blakop Napisano 16 Lipiec 2016 Share Napisano 16 Lipiec 2016 A trzeci to może np. doposażenie lub modernizacja pojazdu w kraju docelowym. Kto powiedział, że mogą być tylko dwa etapy? Nie musisz wiedzieć w ilu etapach powstawało auto. Taka wiedza generalnie na nic nie jest Ci potrzebna. Ważne żeby dane z ostatniej tabliczki (o ile na niej w ogóle są) odpowiadały stanowi faktycznemu wynikającemu z oględzin pojazdu i zapisów w jego DR. Niestety w praktyce dane zawarte na drugiej i kolejnych TZ są baaardzo lakoniczne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek78 Napisano 16 Lipiec 2016 Share Napisano 16 Lipiec 2016 Teraz rozumiem, A co z tymi badaniami okresowymi i pośrednimi. Rozumiem że tu chodzi o decyzję i protokół badania cysterny, czy nie? Dlaczego Wy piszecie o ważności do 6 lat skoro jest mowa o corocznych badaniach cystern (nie OBT tylko badań przez TDT) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 16 Lipiec 2016 Share Napisano 16 Lipiec 2016 skoro jest mowa o corocznych badaniach cystern (nie OBT tylko badań przez TDT) A gdzie jest taka mowa? Nie myl badania dodatkowego ADR ( mowa o pojeździe) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek78 Napisano 16 Lipiec 2016 Share Napisano 16 Lipiec 2016 No właśnie wszystko mi się pomieszało. Już nic z tego nie wiem. Mogę mieć prośbę abyś mi to jakoś pomogło zrozumieć. Nawet nie wiem gdzie szukać pomocy i odpowiedzi. Prosze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Lipiec 2016 Share Napisano 16 Lipiec 2016 W Krakowie mogą Cię zapytać np. co ile robi się badanie pośrednie i okresowe ADR i jaki jest jego zakres. To pytanie mnie najbardziej zaskoczyło, więc warto się na takie coś przygotować. jaka odpowiedź? Uwaga podaję odpowiedź !!!! Procedury badań zbiorników to jest działka TDT a nie SKP i diagnosty to nie interesuje. Chyba, że hobbystycznie. Diagnosta ma dostać do reki oryginał ważnego protokołu i decyzji. I tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 16 Lipiec 2016 Share Napisano 16 Lipiec 2016 ...Dlaczego Wy piszecie o ważności do 6 lat skoro jest mowa o corocznych badaniach cystern (nie OBT tylko badań przez TDT) To są dwie rózne kwestie. To coroczne o którym piszesz jest dopuszczeniem pojazdu do przewozu niektórych towarów niebezpiecznych. Drugie(a włościwie pierwsze o którym piszesz) okresowe i pośrednie cysterny, przeprowadzane w okresach określonych przepisami lub na podstawie indywidualnych ocen mają na celu dokonywanie systematycznej oceny stanu technicznego urządzeń - zbiorników transportowych i ich wyposażenia (armatury) i natychmiastowe reagowanie w przypadku wykrycia niebezpieczeństwa związanego ze stanem technicznym cysterny.Jest potrzebne do BT. Dodaje dwa załączniki do poczytanie i lepszego mam nadzieję zrozumienia referattdt.pdf 7_Andrzej Korona.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek78 Napisano 17 Lipiec 2016 Share Napisano 17 Lipiec 2016 Ok poczytałem. Jest tam napisane takie zdanie Po spełnieniu powyższych (chodzi o zaświadczenie o pozytywnym wyniku przeprowadzonego badania technicznego wydane przez okręgową stację kontroli pojazdów, protokół zaświadczający o pozytywnym wyniku przeprowadzonego badaniatechnicznego, wydany przez inspektora, potwierdzenie wniesienia opłat -moje cytowanie) warunków dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego lub upoważniona osoba wystawia świadectwo dopuszczenia pojazdu na okres nie dłuższy niż 1 rok I teraz nie wiem czy dobrze to zrozumiałem wiec proszę o korektę: Badania cystern te 6 letnie i 3 letnie pośrednie (nawiasem mówiąc skąd te daty) wykonuje właściciel w TDT bo to ma podziwić sprawność cysterny, natomiast OSKP wydaje zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym na postawie protokołu badania cysterny tego z czerwonym paskiem bo przewoźnikowi to potrzebne do