duchu Napisano 11 Czerwiec 2011 Share Napisano 11 Czerwiec 2011 Panowie takie pytanie : naczepa KRONE SDP 27 z Rumuni, w dr dmc 39000, tabliczka : 1 słupek dmc 33000 naciski 3x8000 , siodło 11000; 2 słupek 39000 i 3x9000 siodło 12000. Do tego jeszcze certyfikat z TUV niemcy i tam dmc 36000. Wiadomo że trzeba ograniczyc naciski do 8000 i ustalic dmc ale 35000 czy 36000? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 11 Czerwiec 2011 Share Napisano 11 Czerwiec 2011 z obliczeń wychodzi 35000kg, ale tabliczka jest tabliczką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 11 Czerwiec 2011 Autor Share Napisano 11 Czerwiec 2011 Na tabliczce mam 2 masy jedną konstrukcyjną a drugą adm ograniczoną tak że na moje mogę zrobic 35000 wg naszych adm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 11 Czerwiec 2011 Share Napisano 11 Czerwiec 2011 Wiadomo że trzeba ograniczyc naciski do 8000 Na podstawie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 11 Czerwiec 2011 Autor Share Napisano 11 Czerwiec 2011 warunki techniczne pojazdu- nacisk potrójnej osi wielokrotnej przyczep i naczep-24 tony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 11 Czerwiec 2011 Share Napisano 11 Czerwiec 2011 nasze przepisy nie precyzują nacisku na siodło np. http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=4164 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 11 Czerwiec 2011 Share Napisano 11 Czerwiec 2011 nacisk potrójnej osi wielokrotnej przyczep i naczep-24 tony Skoro tak to i z DMC nie ma problemu "...§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku:...b) przyczepy trzyosiowe - 24 tony;..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 11 Czerwiec 2011 Autor Share Napisano 11 Czerwiec 2011 Wiem że nie precyzuja nacisku na siodło więc może byc i 12 i 11 t ,z resztą i tak tego nigdzie nie wpisuje sie w dip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 11 Czerwiec 2011 Share Napisano 11 Czerwiec 2011 Wiem że nie precyzuja nacisku na siodło więc może byc i 12 i 11 t ,z resztą i tak tego nigdzie nie wpisuje sie w dip Chyba nie może przekraczać 11,5 T ,tyle co dop.nacisk na oś napędową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 11 Czerwiec 2011 Share Napisano 11 Czerwiec 2011 nac.. na siodło powinien być na tabliczce znam. i ja zawsze wpisuje w uwagach dipu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 11 Czerwiec 2011 Share Napisano 11 Czerwiec 2011 Chyba nie może przekraczać 11,5 T ,tyle co dop.nacisk na oś napędową 11,5t to ma mieć maksymalnie "cały tył" ciągnika a nie tylko nacisk siodła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 11 Czerwiec 2011 Share Napisano 11 Czerwiec 2011 Panowie takie pytanie : naczepa KRONE SDP 27 z Rumuni, w dr dmc 39000,tabliczka : 1 słupek dmc 33000 naciski 3x8000 , siodło 11000; 2 słupek 39000 i 3x9000 siodło 12000. Do tego jeszcze certyfikat z TUV niemcy i tam dmc 36000. Wiadomo że trzeba ograniczyc naciski do 8000 i ustalic dmc ale 35000 czy 36000? MMC 39000 i naciski 3x9000 DMC 36000 i naciski 3x 8000 Ja tak zawsze pisze i jest OK (w twoim przypadku oczywiście tak bym zrobił ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 12 Czerwiec 2011 Share Napisano 12 Czerwiec 2011 Ja tak zawsze pisze i jest OK (w twoim przypadku oczywiście tak bym zrobił ) Tak Ci się zdaje, czy masz na to poparcie w § Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 13 Czerwiec 2011 Share Napisano 