Skocz do zawartości

Wood-Mizer LT20M


Iamthelaw

Rekomendowane odpowiedzi

Mam na badaniu trzyletnią przyczepę specjalną do cięcia drewna i nie mogę znaleźć VINu.

TZ jest, wszystko pięknie oprócz tego nieszczęśliwego numeru.

 

Miał ktoś na badaniu taki sprzęt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na badaniu trzyletnią przyczepę specjalną do cięcia drewna i nie mogę znaleźć VINu.

Czy w DR jest wypełniona pozycja "K" - numer swiadectw homologacji? Jesli nie to znaczy, że przyczepa nie była homologowana i może sie poruszac tylko w zestawie z ciagnikiem rolniczym. Dla pewności można zadzwonić do WK i zapytać czy jest homologacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem ten temat lecz nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.

Przyczepa jest zarejestrowana i gość przyjechał na badanie po trzech latach.

 

Przyczepa jest homologowana, wyjechała gotowa z fabryki.

Dzwonię do producenta ale nie mogę się połączyć z nikim mocnym kto podał by mi lokalizacje numeru :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się zdążyłem zorientować to tak. W dowodzie w pozycji "k" jest numer świadectwa, pani w sekretariacie twierdzi, że firma posiada wszystkie niezbędne "papierki" do produkcji takich przyczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dowodzie w pozycji "k" jest numer świadectwa, pani w sekretariacie twierdzi, że firma posiada wszystkie niezbędne "papierki" do produkcji takich przyczep

To trzeba było zapytać gdzie jest umieszczony VIN i TZ. Jesli faktycznie brak cech identyfikacyjnych to trzeba uruchomić procedurę nadania numeru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No po to dzwoniłem do producenta, żeby dowiedzieć się gdzie jest numer ale akurat nie ma nikogo kto zna odpowiedź :razz:

 

Możliwe, że ten numer jest gdzieś na ramie tylko ja go nie znalazłem.

Klient ma dzisiaj przyjechać jeszcze raz z wymytą ramą bo wczoraj było ciężko też z tego względu, że przyczepa 3 lata ciężko pracowała i czystością nie grzeszyła...

 

[ Dodano: 10-10-2012, 11:36 ]

Wreszcie dodzwoniłem się do kogoś poinformowanego.

 

Numer VIN nie jest wybijany na tych przyczepach :shock:

 

Umieszczają tylko TZ oraz taką małą naklejkę z numerem VIN

 

Sprzedali podobno kilkaset tych przyczep i ja byłem pierwszy, który pytał o VIN...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W homologacji powinno być wskazane miejsce umieszczenia nr. Niech pani z sekretariatu weźmie jakąś homologację i odczyta.

Kiedyś też mieliśmy coś takiego i okazało się, że producent zapomniał nabić VIN :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W homologacji powinno być wskazane miejsce umieszczenia nr.

 

Dokładnie. Natomiast powinno to być zrobione w sposób trwały. Naklejka??? Hmmm... no ale ma homo, to co zrobisz?

 

Jesli nie to znaczy, że przyczepa nie była homologowana i może sie poruszac tylko w zestawie z ciagnikiem rolniczym.

 

Czy Ty oby Daniel za daleko nie wybiegłeś?? A co produkcją jednostkową, co z importem używanych z zagranicy gdzie nie ma informacji o homo, a rejestrowane w Polsce są na podstawie badań technicznych? Chyba jakiś skrót myślowy tu zastosowałeś - co? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jakiś skrót myślowy tu zastosowałeś - co?

Trochę tak, ale skoro przyczepa ma 3 lata i jak sadzę jest na OBT pierwszy raz, to fakt posiadania homologacji wiele wyjasnia, bo wyklucza to wykonanie jakiegos przekretu z pierwszym dopuszczeniem jej do ruchu oraz gwarantuje posiadanie nr. VIN i TZ.

Nie wiem jak w innych częściach kraju ale na Lubelszczyźnie zdecydowana wiekszość przyczep specialnych typu: miksokret, agregat sprężarkowy czy trak porusz się nielegalnie bo nie jest rejestrowana i z tąd ta moja poejżliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo wyklucza to wykonanie jakiegos przekretu z pierwszym dopuszczeniem jej do ruchu oraz gwarantuje posiadanie nr. VIN i TZ

 

Na pewno??

 

Kiedyś też mieliśmy coś takiego i okazało się, że producent zapomniał nabić VIN :shock:

 

No i nie demonizujmy, że jak było dopuszczane do ruchu bez homo, to od razu jakiś przekręt musiał być...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekrętu przy rejestracji raczej nie było bo homologacja jest.

Tylko wg producenta "trwale naniesiony VIN" to właśnie ta naklejka.

 

Przez telefon usłyszałem:

"-Naklejka z VINem jest?

- no jest

- no to widzi pan, że trwale naniesione jak przez trzy lata nie odpadła..."

:?

 

Chyba zatrzymam dzisiaj ten dowód i będzie spokój :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danielg539 napisał/a:

bo wyklucza to wykonanie jakiegos przekretu z pierwszym dopuszczeniem jej do ruchu oraz gwarantuje posiadanie nr. VIN i TZ

 

 

Na pewno??

No chyba, że ktos zamieni pojazdy :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczep specialnych typu: miksokret, agregat sprężarkowy czy trak porusz się nielegalnie bo nie jest rejestrowana i z tąd ta moja poejżliwość.

 

Akurat przyczepy specjalne "rolnicze" rejestracji nie podlegają i są dopuszczone do ruchu jeśli spełniają warunki techniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat przyczepy specjalne "rolnicze" rejestracji nie podlegają i są dopuszczone do ruchu jeśli spełniają warunki techniczne.

To nie przyczepy rolnicze a specialne ciągane za busami a w dodatku większośc z nich ma nr VIN i TZ.

Troche dziwne, że drogówka tym sie nie interesuje :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche dziwne, że drogówka tym sie nie interesuje :x

 

U mnie się zainteresowała, bo gość się dopytywał czy toto podlega rejestracji, a ciągnął to właśnie za busem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- no to widzi pan, że trwale naniesione jak przez trzy lata nie odpadła..."

To teraz oddzwoń i powiedz że wrócisz do tematu za parę lat . :D

§ 1. Numer identyfikacyjny pojazdu VIN to nadana przez producenta kombinacja znaków

przeznaczona do oznaczenia danego pojazdu. Jego celem jest zapewnienie, aby pojazd mógł być

na jego podstawie jednoznacznie zidentyfikowany w ciągu 30 lat przez producenta lub

przedstawiciela producenta, bez potrzeby Ŝądania dalszych danych. Numer identyfikacyjny pojazdu

powinien spełniać następujące wymagania:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.