pracy. Ale nas interesuje te zaświadczenie z czerwonym paskiem które ważne jest przez parę lat a nie to świadectwo ważne rok o którym piszą w tym cytacie? nas to w ogóle nie interesuje, czy tak? Druga sprawa, było takie pytanie. podany był fragment jakiegoś dokumentu TDT (nie wiem co to było). była data wystawienia na 08.2014. na dole było "okresowe do 08.2015", ALE nad tą datą był napis "pośrednie do 02.2015". Pytanie brzmiało: przyjechał pojazd na badanie okresowe w dniu 03.03.2015 czy można przeprowadzić badanie. chodziło o ważność okresowego i pośredniego. doczytałem w umowie ADR że pośrednie nie wpływają na ważność okresowego i nie wiem czy jak okresowe jest ważne a pośrednie nie to możemy przystąpić do badania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 17 Lipiec 2016 Share Napisano 17 Lipiec 2016 Ok poczytałem.... I teraz nie wiem czy dobrze to zrozumiałem wiec proszę o korektę: Badania cystern te 6 letnie i 3 letnie pośrednie (nawiasem mówiąc skąd te daty) wykonuje właściciel w TDT bo to ma podziwić sprawność cysterny, natomiast OSKP wydaje zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym na postawie protokołu badania cysterny tego z czerwonym paskiem bo przewoźnikowi to potrzebne do pracy. Ale nas interesuje te zaświadczenie z czerwonym paskiem które ważne jest przez parę lat a nie to świadectwo ważne rok o którym piszą w tym cytacie? nas to w ogóle nie interesuje, czy tak? Nie wiem jak to czytałeś ale pomieszałeś Badanie wykonujemy na podstwie badania cysterny tego głównego i pośredniego wykonanego przez TDT Świadectwo (z czerwonym paskiem) jest wydawane także przez TDT ale na podstawie 1. Świadectwo wystawia/przedłuża się na pisemny wniosek właściciela lub użytkownikapojazdu (wzór wniosku). 2. Wniosek powinien zawierać podstawowe dane pojazdu (typ pojazdu, nr podwozia pojazdu (VIN), nr rejestracyjny-komunikacyjny pojazdu, a dla pojazdów-cystern również nr ewidencyjny Transportowego Dozoru Technicznego). 3. Wniosek powinien być złożony oddzielnie na każdy pojazd. 4. Wniosek wraz z załączonymi dokumentami powinien być złożony w sekretariacie oddziału terenowego TDT lub przesłany pocztą. 5. Do wniosku powinny być załączone: a). W przypadku ciągnika siodłowego: • oryginał zaświadczenia o pozytywnym wyniku przeprowadzonego dodatkowego badania technicznego pojazdu przeznaczonego do przewozu towarów niebezpiecznych, wydanego przez okręgową stację kontroli pojazdów, • dotychczas posiadane świadectwo dopuszczenia I faktycznie jest nam ono nie potrzebne do badania .Dlaczego? byś lepiej zapamiętał to przykład. Masz na badaniu dodatkowy ADR pojazd "nówka", Ma protokół z badań cysterny ale nie ma świadectwa dopuszczenia do przewozu niektórych towarów niebezpiecznych bo je dostanie dopiero po twoim DBT ADR. Czy teraz jaśniej ? [ Dodano: 17-07-2016, 14:53 ] ...Druga sprawa, było takie pytanie. podany był fragment jakiegoś dokumentu TDT (nie wiem co to było). była data wystawienia na 08.2014. na dole było "okresowe do 08.2015", ALE nad tą datą był napis "pośrednie do 02.2015". Pytanie brzmiało: przyjechał pojazd na badanie okresowe w dniu 03.03.2015 czy można przeprowadzić badanie.... I tu znowu nie doczytałeś bo wyrażnie jest napisane (w jednym z wklejonych załączników) Okręgowa stacja kontroli pojazdów (OSKP) może przystąpić do sprawdzenia pojazducysterny (naczepy, przyczepy, autocysterny) tylko wtedy, jeżeli podmiot składający wniosek o przeprowadzenie badania technicznego przedstawi protokół zaświadczający o pozytywnym wyniku badania technicznego cysterny lub elementów pojazdu-baterii, wydany przez inspektora Transportowego Dozoru Technicznego. W przypadku braku takiego dokumentu (z aktualnymi badaniami) Okręgowa SKP nie przystępuje do badań pojazdu. A skoro jedno z badań nie zostało wykonane w terminie to dokument jest nie ważny. Więc nie