13 Czerwiec 2011 11,5t to ma mieć maksymalnie "cały tył" ciągnika a nie tylko nacisk siodła. Co nie zmienia faktu, że naczepę można podpiąc do 3 osiowego ciagnika siodłowego a wówczas do przekroczenia nacisków osi w ciagniku nie dojdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alex40 Napisano 13 Czerwiec 2011 Share Napisano 13 Czerwiec 2011 Wyznaczanie parametrów technicznych systemów sprzęgających pojazdów ciężarowych http://www.orlandi.sapala.pl/pdf/V.Orlandi-Wyznaczanie-parametrow-technicznych-systemow-sprzegajacych-v01-03-2010.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper Napisano 13 Czerwiec 2011 Share Napisano 13 Czerwiec 2011 nacisk potrójnej osi wielokrotnej przyczep i naczep-24 tony Skoro tak to i z DMC nie ma problemu "...§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku:...b) przyczepy trzyosiowe - 24 tony;..." I tu mam wątpliwości. paragr.3 ust.1 pkt. 1b mówi o przyczepie, a tu chodzi o naczepę. W przypadku naczepy nie ma paragrafu określającego jej DMC. paragr.3 ust. 1 pkt.3 określa jedynie DMC zespołu pojazdów - ciągnik siodłowy/naczepa. Dlatego ja w przypadku naczepy określam jedynie MMC a nigdy DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 13 Czerwiec 2011 Share Napisano 13 Czerwiec 2011 I tu mam wątpliwości. paragr.3 ust.1 pkt. 1b mówi o przyczepie, a tu chodzi o naczepę.W przypadku naczepy nie ma paragrafu określającego jej DMC. PORD 50) przyczepa - pojazd bez silnika, przystosowany do łączenia go z innym pojazdem;51) przyczepa lekka - przyczepę, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 750 kg; 52) naczepa - przyczepę, której część spoczywa na pojeździe silnikowym i obciąża ten pojazd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper Napisano 13 Czerwiec 2011 Share Napisano 13 Czerwiec 2011 I tu mam wątpliwości. paragr.3 ust.1 pkt. 1b mówi o przyczepie, a tu chodzi o naczepę.W przypadku naczepy nie ma paragrafu określającego jej DMC. PORD 50) przyczepa - pojazd bez silnika, przystosowany do łączenia go z innym pojazdem;51) przyczepa lekka - przyczepę, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 750 kg; 52) naczepa - przyczepę, której część spoczywa na pojeździe silnikowym i obciąża ten pojazd Dlaczego więc w paragr. 3 ust. pkt 1-3 - raz mowa jest o przyczepie a inym razem o naczepie. Zgodnie z Twoim tokiem myślenia DMC trzyosiwej naczepy naczepy powinno wynosić 24T. Sądzę, że żaden transportowiec by takiej nie kupił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 13 Czerwiec 2011 Share Napisano 13 Czerwiec 2011 Koledzy ja określam DMC 35,5 T. 3x8+11,5=35,5 T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper Napisano 13 Czerwiec 2011 Share Napisano 13 Czerwiec 2011 Koledzy ja określam DMC 35,5 T. 3x8+11,5=35,5 T Czy możesz powiedzieć na jakiej podstawie ustaliłeś 11,5T (rozumiem, że to nacisk na siodło) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 13 Czerwiec 2011 Share Napisano 13 Czerwiec 2011 (rozumiem, że to nacisk na siodło) Tak.Poza tym większość naczep tak "ma" w DR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper Napisano 13 Czerwiec 2011 Share Napisano 13 Czerwiec 2011 (rozumiem, że to nacisk na siodło) Tak.Poza tym większość naczep tak "ma" w DR Zupełnie jednak nie rozumiem dlaczego akurat 11,5. Ta wartość odnosi się do nacisku pojedynczej osi napędowej. A co w przypadku podwójnej osi napędowej (pkt. 5c) - 18 lub 19 ton. Sądzę, że po odjęciu nacisku