Skocz do zawartości

Nietypowa przyczepa i nietypowy sposob jej holowania


zuraw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie,

 

przymierzam sie do zbudowania przyczepy w podobnym stylu jak na filmie w tym

. Zakladajac, ze wszystkie parametry sa w porzadku, czyli DMC, MMC, MW mieszcza sie w zalozonych parametrach i sa zgodne z wymogami technicznymi oraz PoRD, mam pytanie jakie wymagania dodatkowe powinna spelniac taka przyczepa, aby dopuscic ja do ruchu i moc ja zarejestrowac?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • zuraw

    28

  • Marek1

    18

  • DARIO64

    6

  • blakop

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

ChomikImage.aspx?k=1354595&t=634555992832958610&id=718134961&vid=1126306829&loc=PL

 

przyczepa bez hamulca, a zaczep zamocowany w rynienkach dachu na długości około 20 cm :shock:

 

nie znajdziesz legalnego (z homologacją) haka do zamocowania na dachu,

a gdyby nawet jakiś kowal to wystrugał, to "marneszanse" podczas OBT

 

może prędzej coś jak niżej

 

111111111111111_197.jpg

 

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=3355

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepe mozna zrobic z hamulcem - to akurat nie jest wiekszy problem, bo to kwestia zmiany przylaczai oczywiscie zastosowania odpowiedniej, hamowanej osi. Co sie zas tyczy samego haka, to rzeczywiscietutaj upatruje najwieszy problem. Ale wydaje mi sie, ze mam na to chyba dobre rozwiazanie (pytanie czy dobrze mysle?). Mianowicie moj samochod (maluch, o ktorym juz tutaj pisalem w innym dziale) to zmieniona calkowicie konstrukcja ze zmienionym silnikiem umieszczonym centralnie i zmienionym calym zawieszeniem tylnym. Mozna powiedziec, ze moj bis ma tyle wspolnego z maluchem co kon z koniakiem. W kazdym razie integralna czescia samochodu jest kratownica wiazaca tylne zawieszenie (kolumny MacPhersona) z reszta elementow nosnych karoserii. Ianczej mowiac samochod bez niej nie moglby istniec, ale niemalze sama krata moglaby pojechac. Zeby nieco rozjasnic o czym mowimy, ponizej zamieszczam zdjecie mojego wynalazku:

 

DSCN2325.JPG

 

resizeofimg6697w.jpg

 

resizeof5q.jpg

 

i wnetrze z budowy, na ktorych widac powiazanie tylnych kolumn Mac Phersona oraz kratownicy z palakiem glownym:

 

resizeofimg0729.jpg

 

resizeofimg0774.jpg

 

resizeofimg07441.jpg

 

Rozwiazanie haka, ktore mam na mysli, to wyprowadzenie z palaka glownego, ktory jest elementem konstrukcyjnym pojazdu, wspornikow przez dach w rynienki boczne. Bylyby wiec one bezposrednio z tym palakiem zwiazane i do nich wlasnie byloby mocowania wspornika z hakiem. Drugim miejsce, w ktorym mozna byloby wyprowadzic takie wsporniki, jest wzmocnienie przy zejsciu z dachu na przednia szybe. Nie wiem jeszcze jakby one mialy wygladac w szczegolach, ale zdecydowanie musialyby byc 4 punkty mocowania, zeby wlasnie wyeliminowac "bujanie sie" palaka z hakiem - musialby byc w poprzek samochodu plus taka V-ka do rzednich wspornikow.

 

Bylaby wiec to mocna konstrukcja zwiazana z elementami konstrukcyjnymi samochodu, bo mocowanie za rynienki to rzeczywiscie mogloby byc, ale do ciagniecia co najwyzej makiety, a nie przyczepki. Oczywiscie kompletna elektryka to standard, wiec o tym nei ma co dyskutowac. Jak to widzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tablica WE to z Mokotowa

więc nie będziesz miał daleko

idealna SKP na dopuszczenie haka na dachu jest na Jagielońskiej 80

 

Zakład Procesów Diagnostyczno-Obsługowych

Instytut Transportu Samochodowego

ul. Jagiellońska 80

03-301 Warszawa

tel. (22) 811-02-97

 

prowadzi prace naukowo - badawcze i eksperckie obejmujące:

