Skocz do zawartości

Wymóg wpisu VAT w DR.


mirek.g

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jest obowiązek wpisu VAT w DR po zmianach?

 

Pewien nie jestem ale zawsze mówię żeby sobie wbili do DR, ale swoja droga spotkałem się z sytuacją gdzie firma leasingowa wzywała do wykonania badania VAT na auto które leasingowali oraz do odesłania DR wraz z zaświadczeniem do nich celem dokonania wpisu przez WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swoja droga spotkałem się z sytuacją gdzie firma leasingowa wzywała do wykonania badania VAT na auto które leasingowali oraz do odesłania DR wraz z zaświadczeniem do nich celem dokonania wpisu przez WK.

 

Dość często się z tym spotykam. Klient musi zrobić badanie VAT jeszcze przed wydaniem twardego DR aby przy zdaniu PC i wydaniu DR WK wpisał VAT do DR.

Nie wiem czy to wymóg wszystkich firm leasingowych czy tylko niektórych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie gdzieś się "obiło o uszy",że już nie ma wymogu,ale pewności brak.
Art.132 . 3a. Odpowiednie organy Policji zawiadomią właściwego dyrektora izby skarbowej o

fakcie zatrzymania dowodu rejestracyjnego w przypadku powzięcia uzasadnionego

przypuszczenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 7, w sytuacji, gdy dotyczy to

spełnienia przez pojazd wymagań technicznych określonych w przepisach ustawy

z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Nie wymyślajcie sobie problemów jak nie ma zmian w PoRD.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymyślajcie sobie problemów jak nie ma zmian w PoRD

Ale jest zmiana w przepisach skarbowych i teraz nie trzeba dostarczać zaświadczenia z OSKP do urzędu skarbowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestii wpisów adnotacji VAT do DR nie reguluje PoRD.

No ale można by żec ze jast to DB tak jak hak pojazd uprzywilowany taxi i wydaje misię że wpis powinien być bo przy kolejnym OBT skąd mam wiedzieć jak mam sprawdzidź czy odpowiada np.vat1.To ja tak sobie myśle :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymyślajcie sobie problemów jak nie ma zmian w PoRD

Ale jest zmiana w przepisach skarbowych i teraz nie trzeba dostarczać zaświadczenia z OSKP do urzędu skarbowego.

Mógbyś rozwinąć tą ciekawą informacje. 8)

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20102471652

3. Spełnienie wymagań dla pojazdów samochodowych określonych w ust. 2 pkt 1– 4 stwierdza się na podstawie dodatkowego badania technicznego przeprowadzonego przez okręgową stację kontroli pojazdów, potwierdzonego zaświadczeniem wydanym przez tę stację oraz dowodu rejestracyjnego pojazdu, zawierającego właściwą adnotację o spełnieniu tych wymagań.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

US chce tylko papier z SKP że "ciężarowy" spełnia wymagania. Pytałem księgowej czy mam wbijać czy nie i usłyszałem - po co? Już nie trzeba. Nawet zaświadczenie z SKP jest dla mnie a nie dla US bo US je należy okazać podczas kontroli.

 

Rozmawiałem z siostrą która zajmuje się księgowaniem w pewnej firmie i u nich w autkach też jest różnie - w jednych jest VAT wbity w DR a w innych nie a od wszystkich był odliczony przy zakupie i od paliwa jest odlicznany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Kilka lat temu widziałem sprowadzone z niemiec BMW z taką kasetka zamontowaną w bagażniku na stałe,to może nie "nasz " pomysł tylko podpatrzyli coś na zachodzie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OGÓLNE WYMAGANIA TECHNICZNE DLA BANKOWOZU TYPU C

 

1. Bankowóz typu C powinien być wyposażony w:

1) pojemniki specjalistyczne co najmniej klasy "D" w stojakach umożliwiających mocowanie i wyjmowanie pojemników przez osoby uprawnione albo urządzenia do przechowywania wartości pieniężnych klasy co najmniej 1;

2) immobiliser spełniający wymagania dyrektywy Rady nr 74/61/EWG z dnia 17 grudnia 1973 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie urządzeń zabezpieczających pojazdy silnikowe przed bezprawnym użyciem (Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 2, str. 49), zwanej dalej "dyrektywą 74/61/EWG", lub Regulaminu nr 116 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych - Jednolite wymagania techniczne dotyczące ochrony pojazdów silnikowych przed bezprawnym użyciem, zwanego dalej "regulaminem nr 116 EKG ONZ";

3) modułowy samochodowy system alarmowy spełniający wymagania dyrektywy 74/61/EWG lub regulaminu nr 116 EKG ONZ, posiadający co najmniej następujące właściwości:

a) funkcję "panika" włączaną i wyłączaną jednym przyciskiem pilota radiowego i dodatkowym wyłącznikiem wewnątrz przedziału osobowego,

b) rezerwowe zasilanie,

c) dodatkową syrenę alarmową,

d) czujniki ochrony wnętrza,

e) blokadę pracy silnika,

f) tryb serwisowy,

g) sygnalizację alarmową wszystkimi światłami kierunkowskazów;

4) monitorowany z zewnątrz system lokalizacji satelitarnej i system sygnalizacji napadu;

5) system transmisji alarmu przekazujący co najmniej informacje o:

a) położeniu i prędkości pojazdu,

b) otwarciu i zamknięciu drzwi przedziału ładunkowego i osobowego,

c) stanie alarmowania samochodowego systemu alarmowego,

d) włączeniu i wyłączeniu silnika pojazdu;

6) oświetlenie przedziału z pojemnikami.

2. Urządzenia elektroniczne i elektryczne zamontowane w pojeździe powinny spełniać, w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej, wymagania dyrektywy Rady nr 72/245/EWG z dnia 20 czerwca 1972 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do tłumienia zakłóceń radioelektrycznych wywoływanych przez silniki z zapłonem iskrowym stosowane w pojazdach silnikowych Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 1, str. 226) lub regulaminu nr 10 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych - Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej.

3. Dodatkowa instalacja elektryczna pojazdu (po zabudowie) powinna spełniać wymagania normy PN-S 76021 (rodzaje i zakres badań według punktu 4.1.b tablica 2 kolumna 4 tej normy).

4. W bankowozie typu C nie dopuszcza się stosowania instalacji gazowej.

 

 

Ponoć koszt przystosowania to około 10.tyś czyli opłaca się w super limuzynach jak podali dzisiaj w TVN TURBO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)

z dnia 7 września 2010 r.

w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne

Dz. U.nr 166 poz.1128 z dnia 9 września 2010 r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.