Skocz do zawartości

Naczepa Krone SDP27 elb


duchu

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie takie pytanie : naczepa KRONE SDP 27 z Rumuni, w dr dmc 39000,

tabliczka : 1 słupek dmc 33000 naciski 3x8000 , siodło 11000; 2 słupek 39000 i 3x9000 siodło 12000. Do tego jeszcze certyfikat z TUV niemcy i tam dmc 36000.

Wiadomo że trzeba ograniczyc naciski do 8000 i ustalic dmc ale 35000 czy 36000?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nacisk potrójnej osi wielokrotnej przyczep i naczep-24 tony

Skoro tak to i z DMC nie ma problemu "...§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w

przypadku:...b) przyczepy trzyosiowe - 24 tony;..." :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że nie precyzuja nacisku na siodło więc może byc i 12 i 11 t ,z resztą i tak tego nigdzie nie wpisuje sie w dip

 

Chyba nie może przekraczać 11,5 T ,tyle co dop.nacisk na oś napędową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie może przekraczać 11,5 T ,tyle co dop.nacisk na oś napędową

11,5t to ma mieć maksymalnie "cały tył" ciągnika a nie tylko nacisk siodła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie takie pytanie : naczepa KRONE SDP 27 z Rumuni, w dr dmc 39000,

tabliczka : 1 słupek dmc 33000 naciski 3x8000 , siodło 11000; 2 słupek 39000 i 3x9000 siodło 12000. Do tego jeszcze certyfikat z TUV niemcy i tam dmc 36000.

Wiadomo że trzeba ograniczyc naciski do 8000 i ustalic dmc ale 35000 czy 36000?

 

MMC 39000 i naciski 3x9000

DMC 36000 i naciski 3x 8000

Ja tak zawsze pisze i jest OK (w twoim przypadku oczywiście tak bym zrobił )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11,5t to ma mieć maksymalnie "cały tył" ciągnika a nie tylko nacisk siodła.

 

Co nie zmienia faktu, że naczepę można podpiąc do 3 osiowego ciagnika siodłowego a wówczas do przekroczenia nacisków osi w ciagniku nie dojdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nacisk potrójnej osi wielokrotnej przyczep i naczep-24 tony

Skoro tak to i z DMC nie ma problemu "...§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w

przypadku:...b) przyczepy trzyosiowe - 24 tony;..." :)

I tu mam wątpliwości. paragr.3 ust.1 pkt. 1b mówi o przyczepie, a tu chodzi o naczepę.

W przypadku naczepy nie ma paragrafu określającego jej DMC.

paragr.3 ust. 1 pkt.3 określa jedynie DMC zespołu pojazdów - ciągnik siodłowy/naczepa.

Dlatego ja w przypadku naczepy określam jedynie MMC a nigdy DMC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu mam wątpliwości. paragr.3 ust.1 pkt. 1b mówi o przyczepie, a tu chodzi o naczepę.

W przypadku naczepy nie ma paragrafu określającego jej DMC.

 

PORD

50) przyczepa - pojazd bez silnika, przystosowany do łączenia go z innym pojazdem;

51) przyczepa lekka - przyczepę, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 750 kg;

52) naczepa - przyczepę, której część spoczywa na pojeździe silnikowym i obciąża ten pojazd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu mam wątpliwości. paragr.3 ust.1 pkt. 1b mówi o przyczepie, a tu chodzi o naczepę.

W przypadku naczepy nie ma paragrafu określającego jej DMC.

 

PORD

50) przyczepa - pojazd bez silnika, przystosowany do łączenia go z innym pojazdem;

51) przyczepa lekka - przyczepę, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 750 kg;

52) naczepa - przyczepę, której część spoczywa na pojeździe silnikowym i obciąża ten pojazd

Dlaczego więc w paragr. 3 ust. pkt 1-3 - raz mowa jest o przyczepie a inym razem o naczepie.

Zgodnie z Twoim tokiem myślenia DMC trzyosiwej naczepy naczepy powinno wynosić 24T.

Sądzę, że żaden transportowiec by takiej nie kupił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja określam DMC 35,5 T. 3x8+11,5=35,5 T

Czy możesz powiedzieć na jakiej podstawie ustaliłeś 11,5T (rozumiem, że to nacisk na siodło)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:-)

(rozumiem, że to nacisk na siodło)

 

Tak.Poza tym większość naczep tak "ma" w DR

Zupełnie jednak nie rozumiem dlaczego akurat 11,5.

