kz Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 Witam. Mam przyczepkę typu SAM z 1984 roku, DMC 600kg. Chciałbym przerobić zawieszenie z jedno osiowego na resorach na dwie osie skrętne (dla lepszej stabilności i wygody jazdy). Czy mogę zrobić taką modyfikację?? W dowodzie niema takich informacji ile osi przyczepka zawiera. Jeśli odległości będą dostatecznie małe, będzie traktowana nadal jako jednoosiowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 Jeżeli ta przyczepa nie posiada żadnej specialistycznej zabudowy i mając na uwadzw rok jej produkcji to takie zmiany konstrukcyjne raczej są nie opłacalne. W dowodzie niema takich informacji ile osi przyczepka zawiera Mimo wszystko dołożenie drugiej osi spowoduje zmianę masy własnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 I ilości osi z 1 na 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 I ilości osi z 1 na 2. Zależy od odległości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 Koledzy oddalenie <1 m dotyczy nacisków dopuszczalnych,czyli nacisk nie może przekraczać nacisku dla osi pojedynczej.Jak możesz wpisać 1 oś jeśli są 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 Koledzy oddalenie <1 m dotyczy nacisków dopuszczalnych Jak możesz wpisać 1 oś jeśli są 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kz Napisano 5 Październik 2011 Autor Share Napisano 5 Październik 2011 Już nieistotne jak mi się będzie to opłacać. Przyczepka jest wąska i wysoka (koła są pos spodem),przy zastosowaniu szerszej osi przyczepka trochę opadnie. Jeśli zastosuje 2 osie, podobno takie przyczepki dużo lepiej się zachowują. W dowodzie niema nic o naciskach osi?? Więc można by zastosować 2 osie, jeśli nie będą szerzej niż 1m? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 Mylisz się mylisz..... W DR jest informacja o osiach i naciskach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 Jeżeli DR jest w takiej formie jak prezentujesz to nie ma tam ani nacisku osi podanego ani ilości osi, więc śmiało możesz przebudować i nikt nie będzie tego kwestionował, ponieważ nie będzie miał informacji jak to wyglądało przed zmianą, pod warunkiem zachowania masy własnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 Jeżeli DR jest w takiej formie jak prezentujesz to nie ma tam ani nacisku osi podanego ani ilości osi, więc śmiało możesz przebudować i nikt nie będzie tego kwestionował, ponieważ nie będzie miał informacji jak to wyglądało przed zmianą, pod warunkiem zachowania masy własnej. Tu mamy najlepszy dowód na to jak dziurawe są nasze przepisy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 Jeżeli DR jest w takiej formie jak prezentujesz to nie ma tam ani nacisku osi podanego ani ilości osi, A skąd wiadomo, że nie ma ich również w systemie lub dokumentach w WK ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 W dokumentach WK powinien być opis tej przyczepki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 25 lat trzymają w archiwum opis? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 A skąd wiadomo, że nie ma ich również w systemie lub dokumentach w WK ???? Nawet jeżeli są, to kto to zweryfikuje na drodze lub na BT, jak trafi już po przebudowie a DR wygląda jak wygląda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 W dokumentach WK powinien być opis tej przyczepki. Jeśli nawet ,to co w nim będzie ? Na pewno nie będzie liczby osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 Nie wiem jak długo są przetrzymywane dokumenty w WK, ale miałem na badaniu ciągnik rolniczy wyrejestrowany czasowo w roku 1981 i jego teczka w WK była. [ Dodano: 05-10-2011, 15:54 ] W dokumentach WK powinien być opis tej przyczepki. Jeśli nawet ,to co w nim będzie ? Na pewno nie będzie liczby osi. Ja wykonałem kiedyś przyczepkę sam i w opisie od rzeczoznawcy była liczba osi i nawet ich numery fabryczne. Były też szczegółowe wymiary i rozstawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 Ja wykonałem kiedyś przyczepkę sam i w opisie od rzeczoznawcy była liczba osi i nawet ich numery fabryczne. Możesz mi to wyjaśnić ,SAM i numery fabryczne? Czy chodzi o numery fabryczne osi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 A skąd wiadomo, że nie ma ich również w systemie lub dokumentach w WK ???? Nawet jeżeli są, to kto to zweryfikuje na drodze lub na BT, jak trafi już po przebudowie a DR wygląda jak wygląda? Jakie BT jak w dowodzie ma XXX w dacie następnego badania? Może kiedyś przyjdzie do WK wymienić DR jak ten mu się już całkiem rozleci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 A skąd wiadomo, że nie ma ich również w systemie lub dokumentach w WK ???? Nawet jeżeli są, to kto to zweryfikuje na drodze lub na BT, jak trafi już po przebudowie a DR wygląda jak wygląda? Gorzej jak zaistnieje potrzeba wymiany DR z jakiegoś tam powodu i WK wyśle na ustalenie brakujących parametrów i diagnosta ustali te brakujące w DR. Jesli w systemie będa inne to się troche sprawa pokomplikuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 Czy chodzi o numery fabryczne osi? Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 Nie wiem jak długo są przetrzymywane dokumenty w WK, ale miałem na badaniu ciągnik rolniczy wyrejestrowany czasowo w roku 1981 i jego teczka w WK była Zapewniam Cię, że teczki tego ciągnika nie było, bo zaczęto je tworzyć od 26.03.2001 r. Ale od dawien dawna są rejestry, w których jest wiele informacji o pojazdach rejestrowanych - nawet dmc., masa własna, ładowność, liczba osi. [ Dodano: 05-10-2011, 21:29 ] Koledzy oddalenie <1 m dotyczy nacisków dopuszczalnych,czyli nacisk nie może przekraczać nacisku dla osi pojedynczej.Jak możesz wpisać 1 oś jeśli są 2. "Za oś pojedynczą rozumie się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 1,8 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m" * poprawiłam na aktualne brzmienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 [ Dodano: 05-10-2011, 21:29 ]Koledzy oddalenie <1 m dotyczy nacisków dopuszczalnych,czyli nacisk nie może przekraczać nacisku dla osi pojedynczej.Jak możesz wpisać 1 oś jeśli są 2. "Za oś pojedynczą uważa się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 2 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m" To jak jest w końcu w DR ? Ilość osi jesty podana wg zależności konstrukcyjnych tj. 2 bo są 2, czy wg administracyjnych tj. jeżeli 2 poniżej 1m uwazamy za I oś. to w DR wpisana jest ilość osi- 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 6 Październik 2011 Share Napisano 6 Październik 2011 w DR jest ubryka "liczba osi" - czyli z natury a stwierdzenie "Za oś pojedynczą uważa się oś oddaloną ... " jest dla ustalenia max (ograniczenie administracyjne) nacisku tej/tych osi co w trym przypadku nie ma zastosowania, ponieważ DMC tej przyczepki = 600 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 6 Październik 2011 Share Napisano 6 Październik 2011 Za oś pojedynczą rozumie się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 1,8 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m Ilość osi jesty podana wg zależności konstrukcyjnych tj. 2 bo są 2, czy wg administracyjnych tj. jeżeli 2 poniżej 1m uwazamy za I oś W tym przypadku jeśli odległość pomiędzy osiami nie przekracza 1 m - ilość osi=1; ilość kół=4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 6 Październik 2011 Share Napisano 6 Październik 2011 jeżeli wpisujemy liczbę osi - 2 przy rozstawie poniżej 1m to jaki wpisac nacisk osi? Dla osi jednej fizycznej czy dla dwóch osi naraz? Wg. przepisów prawidłowa jest chyba druga wersja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.