pavel102 Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Witam. Mam następujący problem. Samochód ciężarowy (chłodnia) uczestniczył w wypadku drogowym, w wyniku którego uszkodzeniu uległa zabudowa pojazdu. Policja zatrzymała dowód rejestracyjny i skierowała pojazd na badanie powypadkowe. Właściciel pojazdu zdemontował uszkodzoną zabudowę i chce przyjechać na badanie techniczne. Czy można wykonać badanie powypadkowe pojazdu niekompletnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Wg mnie nie możesz wykonać takiego badnania z wynikiem P. zwłaszcza kiedy uszkodzeniu uległa zabudowa,której Ty nie widzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Witam. Mam następujący problem. Samochód ciężarowy (chłodnia) uczestniczył w wypadku drogowym, w wyniku którego uszkodzeniu uległa zabudowa pojazdu. Policja zatrzymała dowód rejestracyjny i skierowała pojazd na badanie powypadkowe. Właściciel pojazdu zdemontował uszkodzoną zabudowę i chce przyjechać na badanie techniczne. Czy można wykonać badanie powypadkowe pojazdu niekompletnego? To wypadkowi uległ samym podwoziem czy całym pojazdem razem z zabudową? Zgodnie z określeniem badania powypadkowego masz tam wykonać także zakres badania okresowego. Jak chcesz to zrobić bez zabudowy tego pojazdu zgodnej z DR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Dokładnie - nawet nie dyskutuj z gościem co jak i dlaczego, tylko N za niezgodność stanu faktycznego z danymi z DR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
praktyk Napisano 9 Listopad 2011 Share Napisano 9 Listopad 2011 W tym konkretnym przypadku można wykonać badanie pojazdu niekompletnego. Zgodnie z rozporządzeniem 155 § 3. 1. 2) W sytuacji gdy zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, badanie obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu. W tym przypadku diagnosta powinien sprawdzić 1.IDENTYFIKACJA POJAZDU no i ewentualnie 7.1. ramę podwozia. Jeżeli rama podwozia nie nosi widocznych uszkodzeń to musisz mimo wszystko wystawić wynik N z uwagi na pkt.1 i możesz zezwolić na używanie pojazdy do 7 dni. ( często się zdarza że użytkownik chce zamontować nową chłodnie lub po naprawie). Gdyby natomiast zgłosił się na badanie z tą zabudowa, która uległa wypadkowi to jedynym kryterium oceny zawartaj w załącznikach jest : 9.1.2. Nadwozie2. Uszkodzenie lub skorodowanie części mogących ulec oderwaniu. Zgodnie z określeniem badania powypadkowego masz tam wykonać także zakres badania okresowego. To są ewidentne bzdury i niema to nic wspólnego z dopuszczenia pojazdu do ruchu związanego ze skierowaniem . Natomiast diagnosta powinien sprawdzić stan mocowania słupków nośnych z podłogą zabudowy , ramę samej zabudowy i sposób kotwiczenia z ramą pojazdu oraz sposób jej zamocowania do tej ramy. Niestety tego nie znajdziesz w kryteriach oceny a jedynie tutaj. UWAGI: 2. Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 9 Listopad 2011 Share Napisano 9 Listopad 2011 Zgodnie z określeniem badania powypadkowego masz tam wykonać także zakres badania okresowego. To są ewidentne bzdury i niema to nic wspólnego z dopuszczenia pojazdu do ruchu związanego ze skierowaniem . Bzdurą to jest to proponowane zawężanie zakresu czynności do poz 9.1.2. przy DBT powypadkowym § 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy: 1) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt 1-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz pkt 1.2.1 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia; Więc sprawdzenie usterek wg kryteriów oceny jak przy OBT i identyfikacja pojazdu jak przy OBT. Co jest wpisane w DR? rodzaj pojazdu: Samochód ciężarowy furgon przeznaczenie : chłodnia a po czym można wnieść że to chłodnia jak to pojazd BEZ NADWOZIA? Jak badać go bez nadwozia? Najpewniej brak mu świateł obrysowych, brak oznaczeń konturowych, brak oznakowania pojazdu długiego i ciężkiego. Brak ich bo zostały na nadwoziu czy brak bo nie zostały uzupełnione po wypadku? No chyba że jest to połączone ze zmianą nadwozia i z przeznaczenia pojazdu. Czyli w tym wypadku byłaby to zmiana na podwozie pod zabudowę ale warunki świateł i oznaczeń nadal jw. nie wchodzą już w ogóle w temat czy podwozie pod zabudowę może byc samoistnym pojazdem. Jako chłodnia ten pojazd uległ wypadkowi i jako chłodnia powinien być badany. Konkluzją tego DBT byłoby że po wypadku jest on sprawny czyli sprawny również pod względem zabudowy jako chłodnia. Tylko że tej zabudowy diagnosta nie widział na oczy. Nie może stwierdzić czy jest prawidłowo zamocowana do ramy czyli wykonać czynności z poz. 9.1.1 1. Niepewne mocowanie do podwozia lub brak tego mocowania. 