-

- diagnostyczne badania pojazdów transportu drogowego;

-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha, ha, ha - bardzo smieszne. Tam pojade, jak wiedza osob z tego forum bedzie niewystarczajaca. A ty chcesz tak szybko sie poddac. Moze troche pomocy najpierw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestescie monotonni z ta homologacja. Powolywaliscie sie na nia jako niezbedna do rejestracji mojego samochodu podczas, gdy go robilem, a mimo to otrzymal dopuszczenie do ruchu i przeszedl juz dwa badania techniczne w tym jedno rozszerzone bez koniecznosci posiadania homologacji. Teraz pytam o to, jak widzicie powyzszy zestaw i znowu zaczyna sie to samo. A moze jednak istnieja przepisy umozliwiajace dopuszczenie do uzytkowania takiego zestawu i wykonanie niezbednych badan technicznych?

 

W przypadku samochodu musialem sam sie zaglebic w przepisy nie uzyskujac od was pozytywnej odpowiedzi i - jak widac - znalazlem je, przytoczylem je w dpowiednim momencie i uzyskalem wszystkie niezbedne dokumenty umozliwijace poruzsanie sie samochodem.

 

Teraz zwracam sie do was z pytaniem dotyczacym przyczepy / zestawu z nadzieja, ze jednak wykazecie odrobine checi i pomocy, a nie zlejecie temat od razu na poczatku, bo jest dla was za trudny i odeslecie po homologacje. Bez niej pojedyncze pojazdy moga funkcjonowac bez przeszkod i dlatego do was kieruje pytanie o przepisy jako osob najbardziej - wydawaloby sie - kompetenetnych, choc po sprawie dotyczacej mojego samochodu opinia ta jest mocno nadszarpnieta. Teraz mam wrazenie, ze znowu pozostaje sam na placu boju i sam musze wykazac, ze istnieja stosowne przepisy na pdostawie ktorych mozliwe jest dopuszczenie do rudhu i zrobienie badania echnicznego przyczepy / zestawu, a ktorych nie chce sie wam poszukac i przytoczyc. Zwykly laik bedzie musial znlezc je we wlasnym zakresie i pokazac ze istnieja?

 

Dlaczego tak ma wygladac wasza pomoc? Dla przykladu taki zestaw:

 

285445198-KopiaHpim1129.jpg

 

285445198-Zvolen2004_903.jpg

 

285445198-Zvolen2004_892.jpg

 

jak widac ma tabliczke znamionowa a hak napewno nie jest fabryczny. Mozna? Mozna. A od wlasciciela wiem, ze homologowac zestawu nei musial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha, ha, ha - bardzo smieszne. Tam pojade, jak wiedza osob z tego forum bedzie niewystarczajaca. A ty chcesz tak szybko sie poddac. Moze troche pomocy najpierw?

 

A wiesz już gdzie z tym "cudem" WE0126P pojedziesz na następne OBT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem. Na najblizsza mi SKP tak, jak zrobilem to ostatnim razem. Przedostatnim musialem kawalek dalej, bo bylo to pierwsze badanie i musialem przejechac sie na najblizsza OSKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem. Na najblizsza mi SKP tak, jak zrobilem to ostatnim razem. Przedostatnim musialem kawalek dalej, bo bylo to pierwsze badanie i musialem przejechac sie na najblizsza OSKP.

 

To nieźle jak na zwykłej SKP robią OBT SAM-om.

Bo ten egzemplarz to SAM oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze nie, bo dlaczego mialby byc SAMem?

Oczywiscie nie byo koniecznosci rejestrowania go jako SAM, co sam musialem wykazac a jako dowod wrzucam fotke dowodu rejestracyjnego (przepraszam za jakosc, ale robione kalkulatorem przy zlym oswietleniu)

5ae1a4d563ca2_KopiaP1010186.JPG.9d3bed6b82020bd0a988d3f431dbfbc4.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze nie, bo dlaczego mialby byc SAMem?

 

Po takiej ingerencji w nadwozie oraz zmiana usytuowania silnika, silnik o parametrach które nie wystepowały w Fiatach 126 , zmiana wymiarów nadwozia ktoś robi przegląd takiego pojazdu tak jak byłaby to nadal wersja fabryczna?!