możesz przeprowadzić badania (chyba, iz chcesz sie pozbyć uprawnień). Jeśli pomogłem czekam na piwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Lipiec 2016 Share Napisano 17 Lipiec 2016 Mogę mieć prośbę abyś mi to jakoś pomogło zrozumieć. Nawet nie wiem gdzie szukać pomocy i odpowiedzi. Prosze. Czy teraz jaśniej ? - a co mi tam, też sypnę tekstem i poczekam na obczajkę czy wyszło jasniej. Dla pojaśnienia to trza tak: Są sprzęty dopuszczane do eksploatacji przez różne dozory ale bez udziału diagnosty/stacji. A jak widać są też takie sprzęty (pojazdy) kiedy Dozór wymaga uprzedniego wsparcia ze strony diagnosty/stacji. Powyższe wsparcie ze strony diagnosty/stacji dotyczy tylko pojazdów. Nie mylić z elementami zamontowanym na pojeździe służącymi do przewozu dziwnych ładunków; czy to cieczy chemicznych, czy też pod ciśnieniem, czy też tego co jest niebezpieczne (kwaśne, żrące, wybuchowe). I jak ogólnie wiadomo większość cylindrycznych pojemników tych małych i tych ogromnych, w których coś się transportuje, przemieszcza, przewozi czy to w transporcie drogowym, czy w kolejowym dopuszczona jest do eksploatacji na podstawie ważnej decyzji Dyrektora TDT. Zostawmy windy, platformy, dźwigi i żurawie, które podlegają Prezesowi UDT. Na przykład zbiorniki gazu LPG, CNG, LNG montuje się w pojazdach i spokojnie używa bez potrzeby wykonywania jakichkolwiek czynności sprawdzających na SKP. Za to jest obowiązek przedstawienia stosownych protokołów i decyzji na badaniu okresowym takiego pojazdu. Bywa, że na samym dodatkowym badaniu protokoły i decyzje należy okazać również. Życie. Hmmm... aby za wiele nie namieszać... ADR... pojazd... cysterna... ciągnik... przyczepa/naczepa... Weźmy ciągnik dla przykładu - ciągnik, który ma przewozić towary niebezpieczne musi posiadać ŚWIADECTWO DOPUSZCZENIA POJAZDÓW DO PRZEWOZU NIEKTÓRYCH TOWARÓW NIEBEZPIECZNYCH. Takie świadectwo wystawia Dyrektor TDT, ale UWAGA: po badaniu dodatkowym wykonanym na Stacji Kontroli Pojazdów przez Uprawnionego Diagnostę. A teraz weźmy pojazd = przyczepę/naczepę = cysternę. No jakieś takie ustrojstwo skonstruowane dziwnie i służące do przewozu jeszcze dziwniejszych cieczy-rzeczy. No niech będzie to naczepa do ciągnika w parze. I teraz tak, aby wykonać czynności wynikające z dodatkowego badania identycznego jak dla ciągnika, to taka jest różnica: UWAGA: do tej cysterny diagnoście wolno podejść jak cysterna ma ważny protokół i decyzję podpisaną przez Dyrektora TDT. Dopiero po przedstawieniu tych dokumentów Uprawniony Diagnosta może wykonać badanie skutkiem czego będzie ŚWIADECTWO DOPUSZCZENIA POJAZDÓW DO PRZEWOZU NIEKTÓRYCH TOWARÓW NIEBEZPIECZNYCH. No OK. Był ciągnik, była naczepa (cysterna). ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- A teraz taka jak na foto ADR-naczepa i zagadka do niej dla adeptów. Co diagnoście potrzebne na tą białą cysternę??? Może choć po części wpłynie to pozytywnie na rozbieranie dylematów związanych ze Świadectwami, Protokołami, Decyzjami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek78 Napisano 17 Lipiec 2016 Share Napisano 17 Lipiec 2016 Pewnie powiesz że nic bo to kontener-cysterna? Ale skąd wiadomo że badanie pośrednie w ogóle się odbyło? Skoro w dacie ważności jest tylko okresowe do dnia.... oraz pośrednie do dnia.... To o czym ja wspominałem było w umowie ADR a nie w tym opisie. I najważniejsze aby nie pomieszało mi się. Co my w ogóle potrzyjmy do badania. Skoro świadectwo wystawia się na podstawie badania technicznego? Jak to w ogóle wygląda? PS. te ADRy są najbardziej pogmatwane jak dotąd z czy si e spotkałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 17 Lipiec 2016 Share Napisano 17 Lipiec 2016 Ale skąd wiadomo że badanie pośrednie w ogóle się odbyło? pośrednie do dnia.