2. Nadmierna korozja w miejscach mocowania. 3. Uszkodzenie burt, zawiasów, słupków i podłogi nadwozia czyniące przewóz niebezpiecznym które dotyczą tez przestrzeni ładunkowej a które Praktyk celowo pomija dla udowodnienia swej tezy. Wystarczy że pojazd nie spełnia jednego z warunków z rozporządzenia żeby uznać niespełnianie przez niego warunków zawartych w rozporządzeniu. Ja wykazałem już co najmniej kilka które przesądzają o tym ze nie można zgodnie z przepisami wykonać takiego badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 9 Listopad 2011 Share Napisano 9 Listopad 2011 Bzdurą to jest to proponowane zawężanie zakresu czynności do poz 9.1.2. przy DBT powypadkowym... ... Więc sprawdzenie usterek wg kryteriów oceny jak przy OBT i identyfikacja pojazdu jak przy OBT. Badanie powypadkowe nie zawiera zakresu okresowego. Nie wierzysz? To przeczytaj o badaniu po zmianach. Właśnie badanie po zmianach ma zakres okresowego. A powypadkowe ma czynności jak przy okresowym a nie okresowe !!! 100 razy było juz na forum. § 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy:1) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt 1-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz pkt 1.2.1 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia; A to W OGÓLE nie jest powypadkowe, tylko skierowane za usterki. Powypadkowe jest § 3. 1. pkt2 Natomiast tak na spokojnie to również uważam, że pojazd powinien stawić się na badanie kompletny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 9 Listopad 2011 Share Napisano 9 Listopad 2011 Bzdurą to jest to proponowane zawężanie zakresu czynności do poz 9.1.2. przy DBT powypadkowym.. Więc sprawdzenie usterek wg kryteriów oceny jak przy OBT i identyfikacja pojazdu jak przy OBT. Badanie powypadkowe nie zawiera zakresu okresowego. No widzę że tu trzeba walczyć o każde słowo' Nie twierdzę że masz przy tym wykonać OBT ale że zakres i sposób sprawdzania usterek jest JAK przy OBT, czyli pkt.1-10 tabeli z załącznika nr I. A to W OGÓLE nie jest powypadkowe, tylko skierowane za usterki. Powypadkowe jest § 3. 1. pkt2 Natomiast tak na spokojnie to również uważam, że pojazd powinien stawić się na badanie kompletny. Fakt, jest to def. dot. DBT za usterki jednak i jedno i drugie ma wyznaczony taki sam zakres jeśli chodzi o sprawdzenie tj: "obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt 1-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia" Czyli to na co głównie się powołuję. A tak czy tak, to ma mieć nadwozie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 9 Listopad 2011 Share Napisano 9 Listopad 2011 Co jest wpisane w DR? jest jeszcze jakaś wartośc w rubryce G a masa pojazdu bez chłodni napewno jest inna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 9 Listopad 2011 Share Napisano 9 Listopad 2011 No widzę że tu trzeba walczyć o każde słowo' To jeszcze się nie nauczyłeś, że za jedno słowo można uprawnienia stracić dzięki nadgorliwym kontrolującym??? Poza tym różnica jest taka, że za zakres badania okresowego pobieramy opłatę, a czynności takie same jak przy okresowym są w cenie dodatkowego. Najlepszy przykład masz przy usterkach - czynności też występują, a opłaty za okresowe nie pobierasz. W efekcie - u nas pokolizyjne kosztuje 94 zł, usterki po 20 za sztukę (nie więcej niż okresowe) a zmiany konstrukcyjne 98+82 (do 3,5t). Ale odbiegliśmy od tematu Jeszcze raz napiszę, że ogólnie się z Tobą zgadzam - pojazd powinien być kompletny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 9 