Skocz do zawartości

VAT gdy samochód przerabiamy z osobowego na ciężarowy


Jurat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie gdybym przerobił sobie samochód osobowy Punto 5 miejsc na samochód ciężarowy 2 miejsca i dał kratkę odgradzającą przestrzeń ładunkową od przedziału pasażerskiego i wszystko by spełniała odpowiednie normy to czy mogę potem pojechać na badanie dotyczące VAT-u dokładnie VAT 1. I czy mogę potem bez jakichkolwiek problemów odliczać sobie pełny VAT ? Bo słyszałem że do tego badania potrzebna jest jeszcze homologacja producenta ze jest to samochód ciężarowy i ma 2 miejsca a ja takiego dokumentu miał nie będę i nie wiem właściwie co robić. Proszę o doradę i z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Marek1

    11

  • blakop

    10

  • AGB74

    8

  • michal_k

    7

Top Posters In This Topic

Bo słyszałem że do tego badania potrzebna jest jeszcze homologacja producenta ze jest to samochód ciężarowy i ma 2 miejsca a ja takiego dokumentu miał nie będę i nie wiem właściwie co robić. Proszę o doradę i z góry dzięki.

 

Dokładnie,przeróbka w tę stronę którą podajesz musi być poparta homo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie,przeróbka w tę stronę którą podajesz musi być poparta homo.

 

Nie ma na to żadnego przepisu, a po kraju jeździ multum aut z wpisem VAT-1, które nie mają homo :) Nie słyszałem ani o jednym przypadku problemów z tym związanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj dokładnie pierwszy post, w tym przypadku zawsze homo,ktorego raczej nie dostanie na to ,że był homologowany na ciężarowy van albo wielozad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

„Przepis art. 68 ust. 9 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym /Dz.U. nr 98 poz. 602 ze zm./, w stanie prawnym obowiązującym przed wejściem w życie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym /Dz.U. nr 129 poz. 1444/ przewidywał obowiązek uzyskania nowego świadectwa homologacji w przypadku dokonania zmiany rodzaju i przeznaczenia pojazdu z samochodu osobowego na samochód ciężarowy.”

http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/36E5AFAB0E

Z przytoczonych wyżej względów należało dojść do wniosku, że przepis art. 68 ust. 9 ustawy Prawo o ruchu drogowym, w stanie prawnym obowiązującym przed wejściem w życie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym, przewidywał obowiązek uzyskania nowego świadectwa homologacji w przypadku dokonania zmiany rodzaju i przeznaczenia pojazdu z samochodu osobowego na samochód ciężarowy.

W tym stanie rzeczy Naczelny Sąd Administracyjny, na podstawie art. 18 ust. 2 oraz art. 50 ustawy z dnia 11 maja 1995 r. o Naczelnym Sądzie Administracyjnym /Dz.U. nr 74 poz. 368 ze zm./ podjął uchwałę jak w sentencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktyk - staraj się bardziej pisać, a mniej cytować. Bo nie do końca wszyscy muszą wychwytywać Twój tok myślenia i w ogóle sens zamieszczania tych cytatów i ich związek ze sprawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeróbka w tę stronę którą podajesz musi być poparta homo. to jak zrobił to właściciel Opla Corsy C ,że ma ciężarowy 4 osobowy i wpis w dowodzie VAT 1-- taki mi sie trafił na badanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak zrobił to właściciel Opla Corsy C ,że ma ciężarowy 4 osobowy i wpis w dowodzie VAT 1-- taki mi sie trafił na badanie

Tak samo jak wiele innych spraw robionych u nas na wariata, bo ten zapis o wymaganym homo jest a jakoby go nie było.To tylko kwestia odwagi diagnosty,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

„Przepis art. 68 ust. 9 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym /Dz.U. nr 98 poz. 602 ze zm./, w stanie prawnym obowiązującym przed wejściem w życie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym /Dz.U. nr 129 poz. 1444/ przewidywał obowiązek uzyskania nowego świadectwa homologacji w przypadku dokonania zmiany rodzaju i przeznaczenia pojazdu z samochodu osobowego na samochód ciężarowy.”