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek78 Napisano 17 Lipiec 2016 Share Napisano 17 Lipiec 2016 Rozumiem, zarówno pośrednie jak i okresowe muszą być aktualne i tyle. pytanie czy ten nieszczęsny protokół to to samo. Może zabawne ale nikt mi nie pokazał jak wygląda to co żądamy do okazania przy badaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztofk89 Napisano 17 Lipiec 2016 Share Napisano 17 Lipiec 2016 W Krakowie mogą Cię zapytać np. co ile robi się badanie pośrednie i okresowe ADR i jaki jest jego zakres. To pytanie mnie najbardziej zaskoczyło, więc warto się na takie coś przygotować. Uwaga podaję odpowiedź !!!! To, co napisałeś to ŻADNA odpowiedź. Panowie na praktycznym mają głęboko w dupie, że ty chcesz być cwanym przyszłym diagnostą i jak chociaż nie bekniesz czegoś z umowy ADR to cię wyśmieją i dadzą 5x gorsze pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 17 Lipiec 2016 Share Napisano 17 Lipiec 2016 Może zabawne ale nikt mi nie pokazał jak wygląda to co żądamy do okazania przy badaniu. Jakbyś trochę więcej czytał szukał tu na forum to na pewno byś SAM znalazł. Zrobię wyjątek i podam na tacy. http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=170218#170218 [ Dodano: 17-07-2016, 21:45 ] Odnośnie ADR może Ci się też przyda: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=180740#180740 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=162682#162682 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=180592#180592 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=175979#175979 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek78 Napisano 18 Lipiec 2016 Share Napisano 18 Lipiec 2016 W "zaświadczeniu o przeprowadzonym dodatkowym badaniu technicznym pojazdu przeznaczonego do przewozu niektórych towarów niebezpiecznych" w punkcie III.1 Cysterna/elementy pojazdu-baterii/elementy pojazdu „MEMU”4) spełniają wymagania umowy ADR, co zostało potwierdzone protokołem właściwego organu dozoru technicznego nr .......................... dnia ........................................., ważnym do dnia ......................................., termin najbliższego badania......................... czy ta data ważnym do dnia... jestto data z protokołu ale badania okresowego, czy pośredniego, a może pierwszego którego najszybciej mija termin? Oraz jaka data powinna być wpisana w terminie najbliższego badania? W "zaświadczeniu o przeprowadzonym dodatkowym badaniu technicznym pojazdu przeznaczonego do przewozu niektórych towarów niebezpiecznych" w punkcie III.1 Cysterna/elementy pojazdu-baterii/elementy pojazdu „MEMU”4) spełniają wymagania umowy ADR, co zostało potwierdzone protokołem właściwego organu dozoru technicznego nr .......................... dnia ........................................., ważnym do dnia ......................................., termin najbliższego badania......................... czy ta data ważnym do dnia... jestto data z protokołu ale badania okresowego, czy pośredniego, a może pierwszego którego najszybciej mija termin? Oraz jaka data powinna być wpisana w terminie najbliższego badania? [ Dodano: 18-07-2016, 07:49 ] PS. Jeszcze coś mnie zaciekawiło. Czy pojazdy ADR (jeśli tak to które) muszą posiadać paski uziemiające odprowadzające ładunki elektrostatyczne do ziemi? chodzi mi o ten dawniej spotykany wleczony po ziemi pasek gumowy. Wydaje mi się że nie bo nie ma o nim wzmianki nigdzie, ale wolę się upewnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 18 Lipiec 2016 Share Napisano 18 Lipiec 2016 Cytat: Cysterna/elementy pojazdu-baterii/elementy pojazdu „MEMU”4) spełniają wymagania umowy ADR, co zostało potwierdzone protokołem właściwego organu dozoru technicznego nr .......................... dnia ........................................., ważnym do dnia ......................................., termin najbliższego badania......................... czy ta data ważnym