Listopad 2011 Share Napisano 9 Listopad 2011 Co jest wpisane w DR? jest jeszcze jakaś wartośc w rubryce G a masa pojazdu bez chłodni napewno jest inna po mału robi się z tego doktorat ale Pratykowi to nie przeszkadza można bez, i już... No widzę że tu trzeba walczyć o każde słowo' To jeszcze się nie nauczyłeś, że za jedno słowo można uprawnienia stracić dzięki nadgorliwym kontrolującym??? Oni to raczej "po czynach nas poznają" czyli mamy problemy za działanie a nie za gadanie a dokładniej za brak wymaganego postępowania. Wiem, że konsekwentnie zawsze prostujesz to "kasowanie za OBT przy DBT powypadkowym" co jest przyzwyczajeniem do zapisów w przepisach sprzed nowelizacji. Mogę tylko potwierdzić, wykonanie OBT to przy DBT po zmianach konstr. Z kasowaniem za to OBT to juz jest różnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
praktyk Napisano 9 Listopad 2011 Share Napisano 9 Listopad 2011 po mału robi się z tego doktorat ale Pratykowi to nie przeszkadza można bez, i już... Jesteś tak zadufany w swoje mądrości że nie potrafisz przeczytać ze zrozumieniem tego co ja napisałem. 1.IDENTYFIKACJA POJAZDU no i ewentualnie 7.1. ramę podwozia. Jeżeli rama podwozia nie nosi widocznych uszkodzeń to musisz mimo wszystko wystawić wynik N z uwagi na pkt.1 i możesz zezwolić na używanie pojazdy do 7 dni. ( często się zdarza że użytkownik chce zamontować nową chłodnie lub po naprawie). http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=122614#122614 Nie odstępujesz od badania tylko je wykonujesz z wynikiem negatywnym i zezwalasz na użytkowanie tego pojazdu do siedmiu dni. To jest właśnie klasyczny przykład jak należy stosować przepisy. 3. Uszkodzenie burt, zawiasów, słupków i podłogi nadwozia czyniące przewóz niebezpiecznym Pozwolę zwrócić uwagę że ten fragment dotyczy zabudowy otwartej a nie chłodni. Diagnosta nie popełnia takiej gafy. http://www.nadwozia.acord.com.pl/film.htm Niestety nie rozumiesz intencji ustawodawcy i prostych tam zawartych zapisów , cytujesz je i po prostu nie wiesz co cytujesz. Gdyby w skierowaniu były zawarte usterki określone we wszystkich pkt 1-10 działu I załącznika nr 1 i 4 do rozporządzenia to byś je musiał sprawdzić. Po jaką cholerę policjant ma wpisywać „ usterki wymienione w skierowaniu „ jak Ty i tak chcesz sprawdzać wszystko . Według twojej logiki , wspomniany zapis musiałby wyglądać tak. § 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy: 1) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych,……………… , w sposób określony w pkt 1-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz pkt 1.2.1 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia; i musiał by wylecieć zapis …………dotyczących układów w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu ……….. Jestem bardzo tolerancyjny i cierpliwy w każdym przypadku, jeżeli ktoś zechce skorzystać z moich dobrych rad i prowadzi dyskusje na poziomie godnym diagnostów. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 9 Listopad 2011 Share Napisano 9 Listopad 2011 po mału robi się z tego doktorat ale Pratykowi to nie przeszkadza można bez, i już... Jesteś tak zadufany w swoje mądrości że nie potrafisz przeczytać ze zrozumieniem tego co ja napisałem. No jak widać nie tylko ja, więc...? 1.IDENTYFIKACJA POJAZDU no i ewentualnie 7.1. ramę podwozia. Jeżeli rama podwozia nie nosi widocznych uszkodzeń to musisz mimo wszystko wystawić wynik N z uwagi na pkt.1 i możesz zezwolić na używanie pojazdy do 7 dni. ( często się zdarza że użytkownik chce zamontować nową chłodnie lub po naprawie). http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=122614#122614 Nie odstępujesz od badania tylko je wykonujesz z wynikiem negatywnym i zezwalasz na użytkowanie tego pojazdu do siedmiu dni. To jest właśnie klasyczny przykład jak należy stosować przepisy. Od kiedy to DBT kończy się wynikiem N lub P przecież: Diagnosta nie popełnia takiej ga fy. 3. Uszkodzenie burt, zawiasów, słupków i podłogi nadwozia czyniące przewóz niebezpiecznym Pozwolę zwrócić uwagę że ten fragment dotyczy zabudowy otwartej a nie chłodni. Twierdzisz