo jest pow 3.5 t Nie chyba tylko tak.PSKP masz tylko pojazdy o DMC do 3.500kg.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 7 Październik 2010 Share Napisano 7 Październik 2010 Panowie, klasyfikacja to jedno, badanie to drugie a prawo jazdy to trzecie zagadnienie. Oczywiście, że badanie na stacji powyżej 3,5 T, oczywiście, że prawo jazdy co najmniej C i oczywiście,że samochód osobowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 7 Październik 2010 Autor Share Napisano 7 Październik 2010 "Kurde" gdzieś jest w jakimś regulaminie o DMC w przyapadku osobowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 7 Październik 2010 Share Napisano 7 Październik 2010 Dyrektywa 2005/66/EWG, zmieniająca m.in. Dyrektywę 70/156/EWG, art. 2 - Pojazdy kategorii M1 to pojazdy zaprojektowane do przewozu max.9 osób łącznie z kierowcą, mające co najmniej cztery koła, o DMC nie przekraczającej 3,5t. Nasze rozporządzenie o homologacji odwołuje się m.in. do zapisów tej dyrektywy. Przepraszam za chaotyczność, ale nie mam w tej chwili dostępu do moich materiałów, piszę "z pamięci". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 7 Październik 2010 Autor Share Napisano 7 Październik 2010 Czyli wg. tej dyrektywy to w/w pojazd to ciężarowy-chyba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 7 Październik 2010 Share Napisano 7 Październik 2010 W Dyrektywie 2007/46/WE jest to samo co w naszych homologacyjnych,trafiłem jeszcze na coś co dotyczy Niemiec ale temat podobny http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:62005J0083:PL:HTML Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leniwiec Napisano 7 Październik 2010 Share Napisano 7 Październik 2010 bohdang dobrze podał dyrektywe a temat był tu: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=55874&highlight=#55874 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 7 Październik 2010 Share Napisano 7 Październik 2010 Z całym szacunkiem wobec moich znakomitych przedmówców ale pozwolę sobie nie zgodzić się z takim postawieniem sprawy. Definicja, że pojazd to każdy pojazd silnikowy kategorii M1 w rozumieniu art. 2 dyrektywy 70/156/EWG i załącznika II do tej dyrektywy, o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony, oraz każdy pojazd silnikowy kategorii N1, została zastrzeżona tylko dla potrzeb tej konkretnej dyrektywy, mówiącej o stosowaniu przednich układów zabezpieczających. Oznacza to, że dyrektywa dotyczy pojazdów do 3,5T, czyli wszystkich N1 (bo one z definicji są do 3,5T), oraz tej części pojazdów kategorii M1, które mają dmc mniejszą od 3,5T. Już w samym tym zastrzeżeniu widać, że może być pojazd kategorii M1 o dmc większym od 3.5T i jego ta dyrektywa nie będzie dotyczyć. Innymi słowy nie możemy przenieść takiej definicji pojazdu na żaden inny przepis bo dojdziemy do absurdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rowan Napisano 7 Październik 2010 Share Napisano 7 Październik 2010 A ja dodam...DYREKTYWA 2007/46/WE zał IV część 1 pkt 44. Masy i wymiary (samochody osobowe) 92/21/EWG DYREKTYWA RADY 92/21/EWGz dnia 31 marca 1992 r. w sprawie mas i wymiarów pojazdów silnikowych kategorii M1.... Art 2 Państwa Członkowskie nie mogą odmówić przyznania homologacji typu EWG lub homologacji krajowej pojazdu ani też zakazać jego sprzedaży, rejestracji, wprowadzenia do eksploatacji lub użytkowania z przyczyn odnoszących się do jego mas i wymiarów, jeżeli spełniają one wymogi wymienione w załączniku I. czyli 4. WYMOGI4.1. Wymiary 4.1.1. Maksymalne dopuszczalne wymiary pojazdu są następujące: 4.1.1.1. Długość: 12 000 mm 4.1.1.2. Szerokość: 2500 mm 4.1.1.3. Wysokość: 4000 mm 4.1.1.4. Pomiarów dokonuje się zgodnie z uwagami zawartymi w załączniku I do dyrektywy 70/156/EWG. 4.2. Masa 4.2.1. Dopuszczalna masa pojazdu nie może przekraczać maksymalnej z technicznego punktu widzenia masy pojazdu obciążonego, określonej przez producenta. 4.2.2. Producent zobowiązany jest określić dopuszczalną z technicznego punktu widzenia maksymalną masę pojazdu oraz jego osi, w szczególności z uwzględnieniem wytrzymałości użytych materiałów, z zastrzeżeniem, że określona w ten sposób technicznie dopuszczalna masa maksymalna nie jest niższa niż masa pojazdu gotowego do jazdy plus 75 kg na każde siedzenie pasażera. Ilość siedzeń musi zostać określona przez producenta. Masy pasażerów i bagażu muszą zostać rozmieszczone we właściwych miejscach, w celu określenia technicznie dopuszczalnej maksymalnej masy pojazdu oraz jego osi. Ilość siedzeń pasażerskich musi zostać wskazana przez producenta. Jeżeli pojazd przeznaczony jest do ciągnięcia przyczepy, producent może wskazać drugą dopuszczalną wartość na tylnej osi (tylnych osiach), stosowaną jedynie do tego szczególnego celu. W takim przypadku w celu określenia wspomnianej powyżej masy maksymalnej uwzględnia się zarówno maksymalną masę urządzenia holowniczego określoną przez producenta, jak i maksymalny dozwolony nacisk dyszla na punkt zaczepienia urządzenia holowniczego, kiedy pojazd pozostaje w bezruchu. Metoda sprawdzania mas opisana jest w dodatku. Jeżeli producent pojazdu wyposaża swój pojazd w urządzenie zaczepowosprzęgające, musi on zaznaczyć na urządzeniu holowniczym, w pobliżu urządzenia zaczepowo-sprzęgającego, maksymalny dozwolony nacisk dyszla przyczepy na punkt zaczepienia urządzenia zaczepowo-sprzęgającego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 7 Październik 2010 Share Napisano 7 Październik 2010 Kolega "abcs" chyba ma rację. Im wnikliwiej przyglądam się zapisom Dyrektyw dotyczących wymiarów i mas pojazdów M1, tym więcej przychylam się do zdania, że pojazd M1 nie ma DMC ograniczonej do 3,5t. Już chyba prędzej byłoby to ograniczenie DMC do 5t., bo po przekroczeniu DMC pow. 5t., staje się M2, czyli autobusem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Październik 2010 Share Napisano 8 Październik 2010 Dajcie choć jeden przykład pojazdu w kategorii M1 o masie powyżej 3,5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 8 Październik 2010 Share Napisano 8 Październik 2010 Dajcie choć jeden przykład pojazdu w kategorii M1 o masie powyżej 3,5. Takich przykładów w katalogu ITS jest 117 ,np. kod ITS 0347 0452 000011 ,nr.św. hom. PL*0944*00,dmc 4300(Mercedes,kabriolet) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 8 Październik 2010 Share Napisano 8 Październik 2010 Nie koniecznie na temat ale w związku z przytoczoną przez Rowana dyrektywą jak jest z szerokością pojazdu. Czyżby nasze przepisy były liberalniejsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.