KIEROWNIK103 Napisano 15 Listopad 2011 Share Napisano 15 Listopad 2011 Jako że jestem pierwszy raz na tym Forum więc Witam Wszystkich. Mam pewien problem i dylemat jak to zrobić aby wszystko było na "legalu" wg. prawa i przepisów w naszym pięknym kraju. Zacznę od początku.... Mam traka do cięcia drewna Wood-mizer który opuścił fabrykę jako "maszyna". Jest też opcja którą można zarejestrować jako "przyczepa specjalna" ale nie w moim przypadku. Byłem się podpytać w WK i z tego co mi powiedziano to jest problem z rejestracją. Dorobiłem do tego Traka (waga 1300 - max. 1500kg) 1 oś (szer. 185cm) z resorem (sprężyną podobną do malucha), amortyzatorami, hamulcami oraz zaczep (sam) z hamulcem najazdowym, koła 14 wzmocnione "C". Zderzak ze światłami itd. Wymiary całości szer. 185 cm na ok. 830 cm od zaczepu po tylny zderzak. Wszystko to już przejechało ponad 1000 km bez najmniejszego problemu a prędkość i 100 km/h nie robi żadnego problemu nawet po dziurawych drogach. I teraz pytanie jak to "ugryść" żeby było OK. Myślałem aby pokombinować i i zrobić coś na wzór "dłużycy" lub przyczepki (pod łodziowej) z wykorzystaniem mojej osi i zaczepu. Wszystko byłoby przykręcone na "stałe" do traka za pomocą 8 śrub z możliwością demontażu. Była też opcja aby zarejestrować samą oś i zaczep ale chyba nie ma takiej możliwości..... Aby zobrazować jak to wygląda załączam zdjęcia poglądowe mojego traka i oryginału w wersji przewoźnej. www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cab204241f84ff3d.html www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5f26994e85f8ad6f.html www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf4a1a9a599bf19d.html www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c6d0394a02356cb1.html www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a4bc181112ca5e89.html I teraz poglądowy "oryginał" www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d647e33fc7758dd0.html Dzięki za sugestie i pomoc..... Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 16 Listopad 2011 Share Napisano 16 Listopad 2011 Mam traka do cięcia drewna Wood-mizer który opuścił fabrykę jako "maszyna". Jest też opcja którą można zarejestrować jako "przyczepa specjalna" ale nie w moim przypadku. I teraz pytanie jak to "ugryść" żeby było OK. zbudować przyczepę ciężarową uniwersalną do przewozu różnych towarów w tym powyższej maszyny przypuszczam że gdzieś na ramie tej maszyny znajduje się nr podobny do tego 456B42418TPCF8607 pocczątek "456" oznacza WOOD MIZER PRODUCTS INC 8180 W 10TH STREET INDIANAPOLIS, IN 46214 USA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KIEROWNIK103 Napisano 16 Listopad 2011 Autor Share Napisano 16 Listopad 2011 Dzięki Jacdiag za odzew. Niby można zrobić przyczepę uniwersalną, ale tu jest problem że przyczepa ma "pakę" na całej swojej szerokości, a w moim przypadku jest problem ponieważ "głowica" jak i ja jako operator muszę mieć wolne miejsce aby chodzić za "głowicą" - na zdjęciu widać wolne miejsce między zawieszeniem a ramą maszyny... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c6d0394a02356cb1.html oraz zależy mi na tym aby za każdym razem po przyjeździe i wyjeździe od klienta nie odpinać i zapinać przyczepki - czas i dużo roboty. Następny problem z przyczepką uniwersalną jest to że trak ma hydraulikę - docisk kłody i obracak - która jest poniżej ramy traka.... Byłem już w WK i Kobitka powiedziała Mi że mam 2 opcje... - zarejestrować Trak z podwoziem jako SAM - że niby sam zrobiłem - co jest nie prawdą ponieważ "traka" nie robiłem tylko wyszła z fabryki jako "maszyna" nie przyczepa