Ta wartość odnosi się do nacisku pojedynczej osi napędowej. A co w przypadku podwójnej osi napędowej (pkt. 5c) - 18 lub 19 ton.

Sądzę, że po odjęciu nacisku osi samego ciągnika, na nacisk na siodło pozostałoby więcej jak 11,5 tony.

Poza tym takie "odejmowanie" jest tym samym co pisanie patykiem po wodzie.

Dalej więc będę "mącił" i twierdził że Rozporządzenie nie określa warunków do ustalenia DMC naczepy, a jedynie zespołu pojazdów ciągnik/naczepa :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie takie pytanie : naczepa KRONE SDP 27 z Rumuni, w dr dmc 39000,

tabliczka : 1 słupek dmc 33000 naciski 3x8000 , siodło 11000; 2 słupek 39000 i 3x9000 siodło 12000. Do tego jeszcze certyfikat z TUV niemcy i tam dmc 36000.

Wiadomo że trzeba ograniczyc naciski do 8000 i ustalic dmc ale 35000 czy 36000?

Panowie czy ktoś uważnie przeczytał (teraz nazywa się to ze zrozumieniem) co autor napisał :?:

Podkreślę co najważniejsze:

tabliczka : 1 słupek dmc 33000 naciski 3x8000 , siodło 11000;

I tylko to nas obowiązuje ponieważ kolumna 2 wskazuje na naciski po 9000 kg więc nie obowiązuje w naszym kraju - chyba, że klient chce odstępstwa :evil:

To w skrócie :

DMC konstrukcyjnie - 39 000 - DMC administracyjnie 33 000 kg

nacisk na os (1,2,3) konstrukcyjny 9000 kg ; administracyjny - 8000

 

Jeżeli chodzi o bubel piśmienniczy to na pewno w pierwszej kolumnie są dane DMC 35 000kg nacisk na oś 8000 kg nacisk na siodło - 11000 kg

 

Co do obliczania DMC w naszym kraju podam prosty przykład naczepa ma jedną kolumnę liczb:

DMC 39 000 kg naciski na oś 9000 siodło 12000

To co możemy zrobić z danymi aby zarejestrować naczepę bez odstępstw zgodnie z naszym wspaniałym prawem

Wypełniając DIP piszemy:

Nacisk na oś: konstrukcyjnie 9000 kg ; administracyjnie 8000 kg

DMC konstrukcyjnie 39 000 kg

DMC administracyjnie (liczymy 8000x3=24000 + nacisk na siodło - nigdzie nie ograniczony naszymi przepisami - 12000 kg = 36 000 kg

To wszystko :ok

A wasze przemyślenia

- o nacisku na oś ciągnika -

- rozłożeniu mas siodła na przednią i tyną oś ciągnika

- o "ładowności" ciągnika którego DMC - wynosi 18 000 kg a masa najczęściej powyżej 7000 kg itd

Napiszcie na papierze - a ten papier z waszymi przemyśleniami użyjcie do "wyższych celów" :evil:

Podobno badacie naczepę :shock:

Ale się rozpisałem co najmniej jak nauczyciel :-P::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko to nas obowiązuje ponieważ kolumna 2 wskazuje na naciski po 9000 kg więc nie obowiązuje w naszym kraju
Chciałbym tylko nieśmiało zwrócić uwagę na fakt, że pierwsza kolumna to są dane administracyjne innego państwa niż Polska i one właśnie nas nie obowiązują. Zbieżność wartości tam podanych z obowiązującymi w Polsce może nas zmylić. My mamy w Polsce swoje wartości administracyjne i naszym zadaniem jest sprawdzić czy nie przekraczają tych z prawej kolumny. Z dalszą częścią wywodu się zgadzam :) Aha, jeśli mówimy o wartościach konstrukcyjnych to są to wartości Maksymalne a jeżeli o administracyjnych to Dopuszczalne. Kiedyś myślałem o tym aby zasięgnąć języka u źródła czyli zapytać u producenta wg jakich przepisów ustalili DMC naczepy skoro podają ją w katalogu produkcyjnym?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.