Skocz do zawartości

Fiat Ducato 3 osie - czy były tak homologowane


Fredek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nurtuje mnie pewna sprawa, tzn FIAT DUCATO POMOC DROGOWA z tyłu 2 osie , czy były fabrycznie również takie modele FIATA z taka konstrukcją ( ilość osi trzy) , czy to ingerencja , zwłaszcza w konstrukcje ramy która jest znacznie dłuższa, a wiemy że nie dopuszcza się takich przeróbek. Sprawa może prosta , ale proszę o rozchwianie mojego :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirek dziwi mnie jeden fakt , DMC 2800 kg, MW 1750 kg, ładowność tylko 1050 kg, po kiego grzyba komu taka POMOC. Coś mi się tutaj wydaję że to pojazd przerobiony, w dodatku silniczek 2.0 JTD, ale dzięki za informację , czyli były również takie 3 osiowe i to oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak u nas kiedyś kupiliśmy taki pojazd z Niemieć na Pomoc Drogową i był to oryginał.

 

Czy przerobiony przez Niemców? Wszystkie które ja widziałem do tej pory (nie tylko dukacze) to były nieudolne przeróbki z przedłużona ramą. A na moje pierwsze pytanie czy przy montowaniu dodatkowej osi uwzględniony został większy wydatek pompy hamulcowej na dwa dodatkowe cylinderki wszyscy się odwracali i spypciali aż się kurzyło... drugiego już nie miałem okazji zadać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przerobiony przez Niemców?

 

Tego nie było widać, ale być może zawodowo przerobiony.Był to pojazd "cysterna" chyba na mleko z ktorej powstała Pomoc drogowa , o ile pamiętam DMC było ponad 4t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawie na pewno przerabiany przez Niemców wraz z zwiększeniem dmc. U nas by to nie przeszło bo nie można zwiększyć dmc. Nie wiem jak wasze auto, w końcu go nie widziałem, ale te co odwiedziły mnie na stacji to była masakra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months later...

na początku dzień dobry - jestem tu nowa :)

odświerzam temat , kupiłam Ducato 3-osiowe , w dodatku ma dziwnie ,,przykręconą,, ramę do kabiny , czy to możliwe ze taki był orginał czy to przeróbka ? , nie wiem czy nie będzie problemów z przeglądami . ale poprzednik miał od kilku lat podbijany dowód na stacjach , mogę zrobić zdjęcia mojego i wstawić ewent. ale znalazłam w ogłoszeniach np. takie , czyli takie są ?

http://otomoto.dziennik.pl/fiat-ducato-kontener-3-osiowy-dmc-3-5t-T2360811.html

proszę o odpowiedż kogoś kto siedzi w temacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jednak duze wątpliwości do jego DMC...

A raczej ładowności, co najwyżej workowany dym mógłby wozić ,,,

Oczywiście jak spytasz to wszyscy wożą takimi styropian ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt ze pierwszy raz takie cos widzę.Mam jednak duze wątpliwości do jego DMC

Takie pojazdy faktycznie istnieją, ale nie powstaja one w normalnym procesie produkcji w wyniku dokonania ostatecznej kompletacji w innej firmie. Wyglądato tak, że na linii montażowej produkowana jest tylko przód pojazdu (kabina z zespołem napędowym) a ostatecznej kompletacji dokonuje inna firma poprzez dokręcenie do kabiny brakującej części ramy i zabudowaniu na niej nadwozia. Jedna z poprzednich firm w których pracowałem posiadała tak wykonana lawetę na podwoziu Peugeota Boxera. Pojazd był fabrycznie nowy i posiadał homologacje, ale jego DMC wynosiła 4600 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jego DMC wynosiła 4600 kg.

Czyli jednak przy moim /-xxx/cos tam dokukałem.... :lol: Co nie znaczy jednak ze na "zyczenie"klienta nie zostanie wystawione ŚH na 3.500kg.Nie ma rzeczy niemozliwych w tym temacie... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co nie znaczy jednak ze na "zyczenie"klienta nie zostanie wystawione ŚH na 3.500kg.

W przypadku lawety z podwójna kabiną, spowodowało by to zmniejszenie ładowności pojazdu do jakichś 600 kg, czyli w takim wypadku to odpada, ale gdyby to był samochód skrzyniowy lub kontener to pewnie nie było by z tym problemu :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to tak, że na linii montażowej produkowana jest tylko przód pojazdu (kabina z zespołem napędowym) a ostatecznej kompletacji dokonuje inna firma poprzez dokręcenie do kabiny brakującej części ramy i zabudowaniu na niej nadwozia
Dokładnie tak, jak piszesz. Może nawet być niecała kabina, tylko fragment (np do zabudowy campera). Fiat dopuszcza też przeróbki, polegające na przedłużeniu ramy.

Patrz foto. Homologację na takie wynalazki powinien uzyskać wykonujący zabudowę.

5ae1a509aa6aa_Obraz001.thumb.jpg.613a276db453d980f497fd91759882ad.jpg

Obraz.jpg.2df9c3dba763650be0eaa23dffa4dbbf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej jednostkowe. Homo na to nie ma. Ale faktycznie technologia producenta pozwala na zabawy z ramą, zmianę rozstawu osi itd... O zmianach DMC nie wspominając ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Odgrzewam starego kotleta.

Czy jest to możliwe, że Ducato z 1992r. legalnie i zgodnie z przewidywaniami producenta ma dokręconą niskopodłogowa platformę z dwiema osiami? Kolega właśnie pytał czy warto w ogóle to jechać obejrzeć. ja mam spore wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem takie cudo w 99 roku w postaci Boxera, który przywiózł był pucharową 206-kę z Peugeot Polska na prezentację. Miało to to regulowaną wysokość tylnych osi i nie potrzebowało najazdów. Ale czy było wyhomologowane i jak to nie pytałem. Wtedy interesowała mnie przejażdżka 206-ką :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka miesięcy temu wyjaśniałem jak powstawały takie pojazdy:

Takie pojazdy faktycznie istnieją, ale nie powstaja one w normalnym procesie produkcji w wyniku dokonania ostatecznej kompletacji w innej firmie. Wyglądato tak, że na linii montażowej produkowana jest tylko przód pojazdu (kabina z zespołem napędowym) a ostatecznej kompletacji dokonuje inna firma poprzez dokręcenie do kabiny brakującej części ramy i zabudowaniu na niej nadwozia. Jedna z poprzednich firm w których pracowałem posiadała tak wykonana lawetę na podwoziu Peugeota Boxera. Pojazd był fabrycznie nowy i posiadał homologacje, ale jego DMC wynosiła 4600 kg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...

witam przepraszam ze znow ktos czyli ja odgrzewa temat.

gość ma do sprzedania ducato 99 r. 2.8 kabina dubel (7 osób) pomoc drogowa z długą platformą a zarazem niską na dwóch osiach (czyli razem 3 osie) dmc 3.5 t masa własna 1850 kg. czy jest to możliwe takie ducato z tego co piszecie raczej nie - rama jest na pewno przedłużana bo auto ma z 8 metrów ?371487604 coś takiego tylko na fotce kabina jest pojedyncza a ta ktora chce jechać oglądać - jest podwójna. gdzie ewentualnie mam z tymi danymi się udać zeby sprawdzić hoologacje itp. do inspekcji transportu drogowego? ktoś mi tam pomoże rozwiać wątpliwości? dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.