specjalna - homologacja, pod rygorem odpowiedzialności karnej..... - jeździć na "wariata".... W WK pokazałem fakturę zakupu, nr. homologacji itd. i nic ponieważ nie podchodzi pod "kod" który jest napisany w św. homologacji. dzwoniłem do fabryki WM i tam mi krótko powiedziano że homologacji mi nie dadzą ponieważ" 1- oni za nią zapłacili - przyczepa specjalna, 2- jest to maszyna która ma pracować w 1 miejscu- placu właściciela a nie "podróżować"... Pytanie czy jest możliwość zarejestrować samą oś i zaczep.... (chyba nie).... Dzięki i pozdrawiam......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 16 Listopad 2011 Share Napisano 16 Listopad 2011 Czy możesz zbudować przy wykorzystaniu innej konstrukcji własny pojazd? Możesz, przy zachowaniu warunków technicznych, wiec tak zrób i wówczas otrzymasz przyczepę specjalną (kod 14)-inną(599) i będziesz się mógł spokojnie poruszać po drogach zarejestrowaną i ubezpieczoną przyczepą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 16 Listopad 2011 Share Napisano 16 Listopad 2011 - jeździć na "wariata".... Tak ale tylko ciągnikiem rolniczym Warunki dopuszczenia pojazdów do ruchuArt. 71. 1. Dokumentem stwierdzającym dopuszczenie do ruchu pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego wchodzącego w skład kolejki turystycznej, motoroweru lub przyczepy jest dowód rejestracyjny albo pozwolenie czasowe. Przepis ten nie dotyczy pojazdów, o których mowa w ust. 3. 2. Pojazdy określone w ust. 1 są dopuszczone do ruchu, jeżeli odpowiadają warunkom określonym w art. 66 oraz są zarejestrowane i zaopatrzone w zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne, a w przypadku pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli, w nalepkę kontrolną. 3. Pojazd niewymieniony w ust. 1, przyczepa motocyklowa oraz przyczepa specjalna przeznaczona do ciągnięcia przez ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny jest dopuszczony do ruchu, jeżeli odpowiada warunkom określonym w art. 66. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KIEROWNIK103 Napisano 16 Listopad 2011 Autor Share Napisano 16 Listopad 2011 Ok. dzięki za wszystko. Jak będę mieć chwilę czasu to podjadę na 'konfrontację" ze swoją stacją..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Listopad 2011 Share Napisano 17 Listopad 2011 Tak ale tylko ciągnikiem rolniczym To chyba jedyne i sensowne wyjście z całej sytuacji, zwłaszcza, że nie trzeba nic załatwiać, szkoda, że prędkość przemieszczania jest niewielka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 17 Listopad 2011 Share Napisano 17 Listopad 2011 szkoda, że prędkość przemieszczania jest niewielka To zależy od ciągnika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Listopad 2011 Share Napisano 17 Listopad 2011 To zależy od ciągnika Jak sądzę sugerujesz zakup tego z homologacja T5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KIEROWNIK103 Napisano 18 Listopad 2011 Autor Share Napisano 18 Listopad 2011 Witam. Jak na razie nie miałem czasu na "konfrontacje".... Ciągnik odpada z powodu prędkości. Teraz jestem (tnę drzewo) u klienta ponad 90 km. od domu w 1 stronę i samochodem z trakiem jechałem prawie 1.5 godziny a co dopiero ciągnikiem...... Dzięki i wesołego weekendu..... [ Dodano: 11-08-2012, 11:55 ] Witam ponowne szanowne "gremium". Sorry że tak długo nie dawałem "znaku życia" co się działo z moim SAM-em. A więc "zrobione" dzięki pomocy wszystkich a zwłaszcza "adam1501". Wielkie to za mało. Wszystko zarejestrowane, ubezpieczone i co najważniejsze na legalu.... Dzięki i Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.