że chłodnia niema zawiasów i podłogi Po jaką cholerę policjant ma wpisywać „ usterki wymienione w skierowaniu „ jak Ty i tak chcesz sprawdzać wszystko . W zakresie DBT powypadkowego a nie sprawdzania uterek. Cyt z przepisów był do spr. usterek a powinien być dot. badania powypadkowego. Temat omówiony z Psujem powyżej co znaczy: proszę czytać posty poprzedników jak się wchodzi na temat Jestem bardzo tolerancyjny i cierpliwy w każdym przypadku, jeżeli ktoś zechce skorzystać z moich dobrych rad i prowadzi dyskusje na poziomie godnym diagnostów. Pozdrawiam. Wysoka samoocena jakoś nie jestem w stanie tego potwierdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 9 Listopad 2011 Share Napisano 9 Listopad 2011 Nie odstępujesz od badania tylko je wykonujesz z wynikiem negatywnym i zezwalasz na użytkowanie tego pojazdu do siedmiu dni. To jest właśnie klasyczny przykład jak należy stosować przepisy. Mam tylko nadzieję, że mówisz o negatywnym (N2) z zatrzymaniem DR, gdyż inaczej nie masz prawa dopuścić pojazdu do ruchu na okres siedmiu dni ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 9 Listopad 2011 Share Napisano 9 Listopad 2011 Mam tylko nadzieję, że mówisz o negatywnym (N2) z zatrzymaniem DR, gdyż inaczej nie masz prawa dopuścić pojazdu do ruchu na okres siedmiu dni ,,, Temat omówiony z Psujem powyżej co znaczy:proszę czytać posty poprzedników jak się wchodzi na temat . Policja zatrzymała dowód rejestracyjny i skierowała pojazd na badanie powypadkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 To tylko dowodzi, że jesteś "starym" diagnostą ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 to teraz wytłumacz "stsrym" i młodym w jaki sposób zatrzymasz DR, który już jest zatrzymany przez policjanta bo o to mi chodziło w poprzednim poścvie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 to teraz wytłumacz "stsrym" i młodym Jeśli również "Praktyk" miał na myśli po zatrzymanym to faktycznie namieszałem. Chodzi mi tylko o to, że część starszych stażem dopuszcza warunkowo dając N1,,,sorry ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 to teraz wytłumacz "stsrym" i młodym Jeśli również "Praktyk" miał na myśli po zatrzymanym to faktycznie namieszałem. Chodzi mi tylko o to, że część starszych stażem dopuszcza warunkowo dając N1,,,sorry ,,, Nie przepraszaj i nie tłumacz, Naprawdę głupio to ma Pavel jeśli zastosował sie do tej "rady", chyba musiał zatrzymać klientowi dowód osobisty. najlepiej najpierw niech wytłumaczy to sam autor, tego jak widać, wprowadzającego w błąd pomysłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrunio8 Napisano 1 Luty 2018 Share Napisano 1 Luty 2018 Witam. Może temat trochę z innej beczki ale mam pytanie: jakie dokumenty wymagacie jeżeli w pokwitowaniu od policji jest wpisane: uszkodzenie elementów nośnych naczepy w wyniku zdarzenia drogowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 1 Luty 2018 Share Napisano 1 Luty 2018 Pokwitowanie z Policji i to tyle. Jak sprawa jest problematyczna to można poprosić o opinię rzeczoznawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 1 Luty 2018 Share Napisano 1 Luty 2018 Sprawdzić połączenia + geometria - w razie zastrzeżeń w jakości spawów /jeśli była spawana/ zażądać potwierdzenia z defekacji elementów nośnych /kto i jak to wykonał/ - bardzo paskudny wpis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrunio8 Napisano 1 Luty 2018 Share Napisano 1 Luty 2018 Z tego co pamiętam z kursu to jeżeli została uszkodzona rama to tylko i wyłącznie wymiana na nową, lecz nie mogę nigdzie tego doczytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 1 Luty 2018 Share Napisano 1 Luty 2018 Policjant pisze co widzi, określa to na swój sposób. Rama, jak każdy inny element pojazdu podlega naprawie nie tylko wymianie. Każdy pojazd "po dzwonie" ma z założenia uszkodzone elementy nośne - spójrz w opis zakresu DBT. Nie ma co się podniecać, tylko podejść do tematu indywidualnie (tak jak do każdego tego rodzaju), zrobić wymagane prawem czynności i wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.