osi samego ciągnika, na nacisk na siodło pozostałoby więcej jak 11,5 tony. Poza tym takie "odejmowanie" jest tym samym co pisanie patykiem po wodzie. Dalej więc będę "mącił" i twierdził że Rozporządzenie nie określa warunków do ustalenia DMC naczepy, a jedynie zespołu pojazdów ciągnik/naczepa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 13 Czerwiec 2011 Share Napisano 13 Czerwiec 2011 Sądzę, że po odjęciu nacisku osi samego ciągnika, na nacisk na siodło pozostałoby więcej jak 11,5 tony. wyjaśnione metodą obrazkową ... http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=79519#79519 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 14 Czerwiec 2011 Share Napisano 14 Czerwiec 2011 Panowie takie pytanie : naczepa KRONE SDP 27 z Rumuni, w dr dmc 39000,tabliczka : 1 słupek dmc 33000 naciski 3x8000 , siodło 11000; 2 słupek 39000 i 3x9000 siodło 12000. Do tego jeszcze certyfikat z TUV niemcy i tam dmc 36000. Wiadomo że trzeba ograniczyc naciski do 8000 i ustalic dmc ale 35000 czy 36000? Panowie czy ktoś uważnie przeczytał (teraz nazywa się to ze zrozumieniem) co autor napisał Podkreślę co najważniejsze: tabliczka : 1 słupek dmc 33000 naciski 3x8000 , siodło 11000; I tylko to nas obowiązuje ponieważ kolumna 2 wskazuje na naciski po 9000 kg więc nie obowiązuje w naszym kraju - chyba, że klient chce odstępstwa To w skrócie : DMC konstrukcyjnie - 39 000 - DMC administracyjnie 33 000 kg nacisk na os (1,2,3) konstrukcyjny 9000 kg ; administracyjny - 8000 Jeżeli chodzi o bubel piśmienniczy to na pewno w pierwszej kolumnie są dane DMC 35 000kg nacisk na oś 8000 kg nacisk na siodło - 11000 kg Co do obliczania DMC w naszym kraju podam prosty przykład naczepa ma jedną kolumnę liczb: DMC 39 000 kg naciski na oś 9000 siodło 12000 To co możemy zrobić z danymi aby zarejestrować naczepę bez odstępstw zgodnie z naszym wspaniałym prawem Wypełniając DIP piszemy: Nacisk na oś: konstrukcyjnie 9000 kg ; administracyjnie 8000 kg DMC konstrukcyjnie 39 000 kg DMC administracyjnie (liczymy 8000x3=24000 + nacisk na siodło - nigdzie nie ograniczony naszymi przepisami - 12000 kg = 36 000 kg To wszystko A wasze przemyślenia - o nacisku na oś ciągnika - - rozłożeniu mas siodła na przednią i tyną oś ciągnika - o "ładowności" ciągnika którego DMC - wynosi 18 000 kg a masa najczęściej powyżej 7000 kg itd Napiszcie na papierze - a ten papier z waszymi przemyśleniami użyjcie do "wyższych celów" Podobno badacie naczepę Ale się rozpisałem co najmniej jak nauczyciel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 15 Czerwiec 2011 Share Napisano 15 Czerwiec 2011 tylko to nas obowiązuje ponieważ kolumna 2 wskazuje na naciski po 9000 kg więc nie obowiązuje w naszym kraju Chciałbym tylko nieśmiało zwrócić uwagę na fakt, że pierwsza kolumna to są dane administracyjne innego państwa niż Polska i one właśnie nas nie obowiązują. Zbieżność wartości tam podanych z obowiązującymi w Polsce może nas zmylić. My mamy w Polsce swoje wartości administracyjne i naszym zadaniem jest sprawdzić czy nie przekraczają tych z prawej kolumny. Z dalszą częścią wywodu się zgadzam Aha, jeśli mówimy o wartościach konstrukcyjnych to są to wartości Maksymalne a jeżeli o administracyjnych to Dopuszczalne. Kiedyś myślałem o tym aby zasięgnąć języka u źródła czyli zapytać u producenta wg jakich przepisów ustalili DMC naczepy skoro podają ją w katalogu produkcyjnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.