do dnia... jestto data z protokołu ale badania okresowego, czy pośredniego, a może pierwszego którego najszybciej mija termin? Oraz jaka data powinna być wpisana w terminie najbliższego badania? " ważnym do dnia ......................................., termin najbliższego badania......................... " Tu i tu data z badania pośredniego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 18 Lipiec 2016 Share Napisano 18 Lipiec 2016 Nie chciało się poszukać ? np http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=11714 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 18 Lipiec 2016 Share Napisano 18 Lipiec 2016 To, co napisałeś to ŻADNA odpowiedź. Panowie na praktycznym mają głęboko w dupie, że ty chcesz być cwanym przyszłym diagnostą i jak chociaż nie bekniesz czegoś z umowy ADR to cię wyśmieją i dadzą 5x gorsze pytanie. To jest odpowiedź. I taka powinien udzielić kandydat na diagnostę. Jeśli nie potrafisz na egzaminie wyegzekwować swoich praw, to jak chcesz pracować w tym ciężkim zawodzie z klientami? Musicie zrozumieć, że egzaminatorzy sprawdzają nie tylko waszą wiedzę, ale i to czy potraficie MYŚLEĆ. Bo bezmyślny, strachliwy człowiek NIE NADAJE się do tego zawodu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztofk89 Napisano 19 Lipiec 2016 Share Napisano 19 Lipiec 2016 To jest odpowiedź. Moim zdaniem jest to odpowiedź nieco oderwana od rzeczywistości, ale niech będzie-masz staż o wiele większy ode mnie i mogę się mylić. Najlepiej, żeby się wypowiedział ktoś, kto był ostatnimi czasy na egzaminie i postawił w podobnej sytuacji mocno na swoim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek78 Napisano 20 Lipiec 2016 Share Napisano 20 Lipiec 2016 możecie mi cos wytłumaczyć. Dlaczego ludzie piszą o maksymalnej masie (akurat w przypadku ADRów) większej od DMC? Przykład z któregoś z wcześniejszych postów: Maksymalna masa 19t a DMC 18t? DMC odczytana zapewne z DR a skąd ta masa max 19t? I drugie, MMC np przyczepy? Co to w ogóle jest Maksymalna Masa Nie chcę wyskakiwać z jakimiś głupimi teoriami więc chciałbym to zrozumieć. Mając dane z tabliczki i DR co na temat przyczepy mogę powiedzieć (z hamulcem i bez)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 20 Lipiec 2016 Share Napisano 20 Lipiec 2016 Definicje masz na samym początku Ustawy PORD. Od tego w ogóle należy zacząć naukę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek78 Napisano 20 Lipiec 2016 Share Napisano 20 Lipiec 2016 maksymalna masa całkowita – największą masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, określoną przez producenta pojazdu dopuszczalna masa całkowita – największą określoną właściwymi warunkami technicznymi masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze I jak się to ma do mojego pytania o DR? Ja zdaję sobie sprawę z tego że część próbuje robić i innych durni, wytrzymam to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 20 Lipiec 2016 Share Napisano 20 Lipiec 2016 Maksymalna masa 19t a DMC 18t?DMC odczytana zapewne z DR a skąd ta masa max 19t? zapewne też z DR, z pola oznaczonego F1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Lipiec 2016 Share Napisano 20 Lipiec 2016 Jeśli masa maksymalna (określona przez producenta) jest większa niż dopuszczalna (określona w przepisach - warunki techniczne) to w DR będą różne wartości F.1 i F.2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 20 Lipiec 2016 Share Napisano 20 Lipiec 2016 Ja zdaję sobie sprawę z tego że część próbuje robić i innych durni, wytrzymam to. Nikt nie próbuje z ciebie zrobić durnia tylko wiedza zdobyta odrobiną wysiłku jest dużo trwalsza niż gotowa odpowiedź podana na tacy . Rozróżnienie DMC i MMC to wiedza podstawowa. Z definicji widać dopiero, że MMC określa producent a DMC określają przepisy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.