To jest po prostu niemożliwe!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie - jak nie jest to SAM, to co to jest? jak dalekie zmiany można wprowadzić w fabrycznym aucie? Co w takim razie jest SAM'em?

 

Aczkolwiek co do homologacji gość ma rację. Powtarzacie to jak mantrę, a przecież w tym przypadku homologacja zgodnie z prawem nawet nie mogłaby być wydana (to jest produkcja jednostkowa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie, ze jest mozliwe i sa wlasnie od tego stosowne przepisy, ktorych znalezienie i powiazanie zajelo mi sporo czasu oraz wizyte w MI i 2-godzinna rozmowe z czlowiekiem od wymogow technicznych oraz badan technicznych. Jak widac sie da i to zgodnie z prawem. Trzeba tylko chciec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie, ze jest mozliwe i sa wlasnei od tego stosowne przepisy, ktorych znalezienie i powiazanie zajelo mi sporo czasu oraz wizyte w MI i 2-godzinna rozmowe z czlowiekiem od wymoow technicznych oraz badan technicznych. Jak widac sie da i to zgodnie z prawem. Trzeba tylko chciec.

 

Czy to znaczy, że uzyskałeś na ten pojazd odstępstwo od warunków technicznych związanych z dopuszczeniem do ruchu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie - jak nie jest to SAM, to co to jest? jak dalekie zmiany można wprowadzić w fabrycznym aucie? Co w takim razie jest SAM'em?

SAMem jest pojazd, ktory powstaje calkowicie od podstaw wedlug wlasnego projektu

Aczkolwiek co do homologacji gość ma rację. Powtarzacie to jak mantrę, a przecież w tym przypadku homologacja zgodnie z prawem nawet nie mogłaby być wydana (to jest produkcja jednostkowa)

Dziekuje. I to samo tyczy sie przyczepy o ktora pytam. Nie jest wymagana homologacja, a splenienie wymogow wynikajacych z odpowiednich przepisow, o ktore tutaj pytam majac nadzieje na uzyskanie ich wskazania. Mam nadzieje, ze sie to uda i nie bede musial znowu spedzic roku sledzac wszystkie przepisy zwiazane z wymogami i przyczepami (mowiac ogolnie), zeby samemu dojsc do sekcesu.

 

[ Dodano: 30-10-2011, 19:57 ]

Czy to znaczy, że uzyskałeś na ten pojazd odstępstwo od warunków technicznych związanych z dopuszczeniem do ruchu?

 

Nie - pojazd spelnia wszystkie warunki techniczne. Nie bylo koniecznosci uzyskania odstepstw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie - pojazd spelnia wszystkie warunki techniczne. Nie bylo koniecznosci uzyskania odstepstw.

 

Tego to już się chyba nawet nie da skomentować...

Coś stoi tu na głowie i to nie ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek1 - napisz konkretnie których warunków technicznych ten pojazd nie spełnia Twoim zdaniem - a kolega się do tego jakoś ustosunkuje. W innym wypadku wychodzi bicie piany tylko.

 

SAMem jest pojazd, ktory powstaje calkowicie od podstaw wedlug wlasnego projektu

 

A co to znaczy? Stal tez mam sam wytapiać? jak wezmę choćby jedną blaszkę, gotową formatkę z fabrycznego pojazdu, to już nie SAM? Dla mnie to trudna do uchwycenia granica, ale jedno wiem na pewno - pojazd ze zdjęć (np. ten a'la ciągnik) to z maluchem ma tyle wspólnego, co koń z koniakiem (czyli nic) 8) , dlatego dla mnie to już właśnie własna konstrukcja, jedynie z wykorzystaniem pewnych elementów fabrycznych pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego to już się chyba nawet nie da skomentować...

Coś stoi tu na głowie i to nie ja.

 

Dlaczego nie da sie skomentowac? Ten projekt od poczatku do bolu i do obrzdzenia jest zgodny z obowiazujacym prawem. Piszac powyzsze wychodzi na to, ze nie znasz obowizujacego prawa (lub prawa na dzien rejestracji czyli rok 2010). A jesli twierdzisz, ze cos stoi na glowie, to napisz dokladnie co, a ja - laik w temacie wymogow technicznych i badan technicznych - postaram ci sie udzielic mozliwie najlepszych odpowiedzi na twoje watpliwoci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie - jak nie jest to SAM, to co to jest? jak dalekie zmiany można wprowadzić w fabrycznym aucie? Co w takim razie jest SAM'em?