http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/36E5AFAB0E

Z przytoczonych wyżej względów należało dojść do wniosku, że przepis art. 68 ust. 9 ustawy Prawo o ruchu drogowym, w stanie prawnym obowiązującym przed wejściem w życie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym, przewidywał obowiązek uzyskania nowego świadectwa homologacji w przypadku dokonania zmiany rodzaju i przeznaczenia pojazdu z samochodu osobowego na samochód ciężarowy.

W tym stanie rzeczy Naczelny Sąd Administracyjny, na podstawie art. 18 ust. 2 oraz art. 50 ustawy z dnia 11 maja 1995 r. o Naczelnym Sądzie Administracyjnym /Dz.U. nr 74 poz. 368 ze zm./ podjął uchwałę jak w sentencji.

Witam .Cytujesz postanowieni sądów z przed 10-ciu laty , a możesz podać akt prawny (obecny) zabraniający tych przeróbek (wcale nie twierdzę żę takiego niema) .Ja doszukałem się tylko tego

Art.66

4. Zabrania się:

.....................

...............

6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem:

a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji lub decyzja zwalniająca pojazd z

homologacji,

b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność

gospodarczą w tym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak zrobił to właściciel Opla Corsy C ,że ma ciężarowy 4 osobowy i wpis w dowodzie VAT 1-- taki mi sie trafił na badanie

4 miejsca i VAT-1, ciekawe jak upchał te siedzenia w jednym rzędzie :shock::roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie o czym mówimy,przecież Vat 1 ma być VAN lub Wielozadaniowy,skąd to wziąć jak nie z homo.Ma być i już,przecież to może być w wersji drastycznej wyłudzenie Vat-u,a klient powie ,że skoro diagnosta zrobił zmianę to jest oki i kto beknie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie o czym mówimy,przecież Vat 1 ma być VAN lub Wielozadaniowy,skąd to wziąć jak nie z homo.Ma być i już,przecież to może być w wersji drastycznej wyłudzenie Vat-u,a klient powie ,że skoro diagnosta zrobił zmianę to jest oki i kto beknie?

Przyjeżdża gość , ma zaświadczenie z zakładu " upoważnionego" że dokonał przebudowy z osobowego na ciężarowy. Jeżeli mu odmówisz i zarząda podstawy prawnej dlaczgo mu odmawiasz wykonania przeglądu ,co mu przedstawisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech udowodni ,że to VAN albo Wielozad,a jak chce to niech idzie na skargę do Starostwa i tyle, ja się obronię.

Dobra idźmy w inną stronę , ma już w DR ciężarawy i kwity z innej stacji że była kiedyś robiona przebudowa z osob. na ciężarowy i w tych kwitach podrodzaj van. Zrobisz mu badanie na vat?

P.s

Diagnosta nie może określić podrodzaju? - jak robisz pierwsze sprowadzone z zagranicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz.U.z 2010nr.247poz.1652-art.3ust.2punkt1.

-pojazd samochodowy mający jeden rząd siedzeń,oddzielona przestrzeń ładunkowa stałą przegrodą jest klasyfikowany na podstawie p.o.r.d.jako podrodzaj van,wielozadaniowy.