 

Aczkolwiek co do homologacji gość ma rację. Powtarzacie to jak mantrę, a przecież w tym przypadku homologacja zgodnie z prawem nawet nie mogłaby być wydana (to jest produkcja jednostkowa)

 

To już jest SAM a zasadzie samoróbka bo cech FSM Bielsko Biała i Polskiego Fiata 126p

to już nie posiada.

DMC 990 kg

MW 710 kg

LM 2

POJ 1242 cm3

Nigdy nie było takiego FSM BB ani PF 126p więc nie wiem skąd w DR jest ta nazwa.

Fizycznie to po prostu nie jest ten pojazd który jest tak zarejestrowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SAMem jest pojazd, ktory powstaje calkowicie od podstaw wedlug wlasnego projektu

 

A co to znaczy? Stal tez mam sam wytapiać? jak wezmę choćby jedną blaszkę, gotową formatkę z fabrycznego pojazdu, to już nie SAM? Dla mnie to trudna do uchwycenia granica,

Blaszka to moze rzeczywiscie malo, ale jesli bierzemy kompletne nadwozie danego pojazdu i je tak naprawde tylko neico modyfikujemy poszerzajac i dodajac iny silnik, to nadal to bedzie pojazd z numerow nadwozia.

 

ale jedno wiem na pewno - pojazd ze zdjęć (np. ten a'la ciągnik) to z maluchem ma tyle wspólnego, co koń z koniakiem (czyli nic) 8) , dlatego dla mnie to już właśnie własna konstrukcja, jedynie z wykorzystaniem pewnych elementów fabrycznych pojazdów.

 

Zwroc uwage, ze ten maluch to bis, czyli silnik ma oryginalnie pod podloga, nad ktora usuniete jest poszycie. Nie bylo wiec przerobek zespolu napedowego, zawieszenia, a jedynie likwidacja fragmentu poszycia nadwozia, zastapionego wzmocnieniem, ktorego fragment widac za pionowa scianka konczaca kabine. Dlaczego wiec mialby byc SAMem?

 

[ Dodano: 30-10-2011, 20:20 ]

To już jest SAM a zasadzie samoróbka bo cech FSM Bielsko Biała i Polskiego Fiata 126p

to już nie posiada.

DMC 990 kg

MW 710 kg

LM 2

POJ 1242 cm3

Nigdy nie było takiego FSM BB ani PF 126p więc nie wiem skąd w DR jest ta nazwa.

Fizycznie to po prostu nie jest ten pojazd który jest tak zarejestrowany.

 

Ale ten maluch wlasnie ma:

MW 710 kg (osobiscie go wazylem wlasnie do zmiany mas do DR)

LM 2 (z tylyu jest silnik)

POJ 1242 cm3

DMC nie pamietam czy byla zmieniona

 

I tu owszem - takiego - uzywajmy prostszej nazwy - bisa nie bylo. Ten jest jeden jednostkowy i wlasnie z takimi danymi moze byc i jest zarejestrowany w przeciwienstwie do tego, co twierdzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za linka. Przejrzalem podany tam plik i podsumowujac - jest tam wszystko o zaczepach sprzegajacych, rowniez dla przyczpep ciezarowych oraz naczep. Dla samochodow osobowych przydatnych informacji dotyczacych mojego przypadku jest niewiele. Raczej sa to inforacje dla firm starajacych sie o uzskanie homologacji do producji masowej hakow. I o ile mozna tu znalezc informacje o wymiarach kuli, jej mocowaniu jesli jest demontowalna oraz przenoszonych przez nia silach, o tyle nie ma informacji o mocowaniu haka do szeroko rozumianego nadwozia, a na tym wlasnie najbardziej mi zalezy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ Dodano: 30-10-2011, 20:20 ]

To już jest SAM a zasadzie samoróbka bo cech FSM Bielsko Biała i Polskiego Fiata 126p

to już nie posiada.

DMC 990 kg

MW 710 kg

LM 2

POJ 1242 cm3

Nigdy nie było takiego FSM BB ani PF 126p więc nie wiem skąd w DR jest ta nazwa.

Fizycznie to po prostu nie jest ten pojazd który jest tak zarejestrowany.

 

Ale ten maluch wlasnie ma:

MW 710 kg (osobiscie go wazylem wlasnie do zmiany mas do DR)

LM 2 (z tylyu jest silnik)

POJ 1242 cm3

DMC nie pamietam czy byla zmieniona

 

I tu owszem - takiego - uzywajmy prostszej nazwy - bisa nie bylo. Ten jest jeden jednostkowy i wlasnie z takimi danymi moze byc i jest zarejestrowany w przeciwienstwie do tego, co twierdzisz.

 

Jednostkowy to może być wyprodukowany pojazd który podlega dopuszczeniu do ruchu ale w zupełnie innym trybie.

 

Dlaczego wiec mialby byc SAMem?

Bo PF126 ani FSM BB ani Bis to też już nie jest.

Podobieństwo zewnętrzne i wpis w DR jak i sam DR który pozostał po poprzednim pojeżdzie to za mało.

Firma FSM BB może zaprzeczyć i słusznie, że to jest produkt ich fabryki więc nie wiem czy prawnie używasz ich nazwy.

To jest pojazd który UDAJE Bisa ale nim nie jest.

Na OBT te jego parametry powinny zostać zakwestionowane.

DMC jest Bisowskie, mało ich było a zwykły F126 ma DMC 920 stąd była uwaga do DMC ale reszta już nie ma nic wspólnego z Bisem a jako F126 Bis ten pojazd należy sprawdzać a on nie ma jego parametrów.

 

Dziwię sie tym którzy podpisali się w dokumentach tego pojazdu.

 

Byłeś na rozmowie w MI ale dokumentu np. odstepstwa Ci nie dali.

To samo ministerstwo twierdzi w innym dokumencie że zmiana mocy silnika może być dokonywana wyłącznie przez producenta pojazdu a drugostronnie "zezwalają" ci na wymianę silnika na nieorginalny i o mocy przekraczającej moc i pojemność oryginału.

 

EDIT:

Pojazd ma swoje charakterystyczne prametry jak np. rozstaw kół który w przypadku tego pojazdu został zmieniony.

W takim wypadku nie można skutecznie dokonać w tym pojeździe sprawdzenia prawidłowości ustawienia geometrii kół bo jest ona określona właśnie w odniesieniu do tego parametru tak samo jak i do rozmiaru opon i ET felg bo w tej konfiguracji nie można zastosować parametrów fabrycznych tej geometrii.

Wobec tego nie można w tym pojeżdzie zgodnie z RMinfr DzU 155 z 2009r przeprowadzić OBT tego pojazdu ani uznać za prawidłowych i wiarygodnych wskazań urządzen pomiarowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zuraw napisał:
Dla samochodow osobowych przydatnych informacji dotyczacych mojego przypadku jest niewiele

Zdaje mi się że to jest najważniejsze

Cytat
1.2. Kształt i wymiary wsporników pociągowych muszą spełniać wymagania producenta pojazdu dotyczące punktów

mocowania i dodatkowych urządzeń lub elementów montażowych, jeśli są konieczne

.

Nie wydaje mi się żeby producent malucha przewidział punkty mocowania na dachu.

zuraw napisał:
Raczej sa to inforacje dla firm starajacych sie o uzskanie homologacji do producji masowej hakow

To czy z masowej czy jednostkowej produkcji jest dla diagnosty bez znaczenia,ponieważ hak musi spełniać to

 

Przedmiot i zakres badania

7.7. Zaczep kulowy pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5.t,autobusu

 

Wykaz czynności kontrolnych oraz metody oceny stanu technicznego pojazdu, przedmiotów jego wyposażenia i części

Oględziny.

 

Kryteria uznania stanu technicznego pojazdu, przedmiotów jego wyposażenia i części za niezgodny z warunkami technicznymi

1. Niepewne mocowanie do pojazdu.

2. Brak tabliczki znamionowej.

3. Brak certyfikatu (znaku bezpieczeństwa) lub homologacji

 

Proponuję skontaktować się z firmą produkującą haki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.