Tylko na podstawie homologacji pojazdu diagnosta może dokonać klasyfikacji podrodzaju przedstawionego do badania pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie :ok

 

Dokładnie to się mylisz :)

 

Powiedz mi - zdarzało Ci się kiedyś robić badanie dla pojazdu sprowadzonego z zagranicy z USA np, czy ogólnie z poza UE lub też z UE ale z dokumentami w postaci niezharmonizowanej ?? Rozumiem, że każdorazowo odmawiałeś wykonania takiego badania, jeśli klient nie miał wyciągu z homologacji (no szczególnie wobec tych z USA to ciekawy wymóg)? 8)

Ciekawe prezentujesz starostwo... Możesz mi tylko jeszcze przytoczyć ten przepis, który wspomina o tym, że ustalając nieznane dane pojazdu - w tym wypadku podrodzaj - diagnosta bezwarunkowo wymaga wyciągu ze świadectwa homologacji? :)

 

Wg Waszej teorii również żadne auto sprzed 2004 roku (z grubsza) nie mogło i nie może mieć odliczanego VAT'u - a już z pewnością zapomnieć o tym może każdy właściciel auta sprzed 2001 roku może o tym zapomnieć (przed 2004 rokiem podrodzaj BB i AF były praktycznie niestosowane, a wcześniej po prostu nie istniały) 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co napisałeś powyżej to inna para kaloszy.

Praktyk - staraj się bardziej pisać, a mniej cytować. Bo nie do końca wszyscy muszą wychwytywać Twój tok myślenia i w ogóle sens zamieszczania tych cytatów i ich związek ze sprawą.

Każdy który ma związek z takimi decyzji włącza wtedy własny tryb myślenia i rozumowania. Przepisy mające istotny wpływ na wynik orzeczenia w niczym się nie zmieniły. Zresztą potwierdzili to także forumowicze, no nie wszyscy.

Zasada jest prosta.

Art. 66a. 1. Cechy identyfikacyjne, o których mowa w art. 66 ust. 3a, nadaje i umieszcza

producent.

Art. 66.3a. Pojazd uczestniczący w ruchu powinien posiadać nadane przez producenta, z

zastrzeżeniem art. 66a, cechy identyfikacyjne:

1)numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy;

Czy w inny sposób diagnosta może rozpoznać jaki rodzaj homologacji posiada dany pojazd .

Proszę sobie wyobrazić, że takich zmian dokonuje przedsiębiorca, który ma wpis z klasyfikacji G 45.20 .

Art. 66. 4. Zabrania się:

6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem:

a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji lub decyzja zwalniająca pojazd z homologacji,

b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie.

Na pewno podmiot który posiada wpis G 45.20 takich zmian nie może dokonać.

Art. 68. 5. Za producenta, o którym mowa w ust. 1, uważa się również podmiot dokonujący montażu lub zabudowy pojazdów.

Art. 68.1.Producent lub importer nowego pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, motoroweru, tramwaju lub przyczepy oraz przedmiotów ich wyposażenia lub części jest obowiązany uzyskać dla każdego nowego typu tych pojazdów, przedmiotu ich wyposażenia i części świadectwo homologacji wydane przez ministra właściwego do spraw transportu.

No ale jezeli ktoś uzna, że każdy kto taki wpis zgłosi do działalnosci, takich zmian moze dokonać to nie zamierzam dyskytować .

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepis nie określa, ja to dokładnie ma być działalność (o jakim profilu) - to raczej sytuacja będzie to każdorazowo determinować. Jak zabudowa będzie jakąś konstrukcją stalową, to moim zdaniem wystarczy profil działalności "montaż konstrukcji stalowych". Innym razem będzie to zwykła mechanik pojazdowa, a jeszcze kiedy indziej produkcja nadwozi samochodowych itd... A wszyscy uparli się na jakiś jeden kod nie wiedzieć czemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale katalog RPP, który je wprowadził do dowodów rejestracyjnych to dopiero 2001 rok.

 

Zresztą - co po definicji, jak w roku powiedzmy 2003 99% ciężarówek to były furgony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy ustalenie podrodzaju pojazdu przez diagnostę nie jest łatwe i wielokrotnie, nie jest pozbawione błędu.

Przykład-Fiat Punto typ 188, wariant-CXA1A ,występuje w dwóch wersjach FX I AX .I jeden to podrodzaj furgon,drugi wielozadaniowy.Zapewniam że oba pojazdy bardzo podobne do siebie ,konia z rzędem temu kto określi bez homologacji który jest który.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.